کد خبر: 652299
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

آمار تلفات کدام عملیات در جنگ از امام خمینی مخفی شده بود؟

جعفر شیرعلی‌نیا گفته بود: «یکی از مواردی که از امام مخفی کرده بودند، گزارش از تلفات عملیات والفجر مقدماتی بود. با اطلاعاتی که معمولا از جاهای مختلف می‌گرفتم، متوجه شدم که تلفات ما واقعا وحشتناک بود تا جایی که تا آخر رسما گفته نشد آمار تلفات انسانی ما در شهادت، جانبازی و اسارت چقدر بود.»

آمار تلفات کدام عملیات در جنگ از امام خمینی مخفی شده بود؟
کد خبر: 652299
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۰۰:۰۰

محمحسین نجمی- بهمن 1361 عملیات والفجر مقدماتی انجام شد که ایران تلفات بسیار بالایی داشت و شمار شهدا و مجروحان، تعداد قابل توجهی بود؛ قابل توجه‌تر از این اعداد، تعداد مفقودین عملیات بود. مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه آمار تلفات والفجر مقدماتی را «501 شهید، 7313 زخمی و 3116 مفقود» اعلام کرده است. هاشمی‌رفسنجانی هم در خاطرات 27 بهمن 1361 خود آمار تلفات ایران را شامل نزدیک 600 شهید، 2500 مفقود (شامل اسرا) و 2500 مجروح بستری شده، آورده است.

به گزارش اعتماد، این در حالی است که سال 1394 یعنی 31 سال بعد از والفجر مقدماتی، هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با جعفر شیرعلی‌نیا، پژوهشگر جنگ درباره آمار تلفات ایران در این عملیات گفته بود: «یکی از مواردی که از امام مخفی کرده بودند، گزارش از تلفات عملیات والفجر مقدماتی بود. با اطلاعاتی که معمولا از جاهای مختلف می‌گرفتم، متوجه شدم که تلفات ما واقعا وحشتناک بود تا جایی که تا آخر رسما گفته نشد آمار تلفات انسانی ما در شهادت، جانبازی و اسارت چقدر بود.»

متن کامل این گزارش را در روزنامه اعتماد بخوانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها