کد خبر: 545553
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۲:۲۹:۰۵
| |

ماجرای هدیه معاون وزیر راه در سفر به شیروان چه بود؟

قول معاون وزیر راه و شهرسازی به ۲ دختر شیروانی برای سفر زیارتی به کربلای معلا در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد به طوری که وزیر راه و شهرسازی نیز دستور رسیدگی داد در حالی که پیگیری خبرنگار ایرنا از مسوول مربوطه نشان می‌دهد قرار نیست هزینه آن از بودجه‌های دولتی پرداخت شود.

ماجرای هدیه معاون وزیر راه در سفر به شیروان چه بود؟
کد خبر: 545553
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۲:۲۹:۰۵

سیدفرزاد نجات نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی دهم فروردین ماه برای کلنگ زنی احداث ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن شیروان و ۱۰ هزار واحد در کل استان خراسان شمالی به شهرستان شیروان سفر کرد؛ وعده این مسئول برای تامین هزینه سفر ۲ دختر بچه به کربلا و مزاح او با استاندار درباره نوع پذیرایی با انتقاد امام جمعه شیروان روبه رو شد و البته کاربران فضای مجازی هم نسبت به این حواشی بی توجه نماندند و آن را بازنشر کردند.

به گزارش ایرنا، در صدر این واکنش‌ها، اظهارات حجت الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه شیروان بود که خطاب به معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی گفت: نسبت به ناهار مرغ و ماست مزاح کردید که ما آن را به عنوان شوخی برداشت کردیم اما از هدیه به ۲ دختر که به استقبال شما آمده بودند مبنی بر سفر کربلا همراه با خانواده که حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت ناراحت شدم. منبع این پول از کجا تامین شده است؟ اگر از جیب شخصی است ما برایتان کف می‌زنیم و تشکر می‌کنیم اما اگر دولتی است این حق را نداریم. 

در فیلم منتشر شده، امام جمعه شیروان می گوید: «ما هم همین مرغ و ماست را می خوریم و این نشانه مردمی بودن دولت است، آقای معاون وزیر من گلایه مندم از اینکه شما ۸۰ میلیون تومان را بخشیدی، این از چه منبعی است؟ اگر از منبع دولت است همچنین مجوزی داریم که ۲ دختر بزرگوار که به شما خیر مقدم گفتند شما آنها را با خانواده به کربلا دعوت کردید، یعنی اگر معمولی بروند نفری ۱۱ میلیون تومان رفت و برگشت است که شما  ۸۰ میلیون تومان گفتین، اگر از جیب شخصی است که الان برای شما دست و کف و صلوات می‌فرستیم ولی اگر دولتی است ما این حق را نداریم.»

این حاشیه ها سبب شد تا رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعتراض‌های امام جمعه شیروان را مورد پیگیری قرار دهد؛ علی جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در پیامی توئیتری از دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تذکر امام جمعه شهرستان شیروان خبر داد و نوشت: یقینا انجام چنین خطایی که باعث بدبینی مردم و سرخوردگی جریان انقلابی نسبت به دولت مردمی است، قابل گذشت نخواهد بود.

در این ارتباط، سیدفرزاد نجات نیا معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در مطلبی که برای خبرنگار ایرنا ارسال کرد، نوشت: حاشیه های ایجاد شده و آنچه در فضای مجازی مطرح شد، خارج از دایره انصاف بود، مطالب در فضای مجازی ناشیانه مطرح شد و حاشیه جای متن را  گرفت. 

سیدفرزاد نجات نیا در این باره توضیح داد: در سفر به خراسان شمالی، طبق معمول بنا به رفاقت قبلی با استاندار خراسان شمالی از باب مزاح گفتم که مرغ و ماست خوردیم خوابمان گرفت! ۲ نونهال با لباس محلی و لهجه شیرین کرمانج به مدعوین خیر مقدم گفتند. در این حال بنده پرسیدم «کربلا رفتین گفتند نه! تعداد اعضای خانواده را پرسیدم جمعا هفت نفر بودند، و بیان داشتم هماهنگ می کنم انشاء الله با خانواده برید کربلا».

وی در ادامه توضیحات خود آورده است: در بدو ورود به محل مراسم امام جمعه، برای خیر مقدم در جایگاه قرار گرفت و به حواشی مربوطه پرداخت و بین صحبت ایشان گفتم «قطعا اعتبار برای سفر زیارتی از محل دولتی نیست» و به صورت گذرا اشاره کردم در صیانت از بیت المال همین اندازه، التفات داشته باشید که برای سفر دولت به مشهد آمده ام چون نیت زیارت داشتم به حساب شخصی بلیت گرفتم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها