کد خبر: 188209
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) خبر داد:

نسخه IOS‌ کتابخوان «سمت» رونمایی شد

رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) با اعلام این خبر که همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، نسخه IOS‌ نرم‌افزار کتابخوان سمت رونمایی شد، گفت: «علاوه بر ارائه کتاب‌های الکترونیکی، برای نخستین‌بار امکان خرید و سفارش‌ کتاب‌های کاغذی از طریق این نرم‌افزار فراهم شده است؛‌ به طوری که کاربران می‌توانند تنها با پرداخت بهای پشت جلد، کتاب را در هر نقطه از ایران دریافت ‌‌کنند و هزینه ارسال برای آنها رایگان است».

نسخه IOS‌ کتابخوان «سمت» رونمایی شد
کد خبر: 188209
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد ایرجی رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت» در گفتگو با اعتمادآنلاین با اشاره به هدف‌گذاری این سازمان برای توسعه عدالت آموزشی مبتنی بر آخرین فناوری‌های علمی و ارتباطی، گفت: «نشر الکترونیک، تولید، عرضه و دسترسی به کتاب را آسان و بستر مناسبی را برای فرایند تولید کم‌هزینه فراهم کرده است».

وی افزود: «مرکز نشر الکترونیک «سمت» به عنوان پرچم‌دار نشر الکترونیک آثار دانشگاهی کشور، بیش از هزار عنوان کتاب را به صورت الکترونیکی منتشر کرده و در ادامه، تولید و توزیع همه کتاب‌های «سمت» به‌‌صورت الکترونیکی هدف اصلی مرکز نشر الکترونیک این سازمان است».

ایرجی با اشاره به تولید نرم‌افزار کتابخوان اختصاصی «سمت» گفت: «این نرم‌افزار به سه زبان فارسی،‌ عربی و انگلیسی به صورت رایگان در اختیار دانشگاهیان و دیگر مخاطبان کتاب قرار گرفته است».

رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت» با اشاره به قابلیت‌های کتابخوان «سمت» اظهار کرد:‌ «این نرم‌افزار همگام با پیشرفت‌های تکنولوژیک حوزه نشر در دنیا، از قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر ارتباط تعاملی و دوسویه، قابلیت‌ جستجوی درون‌متنی و امکانات پژوهشی و اشتراک‌گذاری بخشی از متن در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است».

وی ادامه داد: جستجوگری پیشرفته، قابلیت‌های جذاب، متنوع و چندرسانه‌ای، تسهیل و تسریع در دسترسی به آثار، قیمت‌های کمتر، سهولت در آرشیوسازی و تسهیل در ارتباط دو سویه «سمت» و مخاطبان و همچنین صیانت از محیط زیست، از جمله ویژگی‌های کتابخوان «سمت» است.

ایرجی با بیان اینکه تاکنون نسخه اندرویدی نرم‌افزار کتابخوان «سمت» در اختیار کاربران بوده است، خبر داد: «همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نسخه IOS‌ این نرم‌افزار نیز رونمایی شد تا همه کاربران بتوانند متناسب با دستگاه‌های الکترونیکی خود از این نرم‌‌افزار استفاده کنند».

رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت» همچنین یادآور شد: «نرم‌افزار کتابخوان سمت با بهره‌مندی از بخش فروشگاه آنلاین، قابلیت خرید از داخل کتابخوان را برای کاربران فراهم کرده است؛ به طوری که کاربران می‌توانند قبل از خرید و سفارش، به طور رایگان کتاب را به صورت آنلاین تورق کنند».

ایرجی در تشریح دیگر تسهیلات سازمان «سمت» برای دانش‌پژوهان، گفت: «علاوه‌بر ارائه کتاب‌های الکترونیکی، در راستای تسهیل دسترسی به منابع علمی در اقصا نقاط کشور و توسعه عدالت آموزشی، برای نخستین‌بار امکان خرید و سفارش‌ کتاب‌های چاپی از طریق کتابخوان «سمت» فراهم شده است؛‌ به طوری که کاربران تنها با پرداخت بهای پشت جلد، کتاب را در هر نقطه از ایران دریافت می‌‌کنند و هزینه ارسال برای آنها رایگان خواهد بود».

وی در پایان یادآور شد: «دانشگاهیان و دانشجویان می‌توانند با تکمیل مشخصات خود در نرم‌افزار کتابخوان «سمت»، از 20 درصد تخفیف برای همه کتاب‌های الکترونیکی برخوردار شوند».

گفتنی است، نرم‌افزار کتابخوان «سمت» در سایت مرکز نشر الکترونیک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) به آدرس samta.samt.ac.ir قابل دریافت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها