کد خبر: 650099
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

در چند سال اخیر چند نظامی آمریکایی در منطقه خاورمیانه کشته‌ شده‌اند؟

در سال‌های اخیر کمتر حمله ای را می‌توان یافت که در اثر آن یک یا چند نظامی امریکایی کشته شده‌اند. در سال 1398 ، در حمله به پایگاه نظامیان امریکایی در عراق، یک پیمانکار امریکایی و نه نظامی امریکایی کشته شد.

در چند سال اخیر چند نظامی آمریکایی در منطقه خاورمیانه کشته‌ شده‌اند؟
کد خبر: 650099
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۰۵:۰۰:۰۰

این برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در ۷ اکتبر/ ۱۵ مهر گذشته تاکنون است که نظامیان آمریکایی در منطقه در حمله نظامی، کشته می شوند.  به کشته شدن نظامیان امریکایی در حملات به عنوان یک مرز مهم نگاه می شود که هم اکنون از آن عبور شده است. اصل کشته شدن نظامیان امریکایی و تعداد کشته ها (3 نفر) از این منظر مهم است.

به گزارش عصر ایران، از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه تاکنون، حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه افزایش یافت. تاکنون  150 حمله علیه نظامیان امریکایی از سوی گروه هایی که پنتاگون آنها را مورد حمایت ایران می خواند صورت گرفته. در نتیجه آنها حدود 70 نظامی امریکایی هم مصدوم شده اند اما هیچ یک کشته نشدند. کشته شدن ۳ نظامی امریکایی در پایگاه مرزی اردن - سوریه، نشان دهنده یک تغییر اساسی است.

یکی از سوالات اینجاست کشته شدن نظامیان امریکایی، هدف مهاجمان بوده یا در برنامه اولیه وجود نداشته بلکه در نتیجه غیربرنامه ریزی شده حمله، این اتفاق روی داده است. به نظر می رسد گزینه اول صحیح باشد چرا که حمل با هدف گیری دقیق انجام شده است. به گفته رسانه های امریکایی، حمله محل اسکان نظامیان امریکایی مورد هدف قرار گرفته است.

در سال های اخیر کمتر حمله ای را می توان یافت که در اثر آن یک یا چند نظامی امریکایی کشته شده اند. در سال 1398 ، در حمله به پایگاه نظامیان امریکایی در عراق، یک پیمانکار امریکایی و نه نظامی امریکایی کشته شد.

البته در روزهای اخیر دو نظامی امریکایی در حادثه مشکوک و مبهم در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل سومالی کشته شدند. مقامات نظامی امریکایی گفته بودند در این حادثه به هنگام ورود به یک کشتی مشکوک به حمل سلاح از ایران برای حوثی های یمن، یک نظامی امریکایی به دریا سقوط می کند و نظامی دومی هم برای نجات او به آب می زند. هر دو ناپدید می شوند و در نهایت مرگ آنها اعلام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها