کد خبر: 658046
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۰۹:۴۷:۴۱
| |

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی:

مشی رهبری درباره ترویج حجاب استفاده از زور نیست؛ متوسلان به زور در این مورد نتیجه کار را هم در نظر بگیرند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مشی رهبری درباره ترویج حجاب استفاده از زور نیست. رهبری معتقد به ایجاد تدبیر در رفتارها هستند و متعاقب تذکری که ایشان می‌دهند، مسئولان باید به سرعت راهکارهای لازم را پیدا کنند و کسانی که متوسل به این شیوه‌ها می‌شوند باید نتیجه کار را در نظر بگیرند.

مشی رهبری درباره ترویج حجاب استفاده از زور نیست؛ متوسلان به زور در این مورد نتیجه کار را هم در نظر بگیرند
کد خبر: 658046
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۰۹:۴۷:۴۱

موضوع بی‌حجابی امری است که به گفته بسیاری از عالمان دینی و کارشناسان حقوقی و سیاسی باید سروسامانی پیدا کند اما مدیریت این موضوع به نظر می‌رسد با روش‌های تقابلی به شیوه‌ای که اکنون در خیابان‌ها می‌بینیم میسر نباشد.

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: کشور ما در حال حاضر با انباشتی از مشکلات گوناگون ریز و درشت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مواجه است. مردم فشارهای زیادی را به خصوص در حوزه معیشت تحمل می‌کنند و نارضایتی‌های زیادی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی آرین منش را در ادامه می خوانید:

 

  • در این شرایط که جامعه از مشکلات مختلف رنج می‌برد و التهاب‌هایی وجود دارد، حاکمیت باید نسبت به درجه‌بندی و طبقه‌بندی مسائل توجه لازم را داشته باشد و مسائل اهم و مهم را از یکدیگر جدا کند. پرداختن به مسائل درجه دو و سه و افزایش نارضایتی‌ها در شرایط کنونی برای آرامش و امنیت کشور زیان‌بار است و تجربه‌های تلخ گذشته را هم پشت سر گذاشته‌ایم و باید از این تجربیات عبرت بگیریم.
  • مسئله حجاب و پوشش امری فرهنگی است و نباید در امر فرهنگی رفتار پلیسی و امنیتی داشته باشیم. مسائل فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برمی‌گردد. در گذشته هم طرح‌هایی را از سوی این شورا داشته‌ایم. طرح عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی و پلیس امنیت در گذشته بوده‌اند. در همه مقاطع هر وقت مسئله فرهنگی بُعد پلیسی به خود گرفته است، ضرر به بار آورده است.
  • من فکر می‌کنم نیروهایی تندرو که در واقع خودشان را فراتر از رهبری در تصمیمات تصور می‌کنند، تصور می‌کنند با این شیوه‌ها به نتیجه برسند. در حالی که واکنش‌های جامعه متفاوت است با این روش‌هایی که در خیابان‌ها می‌بینیم.
  • مشی رهبری درباره ترویج حجاب استفاده از زور نیست. رهبری معتقد به ایجاد تدبیر در رفتارها هستند و متعاقب تذکری که ایشان می‌دهند، مسئولان باید به سرعت راهکارهای لازم را پیدا کنند و کسانی که متوسل به این شیوه‌ها می‌شوند باید نتیجه کار را در نظر بگیرند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها