کد خبر: 441186
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۱:۳۷:۰۰
| |

سیدحسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد:

ذکر به‌موقع و پسندیده

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در یادداشتی نوشت: تذکر رهبری نظام را امری بموقع و پسندیده می‌دانم و امیدوارم بیش از پیش جدی گرفته شود.

ذکر به‌موقع و پسندیده
کد خبر: 441186
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در یادداشتی نوشت: در درستی سخنان اخیر مقام معظم رهبری باید گفت که توهین، افترا و رساندن آزار بی‌دلیل به یک انسان فارغ از آن‌که او فردی از عموم مردم باشد یا رئیس جمهوری، وزیر یا نماینده مجلس در زمره معاصی کبیره است. ارتکاب به این معصیت خاصه وقتی که فرد مرتکب به آن در کشوری با نظام اسلامی صاحب مسئولیت است نادرستی دوچندان دارد. زیرا مردم به تبع مسئولیت آن فرد به رفتار و گفتار او نگاه می‌کنند و تأثیر می‌پذیرند.


من در این موارد این‌گونه مثال می‌زنم که گاه ما روحانیون و معممین در بین خودمان شوخی حلالی مطرح می‌کنیم اما طرح همان شوخی در انظار جامعه از ما پذیرفته نیست. بر همین قیاس معصیت ما در جمع و گفتار ناسنجیده‌مان در ملأعام چندین برابر بدتر است از اینکه این رفتار از یک فرد غیر‌روحانی بروز پیدا کند. مردم عادی از این رفتارها الگو می‌گیرند. تبدیل شدن اهانت کردن، تهمت زدن و امثالهم به رویه رفتار مسئولان و نمایندگان شیوع منکر می‌شود و از جامعه ما جامعه‌ای وحشتناک می‌سازد. با این حال متأسفانه شاهد آن هستیم که گاه فردی معمم حرف‌ها و تهمت‌هایی می‌زند که سبب خجالت است و این رفتارها اخیراً شیوع بیشتری پیدا کرده است. در اغلب موارد هم ملاحظه می‌شود که مسأله چیزی غیر از دفاع از حقوق مردم است. مثلاً مسائل و انتقام‌های شخصی یا جناحی پیش آمده و چنین مواضعی مطرح شده است. این موارد از هر طرف که باشد بد است و جامعه را به عنوان سمت بی‌طرف ماجرا از انقلاب و نظام ناراضی می‌سازد.

فراموش نکنیم که رئیس جمهوری کنونی کشور فردی است که نه در قالب جناح راست و نه در قالب جناح چپ تعریف نمی‌شده است. او از ابتدا در طیف طرفداران ولایت فقیه و رهبری تعریف شده، همیشه دستی در کار داشته و همواره مراجع مختلف صلاحیت او را برای بر‌عهده داشتن مسئولیت تأیید کرده‌اند. اینکه حتی چنین شخصی از مواجه شدن با اهانت‌ها و اتهامات جریانات تندرو در امان نمی‌ماند یک تالی فاسد و نتیجه مخرب دیگر نیز دارد و آن اینکه افراد با شخصیت و با حیثیت و با آبرو نمی‌آیند در این نظام خدمت کنند بلکه آنهایی پا در این راه خواهند گذاشت که از چیزی مبالات ندارند. بنابر این اگر جلوی این رویه گرفته نشود چنین تبعاتی سبب می‌شود خدای ناکرده اصل نظام از درون پوسیده گردد. بر همین اساس تذکر رهبری نظام را امری بموقع و پسندیده می‌دانم و امیدوارم بیش از پیش جدی گرفته شود.

منبع: ‌روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها