کد خبر: 660089
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۰:۵۵:۰۲
| |

سال ۱۴۰۳ چند مُبَلِغ و طلبه تربیت می‌شوند؟

روزنامه اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در جدول 2-7، پیش‌بینی شده که 517 هزار «نفر-روز» برای «شناسایی و اعزام مبلغ و مبلغه و گروه‌های تبلیغی در مناسبت‌های تبلیغی و دینی» محقق شود.

سال ۱۴۰۳ چند مُبَلِغ و طلبه تربیت می‌شوند؟
کد خبر: 660089
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۰:۵۵:۰۲

روزنامه اعتماد در گزارشی نگاهی به جدول «سنجه عملکردی» در بودجه 1403 انداخته است. 

به گزارش اعتماد، در بخشی از این گزارش آمده است: 

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در جدول 2-7، پیش‌بینی شده که 517 هزار «نفر-روز» برای «شناسایی و اعزام مبلغ و مبلغه و گروه‌های تبلیغی در مناسبت‌های تبلیغی و دینی» محقق شود.

برای «آموزش دانشجو و طلبه در حوزه علوم اسلامی انسانی» نیز یک میلیون و 260 هزار نفر-ساعت پیش‌بینی شده است؛ منظور از نفر-ساعت این است که مجموع تعداد ساعت کار هر نفر با سایرین جمع می‌شود. به عبارت ساده‌تر اگر برای ساخت یک واحد مسکونی، 200 کارگر هر کدام 40 ساعت کار کنند، ساخت آن ساختمان، 8 هزار نفر-ساعت کار برده است. برعکس این موضوع را نیز می‌توان به کار برد؛ مثلا اگر 8 هزار نفر-ساعت لازم باشد، می‌تواند هم حاصل کار 200 کارگر باشد که هر کدام 40 ساعت کار کرده‌اند و هم حاصل 800 کارگر باشد که هر کدام 10 ساعت کار کرده‌اند.

برای «پاسخگویی به شبهات و سوالات و مشاوره تخصصی دینی» نیز 595 هزار و 200 مورد پیش‌بینی شده است.

طبق جدول 7 بودجه 1403، «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» 730 میلیارد تومان بودجه از محل منابع عمومی دارد. این نهاد مذهبی همچنین 100 میلیارد تومان نیز بودجه اختصاصی دارد. طبق جدول 12 بودجه، این 100 میلیارد تومان قرار است برای «ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و حمایت از تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی» هزینه شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها