کد خبر: 660049
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ۱۴:۴۸:۲۹
| |

کدام سلاح‌ها در ایران غیرمجاز شدند؟

هیئت عالی نظارت همچنین با بررسی مغایرت‌های مصوبه اصلاحی مجلس درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با سیاست‌های کلی نظام، اصلاحات انجام شده در مصوبه مجلس را رافع مغایرت‌های پیشین این هیئت تشخیص دادند.

کدام سلاح‌ها در ایران غیرمجاز شدند؟
کد خبر: 660049
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ۱۴:۴۸:۲۹

جلسه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان تام‌الاختیار سران قوا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون وزیر دادگستری، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس بانک مرکزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و روسای کمیسیون‌های ذیربط مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، طرح اصلاح قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» در دستور قرار گرفت و گزارش کمیسیون درباره مغایرت‌های موادی از آن با سیاست‌های کلی نظام مطرح شد.

اعضای هیئت عالی نظارت پس از ارائه دیدگاه‌های نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی، به اتفاق آراء ناظر به ماده ۱۸ مکرر ۴ الحاقی به قانون را به دلیل وجود ابهام در برخی از تعابیر، مغایر جز ۳ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری تشخیص دادند و اضافه‌شدن سلاح‌های PCP به مجموعه سلاح‌های غیرمجاز را مغایر با سیاست‌های کلی نظام تشخیص ندادند. تفنگ‌های PCP نسل جدیدی از تفنگ‌های بادی فنری هستند.

هیئت عالی نظارت همچنین با بررسی مغایرت‌های مصوبه اصلاحی مجلس درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با سیاست‌های کلی نظام، اصلاحات انجام شده در مصوبه مجلس را رافع مغایرت‌های پیشین این هیئت تشخیص دادند اما ماده ۱۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی ناظر به ماده ۴۶ الحاقی به قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر حذف رمزپول و رمزدارایی از شمول مالیات بر عایدی سرمایه به دلیل تبعیض ناروا، مغایر جز ۱۰ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری دانستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها