کد خبر: 280551
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما و تئاتر، با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بدنه هنر مهجور و نحیف شده است/ ارشاد دستش را از گلوی هنرمند بردارد/ هنر و هنرمند وجاهت خود را از دست داده‌اند

حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما و تئاتر در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «وزارتخانه ارشاد که اتفاقا سایه بالا سر هنرمندان است و باید محافظ و نگهبان وضعیت روح و روان و حتی مالی اهالی هنر باشد و آنها را رصد کند، پا پس کشیده و ما هرگز این حمایت را ندیده‌ایم.»

بدنه هنر مهجور و نحیف شده است/ ارشاد دستش را از گلوی هنرمند بردارد/ هنر و هنرمند وجاهت خود را از دست داده‌اند
کد خبر: 280551
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان نهاد متولی فرهنگ و هنر، هادی و حامی هنرمندان است. حال باید دید که اهالی فرهنگ و هنر تا چه میزان از عملکرد این وزارتخانه رضایت داشته و بر این باورند که مسئولان مرتبط در این نهاد، توانسته‌اند در راستای وظایف خود گام بردارند؛ وظایفی که مهم‌ترین آن، ترویج فرهنگ و هنر، اعتلای هنر کشور و حمایت از اهالی آن است.

در این‌باره، حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «مشکل ارشاد، به امروز ما برنمی‌گردد که بخواهیم از دوره خاصی صحبت کنیم. سال‌هاست هنر و هنرمند وجاهت خود را از دست داده‌اند.»

این بازیگر درباره حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «این وزارتخانه که اتفاقا سایه بالا سر هنرمندان است و باید محافظ و نگهبان وضعیت روح و روان و حتی مالی اهالی هنر باشد و آنها را رصد کند، پا پس کشیده و ما هرگز این حمایت را ندیده‌ایم.»

او این بی‌مهری‌ها را مربوط به ذات هنر دانسته و بیان کرد: «این موضوع مربوط به عنایت به هنر است که اصلا وجود نداشته، بخصوص برای هنر مهجور تئاتر، چرا که خالق اندیشه است.»

آذرنگ درباره اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «این روزها به اندازه کافی فشار روی هنرمند و هنردوست است. بهترین اقدام وزارت ارشاد این است که دست خود را از گلوی هنرمند بردارد. لازم نیست تنفس مجدد به آنها بدهد. این‌قدر بدنه هنر مهجور و نحیف شده و هنرمند دچار تزلزل و استیصال شده و این‌قدر هنر و هنرمند از اعتبار افتاده که انگار کاری از آنها ساخته نیست.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها