کد خبر: 334516
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۲:۵۲:۰۰
| |

نکوداشت استاد همایون خرم در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

آئین نکوداشت هشتاد و نهمین زادروز مرحوم استاد همایون خرم نوازنده نامدار ویولن و آهنگساز در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

نکوداشت استاد همایون خرم در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود
کد خبر: 334516
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میلاد کیایی، علیرضا پورامید، جواد بطحایی، هاشم احمدوند، بابک شهرکی، درشن آنند، رضا مهدوی، رضا خرم و فریبرز جعفری در این برنامه حضور خواهند داشت.

سخنرانی و پخش کلیپ قطعاتی ماندگار از آثار استاد خرم در کنار پیشکسوتان و اهالی موسیقی از دیگر بخش‌های این نکوداشت است.

همایون خرم نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز متولد سال 1309 در بوشهر، در سن 10-11 سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت.


او 14 سالگی در رادیو اجرا داشت و در برنامه گلها به عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشت.

استاد خرم تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور بود، وی علاوه بر تسلط در نوازندگی و بداهه نوازی، آهنگسازی خلاق و کم نظیر و تسلط به ظرایف نظری و تئوریک موسیقی ایرانی پژوهشگری با ارزش و محققی ممتاز به شمار می‌رفت.

علاقه‌مندان برای حضور در آیین نکوداشت استاد خرم می‌توانند چهارشنبه 6 شهریور ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها