کد خبر: 632967
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ۱۱:۵۵:۱۲
| |

از پرونده حقوقی حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز چه خبر؟

وکیل پرونده عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز گفت: پرونده حقوقی عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز با تنظیم ۲۴ فقره دادخواست در دادگاه تهران طرح دعوا انجام شده است.

از پرونده حقوقی حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز چه خبر؟
کد خبر: 632967
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ۱۱:۵۵:۱۲

ناصر پورابراهیمی، وکیل پرونده عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز گفت: حمله تروریستی خشونت بار و خونین ۳۱ شهریورسال ۱۳۹۷ در رژه نیرو‌های مسلح اهواز منجر به شهادت ۲۳ نفر و مصدومیت ۷۰ نفر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: پس از وقوع این حادثه دو پرونده کیفری تشکیل شد، اما پس از طی مراحل قانونی پرونده‌های کیفری تشکیل شده و به دست آمدن برخی دلائل و شواهد از عاملان، آمران، مسببین و مقصرین این اقدام تروریستی که برخی اشخاص حقوقی دولت آمریکا هم در آن دخیل بودند از سوی خانواده قربانیان و مصدومین این عملیات تروریستی تصمیم گرفته شد که یک پرونده حقوقی علیه مسببین و مقصرین این حمله تروریستی تشکیل شود.

پور ابراهیمی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ این تصمیم اجرایی شد و قرار شد از باب مسئولیت مدنی رویه معمول در سطح بین المللی مخصوصا رویه حاکم و مقررات جاری در ایالات متحده آمریکا جهت مطالبه خسارات مادی و معنوی به همراه جریمه تنبیهی و بازدارندگی از وقوع چنین جنایات خشونت باری، با جمع آوری اسناد و مدارک محکمه پسند دادخواست حقوقی تنظیم و در مرجع قضایی تهران با توجه به صلاحیت آن حسب قانون مجلس شورای اسلامی طرح دعوا شود.

وکیل پرونده عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز گفت: با جمع آوری مدارک و اسناد و با تنظیم ۲۴ فقره دادخواست در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی تهران طرح دعوا انجام شد که اولین دادخواست در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۸ و آخرین دادخواست در تاریخ ۳/۱۸/ ۱۴۰۱ ثبت شده است.

وی گفت: خواهان این پرونده خانواده ۱۹ شهید شامل پدر، مادر، فرزندان و همسر و ۳۳ نفر از مصدومین این وعملیات تروریستی می‌باشند.

ابراهیمی اظهار کرد: این پرونده جمعا ۳۶ خوانده دارد که ۳۲ خوانده از اشخاص حقیقی و حقوقی ایالت متحده آمریکا و ۴ نفر هم ازاعضای گروه حرکه النضال الاحوازیه می‌باشند.

وی گفت: خواسته خانواده قربانیان و مجروحین این عملیات تروریستی نظیر پرداخت خسارت مادی و معنوی ناشی از صدمات وارد شده به خانواده قربانیان و مصدومین به دادگاه تقدیم شده است.

وکیل پرونده عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز گفت: با عنایت به اینکه قاضی دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نموده است لذا براساس ماده ۲۹۵ قانون آیین دادرسی مدنی ظرف مدت معین باید رای اعلام شود مگر اینکه مدارک و دلیل موجه وجود داشته باشد از قبیل اینکه پاسخ استعلام یا نظر کارشناسی وصول نشده باشد یا دادگاه استعلام جدید درخواست کند.

وی گفت: با توجه به پیچیدگی و وجود ۲۴ فقره پرونده صدور رای در این بازه زمانی قانونی را کمی دشوار می‌کند، اما تصمیم نهایی صدور و اعلام رای با دادگاه می‌باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها