کد خبر: 653472
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۵:۴۷:۲۷
| |

همدان، گنجینه‌ای از رازهای تاریخ؛ سفری به 9 جاذبه شگفت‌انگیز

همدان به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران شناخته می‌شود که آثار باستانی آن، داستان‌های فراوانی را پشت خود پنهان کرده‌اند. از کتیبه‌های مختلف گرفته، تا آثار طبیعی-تاریخی که پرده اسرار زمین را کنار زده‌اند.

همدان، گنجینه‌ای از رازهای تاریخ؛ سفری به 9 جاذبه شگفت‌انگیز
کد خبر: 653472
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۵:۴۷:۲۷

با رزرو هتل همدان و سفر به این شهر، می‌توانید از تمامی این آثار دیدن کنید و علاوه‌بر تجربه سفری لذت‌بخش، اطلاعاتی مفید و جالب را به گنجینه دانسته‌های خود بیفزایید. البته توجه داشته باشید که داشتن یک آشنایی کلی با این آثار قبل از شروع سفر، قطعاً مفید واقع خواهد شد.

تپه هگمتانه

از مهم‌ترین مکان‌های باستانی همدان، می‌توان به تپه هگمتانه اشاره کرد. این تپه یکی از قدیمی‌ترین تپه‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود که در طول حفاری‌هایی که در آن انجام گرفته‌ است، لوح‌ها و کتیبه‌های فراوانی از دوران داریوش دوم، اردشیر دوم و... به دست آمده‌اند. از جالب‌ترین چیزهایی که هنگام بازدید از تپه هگمتانه متوجه آن خواهید شد، شیوه معماری این تپه است؛ کانال‌های آب، معابر منظم و...، همگی نشانگر این موضوع هستند که تپه هگمتانه در آن دوران از امکاناتی پیشرفته برخوردار بوده است.

میدان امام همدان

مرکزی‌ترین میدان همدان، میدان امام است. این میدان شاه‌راه اصلی ارتباطی شهر محسوب می‌شود و بخش‌های مختلف آن را به یکدیگر متصل می‌کند. از ساخت بناهای اطراف آن حدود ۱۰۰ سال می‌گذرد اما نکته جالبی که در مورد این میدان وجود دارد، کوزه‌ها و اسکلت‌هایی هستند که در مرکز آن کشف شده‌اند. در وسط میدان، پله‌هایی تعبیه شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها پایین رفته و آثار تاریخی مرتبط با دوره مادها را مشاهده کنید. اگر شما نیز قصد سفر به همدان و بازدید از آثار تاریخی بی‌نظیر آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریع‌تر نسبت به رزرو هتل همدان اقدام کنید.

مجسمه شیر سنگی

یکی‌دیگر از آثار تاریخی همدان که قدمت بسیار بالایی دارد، مجسمه شیر سنگی است. این مجسمه در میدانی به همین نام قرار گرفته که می‌توانید به‌صورت رایگان از آن بازدید کنید. بعضی از کارشناسان، مجسمه شیر سنگی را متعلق به دوره اشکانیان و بعضی، آن را متعلق به دوره مادها می‌دانند؛ که البته تفاوت چندانی در ارزش این اثر ایجاد نمی‌کند.

گنبد علویان

برخلاف تصور بسیاری از مردم، آثار تاریخی زیادی نیز در همدان هستند که به دوران پس از اسلام تعلق دارند. یکی از این آثار، گنبد علویان بوده که تاریخ ساخت آن به دوران سلجوقیان باز‌می‌گردد و ازلحاظ سبک معماری، یکی از ارزشمندترین آثار این شهر است. تزئینات مختلف ازجمله گچ‌بری‌های هنرمندانه، جلوه خاصی به این بنا بخشیده‌اند.

آرامگاه بوعلی‌ سینا

بوعلی سینا را می‌توان معروف‌ترین پزشک ایرانی دانست که یافته‌های فراوانش، نشا‌نگر نبوغ و استعداد خاص وی هستند. ساخت آرامگاه بوعلی سینا به دوره قاجار باز‌می‌گردد و معماری آن از برج گنبد قابوس الهام گرفته شده است. موزه این آرامگاه آثار تاریخی فراوانی را در خود جای‌داده که پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان بازدید از آن‌ها را از دست ندهید.

آرامگاه باباطاهر

باباطاهر یکی از معروف‌ترین دوبیتی‌سرایان ایران بوده است که آثارش به‌واسطه ارزش فراوانی که داشته‌اند، تاکنون نیز حفظ شده‌اند و بسیاری از افراد اشعار وی را از بر هستند. آرامگاه باباطاهر در طول تاریخ، فراز‌و‌نشیب‌های فراوانی داشته است و بنای فعلی آن، به سال ۱۳۴۴ تعلق دارد. حتی با نگاهی کوتاه نیز می‌توان به‌راحتی ارزش معماری این بنا را درک کرد.

غار علیصدر

یکی از زیباترین آثار طبیعی و تاریخی همدان که به‌هیچ‌عنوان نباید بازدید از آن را از دست بدهید، غار علیصدر است. این غار طولانی‌ترین مسیر قایق‌رانی را در بین تمامی غارهای آبی جهان دارد. بااین‌حال، بخش بزرگی از غار توسط قایق‌ها طی نمی‌شود و بازدیدکنندگان نمی‌توانند به‌صورت کامل از این جاذبه طبیعی دیدن کنند. دلیل اینکه غار علیصدر را جزء آثار تاریخی نیز به ‌حساب می‌آوریم، این است که این غار متعلق به دوره ژوراسیک بوده و زمین‌شناسان تخمین می‌زنند که تشکیل آن به حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل باز‌می‌گردد.

کتیبه‌های گنج‌نامه

گنج‌نامه یکی از مراکز تفریحی همدان است اما در میان این مرکز تفریحی، دو کتیبه بسیار ارزشمند نیز قرار گرفته‌اند که از ویژه‌ترین آثار تاریخی همدان به شمار می‌روند. یکی از این کتیبه‌ها متعلق به داریوش کبیر و یکی دیگر از آن‌ها، متعلق به خشایار‌شاه است. نکته جالبی که در مورد کتیبه‌های گنج‌نامه وجود دارد، این است که در گذشته مردم محلی تصور می‌کردند این کتیبه‌ها نامه‌هایی هستند که اطلاعاتی در مورد گنج‌هایی پنهانی در خود جای داده‌اند؛ به همین خاطر، این منطقه به گنج‌نامه شهرت پیدا کرده است.

آرامگاه استر و مردخای

از دیگر مکان‌های تاریخی که با رزرو هتل همدان و سفر به این شهر می‌توانید از آن بازدید کنید، آرامگاه استر و مردخای است. این آرامگاه یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان به شمار می‌رود و بسیاری از ایشان نیز معتقد هستند که آرامگاه استر و مردخای، پس از بیت‌المقدس، مهم‌ترین مکان برای قوم بنی‌اسرائیل است. بنای فعلی این آرامگاه به قرن ۷ هجری تعلق دارد؛ البته تاریخ اصلی آن به قرن ۳ هجری باز‌می‌گردد و بنای فعلی درواقع روی قسمت‌هایی از بنای قبلی ساخته شده است. پژوهشگران هنگام بررسی این آرامگاه، توانستند به یک نسخه بسیار قدیمی تورات دست پیدا کنند که روی پوست آهو نوشته شده بود؛ امروزه سازمان میراث فرهنگی همدان نگهداری از این تورات را بر‌عهده دارد.

رزرو هتل و سفر به همدان

تا همین چند سال گذشته، برنامه‌ریزی سفر و انجام هماهنگی‌ها یکی از سخت‌ترین کارها به شمار می‌رفت؛ اما امروزه به‌لطف اینترنت و فعالیت آژانس‌های گردشگری در بستر آنلاین، می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نه‌تنها نسبت به رزرو هتل همدان، بلکه نسبت به رزرو هرکدام از هتل‌ های داخلی یا خارجی اقدام کرد و سفری به‌یادماندنی را آغاز کرد. اگر شما نیز قصد دارید تا امکاناتی ویژه را دریافت کرده و سفری مطمئن را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تمامی ملزومات سفرتان را از‌طریق فلای تودی تهیه کنید.

فلای تودی یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که تمامی خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه داده و حتی برای کارهایی مانند اخذ ویزای توریستی نیز الزامی برای مراجعه حضوری وجود ندارد. امروزه نه‌تنها امکان رزرو هتل داخلی و خارجی، بلکه امکان رزرو آنلاین بلیط قطار و هواپیما، تهیه بیمه مسافرتی، شرکت در تورهای مختلف و... نیز برای کاربران این مجموعه فراهم شده‌ است. درواقع هنگامی‌که به گستره خدمات فلای تودی دقت کنید، متوجه خواهید شد که تمامی ملزومات یک سفر شیرین و خاطره‌انگیز توسط این مجموعه ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها