کد خبر: 658119
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۱۷:۵۰:۳۱
| |

نکات مهم در نگهداری جلوبندی هیوندا و کیا به همراه لیست قیمت

نگهداری از جلوبندی هیوندا و کیا علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کارآمدی، سطح کیفیت و خصوصا سطح ایمنیِ خودروی شما را افزایش می دهد. بعلاوه فراموش نکنید، نگهداری از جلوبندی خودرو تنها یک مهارت نیست، بلکه به دانش نیز احتیاج دارد. بنابراین در ادامه به مهم ترین نکات درباره شیوه نگهداری از جلوبندی هیوندا و کیا می پردازیم.

نکات مهم در نگهداری جلوبندی هیوندا و کیا به همراه لیست قیمت
کد خبر: 658119
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۱۷:۵۰:۳۱

برای نگهداری از جلوبندی هیوندای و کیا نباید فراموش کنید که تقریبا همه چیز به همه چیز مربوط است! به عنوان مثال تنظیم باد و بالانس بودن تایرها را در نظر آورید. خوب می دانید که از جمله عوامل موثر بر فرسایشی شدن کارکرد جلوبندی، تنظیم نبودن باد تایرهاست و چنانچه لاستیک های خود را به صورت مستمر باد نکنید و بالانسِ آنها را در وضعیت استانداردشان نگه ندارید، سیستم تعلیق تحت فشار قرار می گیرد و این با فشار همراه شدنِ بالانسِ خودرو موجب توزیع نامناسب وزن خودرو می شود.

 در جاده های پرخطرِ ایران با جلوبندیِ مطمئن سفر کنید!

سالهاست که تصادفات جاده ای موجب تلفات گسترده انسانی میشود، به همین دلیل سفر در جاده های پر خطرِ ایران، مستلزم رعایت نکات ایمنی است. در این میان، جلوبندی خودرو به عنوان مجموعه ای از قطعات که ایمنی و رفاه سرنشینان را تأمین میکند، دارای اولویتی ویژه در توجه و رسیدگی است.

جلوبندی خودرو شامل بخش های جلویی و زیرین خودرو است که مهم ترین بخش آن را سیستم تعلیق تشکیل می دهد و شامل چرخ های جلو، فرمان، میل فرمان و غیره می شود. سیستم تعلیق از مجموعه اتصالاتی تشکیل شده است که هر چهار چرخ خودرو را برای ایجاد یک سواری نرم، با یکدیگر هماهنگ می سازد. جلوبندی خودرو از مجموعه قطعات بسیاری مثل بلبرینگ، سیبک، رام، میل تعادل، اکسل و غیره تشکیل شده است که هرکدام از آنها لازم است در مدت زمانی معین تعویض شوند.

تا همه چیز زیر فشار نرفته است، باد تایرها را چک کنید!

در نگهداری از جلوبندی هیوندای و کیا نباید فراموش کنید که تقریبا همه چیز به همه چیز مربوط است! به عنوان مثال تنظیم باد و بالانس بودن تایرها را در نظر آورید. خوب می دانید که از جمله عوامل موثر بر فرسایشی شدن کارکرد جلوبندی، تنظیم نبودن باد تایرهاست و چنانچه لاستیک های خود را به صورت مستمر باد نکنید و بالانسِ آنها را در وضعیت استانداردشان نگه ندارید، سیستم تعلیق تحت فشار قرار می گیرد و این با فشار همراه شدنِ بالانسِ خودرو موجب توزیع نامناسب وزن خودرو می شود که بی تعادلیِ خودرو را باعث می شود و سیستم فرمان را هم دچار مشکل می کند. بنابراین سعی کنید تمام مواردی که در این مقاله گفته می شده را انجام دهید تا از تأثیرات منفی بر روی جلوبندی خودرویتان پیشگیری کرده باشید.

لرزش های فرمان را جدی بگیرید!

لرزش فرمان مساوی است با خرابی دوچندان جلوبندی خودروی شما، پس سعی کنید سریعا علت لرزش آن را کشف کرده و اقدام به حل آن کنید.

کمک فنر هیوندای و کیا را با این روش چک کنید!

کمک فنر، اصلی ترین قطعه ای است که فشار برآمده از ضربه های جاده ای و ارتعاشات آن را کاهش میدهد. این قطعات روزانه بارها و بارها در معرض نیروهای شدید قرار می گیرند و فرسودگی آنها می تواند سریع رخ دهد. توجه داشته باشید که سرحال نگه داشتن این قطعه بسیار حیاتی است زیرا کمک فنرها از نفوذ ضربه به قطعات مهم خودرو جلوگیری می کنند، بنابراین در تعمیر آن نزد تعمیرکاران ماهر و یا تعویض منظم آن کوشا باشید.

کمک فنر هیوندا

 فرسودگی میل موج گیر و بی تعادلی در حرکت خودرو!

تعادل خودرو که برعهده سیستم تعلیق است، عنصر اساسی در کارکرد صحیح جلوبندی می باشد و ممکن است در اثر فرسودگیِ میل موج گیر هیوندای و کیا از بین برود. آنچه باعث فرسودگیِ میل موج گیر میشود، از کار افتادن دو بوش است که محکم آن را نگه می دارند. بنابراین بوش هیوندای و کیا نیز به یک واسطه در حفظ محور تعادل خودرو موثر هستند.

 3 قاعده کلی در شناسایی خرابی جلوبندی هیوندای و کیا

  1. هر سه ماه خودروی خود را سرویس و آچارکشی کنید! این سرحالی در جلوگیری از فرسایش قطعات خودرو موثر است.
  2. قطعات مصرفی خودرویتان را شناسایی کرده و در سیکل های زمانی مشخص، اقدام به خرید لوازم یدکی هیوندای و کیا کنید! با این کار از فرسودگیِ آنها و آسیب زدنشان به سایر قطعات گران قیمت جلوگیری کرده اید.
  3. شنیده شدن هرگونه سر و صدای غیرعادی می تواند نشانه ای بر خرابی جلوبندی هیوندای و کیا باشد. گوش به زنگ باشید تا صداهایی که از خودرو شنیده می شود را بررسی کنید و چک کردنِ آن را به آینده حواله ندهید، این تأخیر و پشت گوش انداختن ممکن است به قیمت خرابی قطعات مهمی از جلوبندی هیوندای و کیا تمام شود.

 از هرجایی اقدام به خرید لوازم یدکی جلوبندی هیوندای و کیا نکنید!

نگهداری از جلوبندی هیوندای و کیا تنها با مراقبت های پیشگیرانه ممکن نیست و گاهی لازم است تا اندک هزینه هایی در این مسیر داشته باشید تا از ایمنی خودرو مطمئن بوده و همچنین جلوی هزینه های گزافی که ممکن است بر اثر بی توجهی به تعویض قطعات مصرفی صورت گیرد، گرفته شود.

بنابراین در مواقعی که کار از کار گذشته و خرید لوازم یدکی هیوندای و کیا ضرورت یافته است، زمان را از دست ندهید و به سرعت اقدام به تعویض آن کنید. آنچه در خرید قطعات یدکی هیوندای و کیا پراهمیت است، تهیه نسخه اصل (جنیون پارت) است زیرا قطعات تقلبی، درجه دو یا کارکرده باعث آسیب های فراوانی به خودروی شما می شوند. هیرکان پارت به عنوان فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و کیا نزدیک به یک دهه است که خود به صورت مستقیم قطعات اصل (جنیون پارت) هیوندای و کیا را وارد ایران کرده و به دست شما مشتریان عزیز می رساند.

برای مشاهده لوازم یدکی هیوندا و کیا می توانید هم اکنون از سایت هیرکان پارت دیدن کنید  و در صورت نیاز، اقدام به ثبت سفارش کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، قطعه مورد نظرتان را در منزل تحویل بگیرید!

نشانه های خرابی جلوبندی هیوندای و کیا چیست؟

  1. ساده ترین راه تشخیص خرابی جلوبندی هیوندای و کیا، سواری خشک و خشن خودرو است. اگر احساس کردید شتاب خودرو با نرمی همراه نیست و هنگام عبور از دست اندازها یا چرخیدن در پیچ ها، زمختی وجود دارد، حتما مشکلی در جلوبندی خودرویتان رخ داده است.
  2. روغن زدگی در کمک فنر و سایر قطعات سیستم جلوبندی ماشین نشان دهنده نشتی در قطعاتی مثل فنر و کمک فنرها هست که باید رسیدگی شود.
  3. کشیدن شدن خودرو در پیچ ها: این مشکل نشان از نقص فنی مهمی در جلوبندی خودروهای هیوندای و کیا دارد. اگر هنگام پیچیدن متوجه شوید که خودرو برخلاف فرمان شما رفتار میکند، به احتمال زیاد سیستم تعلیق آن دچار آسیب شده است و بدین ترتیب مرکز تعادل بهم خورده و بالانس خودرو با آسیب مواجه شده است. خصوصا در این موارد میله فرمان است که آسیب دیده است و سیستم فرمان خودرو را به فرسایش رسانده است، در چک کردن آن کوشا باشید.
  4. آزمون «تکان» را به این شکل اجرا کنید؛ ابتدا خودرو را پارک کرده و سپس وزن خود را بر روی آن بیندازید، اکنون چند مرتبه پشت سر هم آن را از سمت جلو به پایین فشار دهید و ناگهان رها سازید. این حرکت را پشت خودرو نیز میتوانید انجام دهید، چنانچه پس از رها کردن شاهد بالا پایین شدن خودرو بودید، نشان دهنده فرسودگی سیستم تعلیق شماست.

 رانندگی اصولی بهترین روش نگهداری از جلوبندی است!

راه های بسیاری در این مقاله برای نگهداری از جلوبندی هیوندای و کیا گفته شد اما همانطور که پیشگیری بهتر از درمان است، رانندگی اصولی نیز بهتر از رسیدگی به قطعات است. سرعت مطمئن داشته باشید، از جاده های استاندارد استفاده کنید، باد تایر را تنظیم نگه دارید و با دقت رانندگی کنید تا سرعت گیرها و چاله های خیابانی شما را به دام نیندازند. با رعایت نکات پیش گفته و رانندگی اصولی، نتیجه ای لذت بخش خواهید گرفت.

 قطعات پرمصرف جلوبندی هیوندا و کیا (جنیون پارت)

قطعه

قیمت ( تومان )

طبق سانتافه IX45

 8500000

سیبک فرمان سراتو سایپا

 1200000

توپی سر کمک آونته

 1950000

سیبک طبق اسپرپیج

 1800000

لاستیک چاکدار I30

 400000

کمک فنر سراتو

 4700000

میل موج گیر سوناتا

 1000000

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها