کد خبر: 659320
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۱۶:۳۶:۲۵
| |

مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی ها

شاید همیشه برای مقایسه گوشی های مختلف با هم به مشخصات و ویژگی هایی مانند کیفیت صفحه نمایش، سبک برتر طراحی، کیفیت متریال به کار رفته در ساخت یا قدرت سخت افزاری توجه کنیم. اما چیزی که شاید کمتر خریداران گوشی در زمان انتخاب یک محصول به آن توجه می کنند، مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی های مختلف با یکدیگر است.

مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی ها
کد خبر: 659320
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۱۶:۳۶:۲۵

واقعا کدام برندها کمتر خراب می شوند و بیشتر نیاز به تعمیر دارند؟ از طرفی میزان تعمیر پذیری گوشی های مختلف چقدر است؟ برای مثال اگر یک گوشی آیفون دچار مشکل شود، چقدر امکان تعمیر موبایل اپل وجود دارد یا اصلا امکان تعمیر آن هست یا خیر؟ این‌ها مواردی هستند که بهتر است در زمان انتخاب یک گوشی برای خرید، خصوصا انتخاب بین برندهای مختلف موجود در بازار به آن توجه کنید. در این مقاله با یک نگاه کلی به برندها و مدل های مختلف موجود در بازار، برخی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین گوشی ها را بررسی می کنیم تا به این ترتیب میزان تعمیر پذیری گوشی های مختلف را با هم مقایسه کنیم.

برای مقایسه میزان تعمیرپذیری گوشی ها چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

اساس و پایه مقایسه میزان تعمیر پذیر بودن گوشی های مختلف از جمله تعمیر موبایل اپل بر چند فاکتور مهم است. اول از همه باید برندهای مختلف گوشی را با هم مقایسه کرد. برای مثال میزان تعمیر پذیری گوشی های سامسونگ بیشتر است یا اپل؟ مورد مهم بعدی دسترسی به قطعات برای تعمیر و تعویض است. هر چقدر دسترسی به قطعات راحت تر باشد، میزان تعمیر پذیری آن هم بیشتر و بهتر است. نوع خرابی گوشی و قطعه ای که به تعمیر یا تعویض نیاز دارد هم باید در نظر گرفته شود. برای مثال در برخی برندها تعویض صفحه نمایش سخت تر است و در برخی نیز تعویض سایر قطعات مانند باتری یا تعمیر سوکت شارژ گوشی پیچیده تر است. در نهایت معیارهایی مانند نوع طراحی گوشی، این که باتری دستگاه جدا شدنی است یا خیر، نوع و تعداد پیچ ها، ابزارهایی که برای تعمیرات یک گوشی نیاز است و مواردی از این دست روی میزان تعمیر پذیر بودن آن گوشی تاثیر دارد.

مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی های اندرویدی با اپل

اول از هر چیزی برای مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی های مختلف، بهتر است گوشی های اندرویدی را با گوشی های آیفون مقایسه کنیم. بر اساس سیستم عامل گوشی، دو گروه اصلی بازار، گوشی های اندرویدی و آیفون هستند. در حال حاضر هم برای تعمیر گوشی های اندرویدی و هم گوشی های آیفون، مراکز تخصصی زیادی وجود دارد که در آنجا کارشناسان مجرب و کاربلد می توانند بعد از یک عیب یابی دقیق، این گوشی ها را تعمیر کنند. با این حال شاید بتوان گفت که تعمیر گوشی های اندرویدی به نسبت گوشی های اپل کمی راحت تر است و تعمیرکاران بیشتری توانایی تعمیر این دستگاه ها را دارند. برای مثال معمولا تعمیر موبایل سامسونگ رایج تر و تا حدودی راحت تر از گوشی های آیفون است، چرا که شاید تعمیرکاران بیشتری بتوانند با تسلط بر این گوشی ها، آنها را تعمیر کنند. در کل به دلیل پیچیده تر شدن طراحی و قطعاتی که در ساخت گوشی های آیفون به کار رفته، تعمیرات اکثر این دستگاه ها پیچیده تر است.

دسترسی به قطعات برای تعمیر گوشی ها

مورد مهم دیگری که در بحث مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی ها باید به آن توجه کرد، میزان دسترسی داشتن به قطعات مختلف برای تعمیرات یک گوشی است. شما باید برای مقایسه میزان تعمیرپذیر بودن گوشی سامسونگ با امکان تعمیر موبایل شیائومی یا اپل، به این مورد توجه کنید که در صورت نیاز به تعویض یک قطعه، قطعات کدام مدل و کدام برند گوشی راحت تر و بهتر به دست می آید. معمولا دسترسی به قطعات گوشی های آیفون کمی سخت تر است، چرا که به دلیل مواردی مانند تحریم یا هزینه های بالای این گوشی ها، تامین قطعات آن هم کمی مشکل است. حتی شاید دسترسی به قطعات اصلی کمی دشوار باشد. از طرفی نیز این برند قافد یک نمایندگی اصلی در ایران است. در مقابل سایر برندهای موبایل مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی و ... معمولا از این نظر شرایط بهتری دارند و دسترسی به قطعات آنها کمی راحت تر است. در میان برندهای مختلف موبایل، برند شیائومی جزء برندهایی است که قطعات آن بسیار در دسترس تر است و کاربران در صورت نیاز راحت تر می توانند قطعات مورد نیاز گوشی خود را تهیه کنند.

مقایسه تعمیرپذیری صفحه نمایش در گوشی های مختلف

یکی از رایج ترین گزینه ها برای تعمیرات گوشی، تعمیرات ال سی دی و تاچ گوشی هاست. در خصوص مقایسه تعمیر پذیری گوشی های مختلف از نظر میزان تعمیر پذیر بودن تاچ و ال سی دی باید به چند نکته اشاره کرد. اول از همه ساختار و طراحی نمایشگرهاست. تعمیرکاران برای باز کردن نمایشگر گوشی های آیفون دردسر بیشتری دارند. در مقابل گوشی های سامسونگ یا شیائومی معمولا راحت تر باز می شوند و تعمیرات آنها راحت تر است. اما یک مشکل دیگر که در خصوص تعمیر گوشی های سامسونگ در مقایسه با گوشی های اپل وجود دارد این است که در این گوشی ها باید به همراه ال سی دی و تاچ، دیگر قطعات نیز جدا شود. اما طراحی گوشی های آیفون به نحوی است که تنها خود ال سی دی جدا شده و می توان آن را تعویض کرد. نکته مهم بعدی در خصوص تعمیر ال سی دی گوشی های مختلف بحث عملکرد و کیفیت آن بعد از تعمیر است. گوشی های آیفون بعد از تعمیر ال سی دی ممکن است برخی از قابلیت های خود را از دست بدهند و از آن جایی که قطعات معمولا اصلی نیستند، کیفیت نمایشگر هم مانند قبل نیست.

مقایسه میزان تعمیر پذیری گوشی های مختلف از نظر باتری

خرابی باتری یکی دیگر از دلایل رایج تعمیر گوشی هاست. اگر بخواهیم میزان تعمیر پذیری گوشی های مختلف از نظر باتری را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که اکثر مدل ها و برندها در بحث باتری نقطه ضعف دارند و تعمیرات باتری کمی سخت است. در خصوص گوشی های آیفون برای تعمیرات باتری باید حتما تاچ و ال سی دی هم باز شوند. به همین دلیل امکان آسیب به آنها زیاد است. باز در مورد گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ یا شیائومی، از آن جایی که محل دسترسی به باتری پشت گوشی است، تعمیرات آن راحت تر است. تعمیر باتری در گوشی های جدیدتر راحت تر شده و تعمیرکار راحت تر می تواند باتری را جدا کرده و آن را تعمیر یا تعویض کند.  

هزینه تعمیرات گوشی ها

در نهایت برای مقایسه تعمیر پذیری گوشی های مختلف باید به بحث هزینه ها توجه کرد. به صورت کلی معمولا پر هزینه ترین برند از نظر تعمیرات، برند اپل است و تعمیرات این گوشی ها بسیار سخت تر و پیچیده تر است. در دیگر برندها نیز بر اساس مدل دستگاه، برند، میزان دسترسی به قطعات، نوع مشکلی که دستگاه دارد و سال ساخت آن، هزینه ها متغیر است. هر چه مدل گوشی جدیدتر و دستگاه رده بالاتر باشد، معمولا هزینه تعمیرات آن هم بیشتر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها