کد خبر: 428999
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۷:۰۶
| |

دولت روحانی شعار آشتی داد با دنیا داد اما مورد آماج حملات قرار گرفت

رضا نجف زاده، در یادداشتی درباره‌ی موانع دولت حسن روحانی نوشت: هفته دولت همواره یادآور بریدن روبان‌های رنگارنگ است و در این هفته دولتمردان سعی دارند با نمایشی از اقدامات انجام‌شده رخ‌نمایی کنند. اما در دولت تدبیر امید شرایط کاملاً متفاوت از همه دوره‌های قبل بود، به‌طوری‌که از ابتدا شعار آشتی با دنیا را مطرح کرد و دیری نپایید که از هر سو مورد آماج حملات واقع شد.

دولت روحانی شعار آشتی داد با دنیا داد اما مورد آماج حملات قرار گرفت
کد خبر: 428999
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۷:۰۶

اعتمادآنلاین| نمونه کارنامه موفق دولت یازدهم و دوازدهم پیمان معروف به برجام است؛ همان پیمانی که می‌رفت گشایشی بزرگ در اقتصاد بحران‌زده ایران ایجاد کند، اما به‌واسطه حامیان تحریم به انواع و اقسام سنگ‌اندازی جلوی آن گرفته شد.

یکی از کارمندان شرکت فولاد خوزستان می‌گوید در زمان گشایش چندماهه برجام، به‌اندازه کل فروش شرکت از ابتدای تولید، قرارداد خارجی منعقد شد و ارز وارد مملکت شد که در نوع خود نظیر نداشت.

اما دولت تدبیر و امید با همه تنگناها و در بدترین شرایط ممکن که گاهی فشار و کارشکنی داخلی بیشتر از خارجی‌ها بوده، توانست کارنامه موفقی در هفته دولت تا به این لحظه ارائه دهد، که از نمونه‌های آن می‌توان به افتتاح واحد تولید کامیون کشنده شایان دیزل صنعت پارس شیراز، نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون با سرمایه‌گذاری 132 میلیون یورویی برای برق میدان‌های نفتی مشترک در مرز، خط انتقال گاز غرب کشور از پالایشگاه خلیج‌فارس بیدبلند و…اشاره کرد.

در موضوع درآمدهای ارزی کارنامه دولت به‌واسطه تحریم‌ها متفاوت بوده است کما اینکه جنسی که خریداری می‌شود بیشتر از قیمت معمول و جنس فروخته‌شده زیر قیمت خواهد بود، در موضوع دریافت ارز نیز انواع قیمت دلار فردوسی، دبی، هرات و غیره در بازار هست که تفاوت قیمت‌های آن‌ها گاهی تا هزار تومان در هر دلار یک‌طرفه به ضرر ما به جیب دلالان خارجی می‌رود.

سود معمول کسب‌وکار در دنیا حداکثر 5٪ است، اما ما برای برداشتن هر گام معمولی در پروسه صادرات و واردات باید چند درصد باج به این‌وآن بدهیم.

برای رسیدن به ساحل آرامش تا پایان دولت دوازدهم بازهم شاهد ایجاد موانع از طرف دوستان داخلی خواهیم بود که طبق فرمایش رهبری انقلاب، دولت باید روراست با مردم حرف بزند و دکتر روحانی بالاخره از یکجا باید سکوت خود را بشکند و در 363 روز باقی‌مانده از حیات دولت تدبیر و امید؛ مردم بدانند چه چیزهایی مانع اجرای طرح‌های اقتصادی پیش روی دولت است.

منبع: انصاف نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها