کد خبر: 410975
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۹:۱۲:۴۴
| |

علیرضابیگی:

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس دهم، طرحی انحراف یافته بود

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مجلس یازدهم باید قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، لایحه «جامع انتخابات» را تصویب کند؛ بررسی این لایحه بسیار ضروری است.

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس دهم، طرحی انحراف یافته بود
کد خبر: 410975
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۹:۱۲:۴۴

اعتمادآنلاین| احمد علیرضابیگی، در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری از مجلس شورای اسلامی در مورد تحقق عدالت، گفت: باید عدالت در جای-جای میهن اسلامی محقق شود تا ملت امیدوار باشد آینده خود و فرزندان شأن با عدالت و عمران شهرستان‌ها و استان‌هایشان محقق می‌شود که این امر قطعاً از پدیده مهاجرت جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: باید امکانی را فراهم کنیم تا ملت ایران اراده خود را برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور به بهترین شکل ممکن متجلی کند و بتواند مطالبات خود را در قالب انتخاب افرادی که به آنها اعتماد دارد محقق کند تا وجه دموکراسی و جمهوریت مردم سالاری دینی در فرآیند انتخابات و نتایج آن متجلی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در این صورت مشارکت مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت و همین امر موجب خواهد شد اعتبار بیشتری برای جمهوریت انقلاب اسلامی کسب کنیم.

علیرضابیگی تاکید کرد: لایحه قانون جامع انتخابات از سوی دولت به مجلس دهم ارائه شد اما متأسفانه مجلس دهم تلاش داشت در آستانه انتخابات، مهندسی‌هایی را انجام دهد به همین جهت آنچه به عنوان طرح اصلاح قانون انتخابات از سوی کمیسیون شوراها به مجلس ارائه شد طرحی انحراف یافته بود و در واقع کمیسیون شوراها به دنبال استانی شدن انتخابات بود که در راستای تحقق اهداف آحاد ملت ایران نبود.

وی اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات کانون توجه نمایندگان مردم، مراکز استان‌ها و شهرستان‌هایی می‌شد که رأی بیشتری برای نمایندگان داشت بنابراین ساکنان مناطق دوردست و محروم کشور در محرومیت بیشتری قرار می‌گرفتند و نماینده‌ای مشکلات آنها را دنبال نمی‌کرد. به نظر می‌رسید هدف از ارائه این طرح اعمال سلیقه برای بیرون آمدن گروه خاصی از صندوق‌های رأی بود.

این نماینده مجلس گفت: اولویت دارترین موضوعی که کمیسیون شوراها باید در مجلس یازدهم سریعاً در دستور کار قرار دهد، بررسی لایحه جامع انتخابات با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که باید چراغ راه مجلس در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

علیرضا بیگی تاکید کرد: مجلس یازدهم باید قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این لایحه را به تصویب برساند، بررسی این لایحه بسیار ضروری است. قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس کاستی‌های زیادی دارد و ادامه روند کنونی ظلم به مردم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها