کد خبر: 618048
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۲۷:۲۴
| |

چگونه مطالب کنکور را به طور کامل جمع‌بندی کنیم؟

هیچ موفقیتی یک‌شبه و به‌طور اتفاقی رخ نمی‌دهد. موفقیت و کسب رتبه خوب در کنکور نیز به همین ترتیب است. هر چه هم که در طول سال تلاش کرده باشید بازهم نیاز به یک جمع‌بندی کلی در هفته‌های پیش از امتحان کنکور دارید.

چگونه مطالب کنکور را به طور کامل جمع‌بندی کنیم؟
کد خبر: 618048
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۲۷:۲۴

استمرار در مرور و تکرار مطالب باعث تثبیت آن در ذهن می‌شود، ازاین‌رو نباید به جمع‌بندی و تکرار فقط در روزهای منتهی به کنکور اکتفا کنید.

اهمیت جمع‌بندی مطالب پیش از کنکور

دانش آموزان پایه دوازدهم علاوه بر اینکه باید به‌مرور و جمع‌بندی درس‌های دوره ­ی دهم و یازدهم بپردازند، می‌بایست خود را برای امتحانات نهایی و کسب نمره خوب آماده کنند. چراکه معدل پایه دوازدهم تأثیر 60 درصدی بر معدل کتبی و نهایی و قبولی در کنکور دارد.

همان‌طور که از نامش مشخص است « جمع بندی » یعنی سروسامان و نظم دادن. در رابطه با کنکور و جمع‌بندی دروس باید بگوییم متقاضی با یک برنامه‌ریزی دقیق و برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند در روزهای مانده به کنکور بهترین نتیجه را کسب کند. جمع‌بندی مطالب باعث سروسامان دادن ذهن و رفع استرس و  آشفتگی می‌شود.

دوران جمع‌بندی پیش از کنکور دوران طلایی و سرنوشت سازی در زندگی دانش‌آموز است. یک جمع‌بندی درست و اصولی آشفتگی ذهن را از بین می‌برد و باعث می‌شود دانش‌آموز به نقاط ضعف و قوت خود بیشتر واقف شود.

بااطلاع از این موضوع متقاضی کنکور وقت خود را بر روی مسائلی می‌گذارد که تسلط کمتری بر آن‌ها دارد و به‌این‌ترتیب زمان را مدیریت می‌کند.

بهترین زمان شروع جمع‌بندی

اگر قصد کسب رتبه‌ای عالی در کنکور را دارید، بهتر است از همان سال‌های ابتدایی دبیرستان به هدف خود به‌طور بلند مدت نگاه کرده و در تعطیلات تابستان هرسال به‌مرور و تکرار دروس همان سال بپردازید.

اما به‌طورکلی زمان جمع‌بندی برای دانش‌آموزان دوازدهم از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود. ­­تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای مرور و جمع بندی و تست‌زنی است.

پس از امتحانات پایان‌ترم و تا تاریخ برگزاری کنکور هم فرصت مناسبی برای تست‌زنی است، اما به خاطر داشته باشید که دوره ی تمام دروس را برای این زمان نگذارید، چراکه اگر زمان کافی نداشته باشید استرس بر شما غلبه می‌کند و نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد.

چگونگی جمع‌بندی مطالب

شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما جمع‌بندی مطالب و مرور کار ساده‌ای نیست و بهتر است با یک مشاور آموزشی مشورت کنید تا از فرصت باقی‌مانده به‌خوبی استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم تعطیلات نوروز اولین و بهترین مرحله‌ از دوران جمع‌بندی است، هم به جهت تعطیل بودن مدارس و فرصت کافی داشتن و هم به این جهت که دانش آموزان به‌تازگی امتحانات دی‌ماه را پشت سر گذاشته‌اند و هنوز مطالب درسی را در ذهن دارند.

در دوران مرور و جمع‌بندی از اهمیت تست زنی غافل نشوید و سعی کنید بعد از مطالعه هر مبحثی تست‌های مربوط به آن را نیز بزنید.

کتاب‌ها و دوره‌های بسیاری برای جمع‌بندی مطالب پیش از کنکور وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و یا در دوره‌های جمع‌بندی و نکته و تست تاملند شرکت کنید.

درهرصورت ازآنجایی‌که روزهای پیش از کنکور ایام سرنوشت سازی است، توصیه می‌کنیم از مشاوران آموزشی و یا افرادی که در کنکورهای سال گذشته موفق بوده‌اند مشورت و راهنمایی بگیرید.

همایش جمع‌بندی|جمع‌بندی کنکور|دوره دوازدهم|همایش جمع‌بندی کنکور

افزایش تمرکز در کنار جمع‌بندی

نه‌تنها در کنکور بلکه در هر کاری داشتن تمرکز از واجبات است. اگر فکر می‌کنید تمرکز کافی برای مرور و جمع‌بندی مطالب ندارید بهتر است به دنبال چاره باشید تا زحمات چندین سال تحصیل شما بی‌نتیجه نماند. برای افرایش تمرکز راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • سعی کنید مطالعه و مرور و جمع‌بندی را در ابتدای صبح انجام دهید، دقیقا زمانی که ذهن شما آماده و سرحال است

  • اگر عاملی باعث عدم تمرکز شما شده است آن را برطرف کنید

  • در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی درس نخوانید

  • موانعی را که باعث حواس‌پرتی شما می‌شود را برطرف کنید

  • فعالیت‌های ورزشی خود را کنار نگذارید. از قدیم گفته‌اند ذهن سالم در بدن سالم!

  • از استرس به دورباشید. یکی از مزایای دوران جمع‌بندی و مرور این است که با تسلط بر مطالب از استرس روزهای مانده به کنکور دور خواهید شد.

  • به‌جای مطالعه کل کتاب، خلاصه آن را مرور کنید

با تاملند جمع بندی کنید

همان‌طور که اشاره شد بهتر است در هر کاری با افراد خبره و باتجربه آن کار مشورت کنید. در روزهای مانده به کنکور تاملند با برگزاری همایش‌های آنلاین جمع بندی کنکور مخصوص هر رشته در کنار شماست.

در دوره توربو که در طی یک تا سه روز برگزار می‌شود اساتید هر درس به‌مرور و جمع‌بندی مطالب می‌پردازند. این کلاس‌ها باهدف صرفه‌جویی در وقت دانش‌آموز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و حتی پس از اتمام کلاس دانش‌آموز می‌تواند مطالب را در اختیار داشته باشد. تفاوتی نمی‌کند در کدام شهر یا منطقه زندگی می‌کنید، دوره‌های توربو امکان دسترسی شما به مطالب آموزشی که در کلاس گفته‌شده است را می‌دهد. برای اطلاع از چگونگی برگزاری دوره با ما در تاملند تماس بگیرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها