کد خبر: 193876
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۳:۰۰
| |

آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی اعلام شد

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه دو سریال موافقت کرد.

آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی اعلام شد
کد خبر: 193876
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه سریال های" ساخت ایران فصل 2 قسمت7" به تهیه کنندگی مشترک منصورسهراب پور و سید امیر پروین حسینی و کارگردانی برزو نیک نژاد ،" گلشیفته قسمت 31" به تهیه کنندگی علی اکبر نجفی و کارگردانی بهروز شعیبی موافقت شد.

همچنین در این جلسه برای فیلم های سینمایی ایرانی؛ " پرسه در مه" به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی و کارگردانی بهرام توکلی،" آپاندیس" به تهیه کنندگی مقصود جباری و کارگردانی حسین نمازی،" زرد" به تهیه کنندگی کامران مجیدی و کارگردانی مصطفی تقی زاده، " صفر تا سکو" به تهیه کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و فاطمه ابوالقاسمی و کارگردانی سحر مصیبی و " مسلخ" به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر نصیری پروانه نمایش خانگی صادر شد

این گزارش می افزاید: با عرضه هفت عنوان فیلم خارجی ، پنج عنوان فیلم مستند و آموزشی و سه عنوان فیلم مراکز فرهنگی و جشنواره ها موافقت به عمل آمد.

همچنین نشست تخصصی بررسی راهکارها و مشکلات موجود در فعالیت مراکز پشتیبانی فنی سینما در پاسخ به فراخوان دفتر توسعه فناوری و سمعی و بصری در مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدحسین فرج مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های سینمایی درباره این نشست که با حضور مدیران عامل مراکز پشتیبانی فنی سینمای ایران و کارشناسان دفتر مذکور برگزار شد، گفت: ضرورت تشکیل انجمنی توسط مدیران ،اصلاح تعرفه بهره برداری برق ، مراکز پشتیبانی فنی، پیگیری راهکارهای موثر جهت بهره مندی از معافیت های مالیاتی ، فراهم شدن امکان بازدید از نمایشگاه های فنی و تجهیزات در خارج از کشور(هلند) توسط تعدادی از مدیران مراکز پشتیبانی فنی سینما، امکان اعطای تسهیلات جهت ارتقاء ابزاری، خرید نرم افزار اورجینال و مشارکت در خرید مکان فعالیت مراکز مورد بحث قرار گرفت.

فرج همچنین یادآور شد: انجام امور فوق منوط به تشکیل انجمن یا معرفی هیئت های منتخب از سوی مراکز تا پایان مرداد ماه 1397 است.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه مدیران مراکز پشتیبانی فنی سینما نیز برخی معضلات فعالیت خود را مطرح کردند و صفائی کارشناس امور مالیاتی سازمان نیز به منظور آشنایی بیشتر با قوانین و دستورالعمل های مالیاتی توضیحات مفید و موثری را برای حاضران در جلسه ارائه داد.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری‌های سینمایی گفت: همچنین مقرر شد تا مراکز در تعامل بیشتر با دفتر توسعه و فناوری قرار گیرند و نظر و پیشنهادات مفصل و اجرایی خود را ارائه دهند.در پایان این جلسه تفاهمنامه بین سازمان سینمایی و کشور آذربایجان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها