کد خبر: 379465
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۱:۲۲:۴۸
| |

علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

مجلس یکدست به‌نفع کشور نیست

علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مجلس یکدست را به نفع کشور ندانست و گفت: ما برای توسعه و پیشرفت کشور باید مجلس متنوع با حضور دیدگاه‌ها و سلائق مختلف داشته باشیم.

مجلس یکدست به‌نفع کشور نیست
کد خبر: 379465
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۱:۲۲:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ردصلاحیت شماری از داوطلبان حضور در انتخابات یازهمین دوره مجلس از سوی هیات‌های نظارت گفت: تاکید بر اجرای کامل و بدون نقص قانون که موردنظر اینجانب هم است نباید در منافات با پاسخگویی به مردم تعبیر شود. امروز به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که صورت گرفته است تا حدی که تعداد زیادی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی نیز دیگر صلاحیت حضور در مجلس آینده را از نظر شورای نگهبان ندارند، ابهامات زیادی در اذهان جامعه ایجاد کرده است و واقعا باید به ابهامات موجود در میان مردم پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی نظرات مبنی بر حذف نامزدهای متمایل به گرایش‌های مختلف سیاسی و احتمال تشکیل مجلسی که از لحاظ سیاسی یک دست خواهد بود، خاطر نشان کرد: مجلس یکدست قطعا به نفع کشور نیست. امیدوارم به‌ویژه در مورد افرادی که به لحاظ دیدگاه‌های سیاسی صلاحیتشان تایید نشده است، تجدیدنظر صورت بگیرد.

وی که خود از حضور در دوره آینده مجلس انصراف داده است، افزود: ما برای توسعه و پیشرفت کشور باید مجلس متنوع با حضور دیدگاه‌ها و سلائق مختلف داشته باشیم. ابهاماتی که امروز در میان مردم، نیروهای سیاسی و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، مبنی بر این که خدایی نکرده برخی می‌خواهند انتخابات مهندسی شود و مجلسی یکدست تشکیل شود، باید توسط مسئولان امر به شکل مستدل و مستند پاسخ داده شود تا چنین شبهه و شائبه‌ای دیگر امکان طرح نداشته باشد.

هیات‌های نظارت شورای نگهبان پس از بررسی پرونده حدود 16 هزار نامزد حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور، شمار زیادی از داوطلبان را تایید صلاحیت نکرد و در این میان حدود 90 نماینده فعلی مجلس نیز در جمع افرادی قرار گرفتند که به تشخیص هیات‌های نظارت صلاحیت شان برای ادامه حضور در مجلس احراز نشده است.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها