کد خبر: 659926
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۴:۵۳:۲۳
| |

شگرد کفسابی برای براق کردن سنگ توسط تیم سابکار

کفسابی و سنگ سابی به صورت اصولی اگر انجام شود باعث براقیت و زیبایی سنگ میشود.

شگرد کفسابی برای براق کردن سنگ توسط تیم سابکار
کد خبر: 659926
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۴:۵۳:۲۳

در این محتوا روش مختلف کفسابی از جمله کفسابی اپوکسی و نانو ساب توضیح داده شده است. در این روش استادکار با استفاده از روش خاص سنگ کف را مانند آینه براق و زیبا میکند.

کفسابی چیست؟

کفسابی یا سنگ سابی به مجموعه روش هایی گفته میشود که در آن سنگ و یا بتن سابیده شده و سطحی یک دست و یک نواخت پیدا میکنند. سنگ ها قابلیت کفسابی دارند و میتوان آن ها را تا بهترین حالت براق و آینه ای کرد. اگر کفسابی به صورت درست و اصولی انجام شود تا 10 سال، سنگ براق می ماند.

آیا کفسابی باعث آسیب به سنگ می شود؟

  • خیر ، علاوه بر این که آسیب نمیزند بلکه بسیار برای سنگ ها مفید و مناسب است. 

در کفسابی تمامی مشکلات کف و سنگ حل میشود. اگر سنگ سابی و کفسابی به صورت درست و اصولی انجام شود عمر سنگ را افزایش میدهد. برای مثال سنگ های کف معمولا پس از مدتی لق شده یا ترک برداشته و میشکنند. تیم سابکار با کفسابی اصولی می تواند این مشکلات را حل کرده و سنگ را مانند روز اول سالم، زیبا و براق کند. استادکار با استفاده ازدستگاه برش، قسمت شیار دو سنگ را برش داده و با مواد اپوکسی یا بتونه اقدام به پر کردن زیر سنگ میکند. این کار در چند مرحله و با مواد همرنگ شده سنگ انجام می شود.

چس از پر کردن درز و شیار سنگ و رفع لقی آن اقدام کفسابی کرده و سنگ را مانند کارخانه، سنگ سابی کرده و زیبا و براق و آینه ای میکند.

مشکلات سنگ که با کفسابی حل میشود:

  • رفع کدر شدن و براق کردن سنگ
  • رفع پستی و بلندی سنگ و کف
  • درز گیری و پر کردن سوراخ و شیار ها با مواد همرنگ
  • رفع لقی سنگ
  • حل سوختن سنگ و براق شدن آن
  • جرم گیری کف
  • کفسابی بتن و صاف و سیقلی کردن آن

و  چندین مشکل دیگر که با کفسابی اصولی حل می شوند. دقت داشته باشید که اگر سنگ سابی به درستی و با مواد خوب و مناسب انجام شود، این مشکلات حل خواهد شد وگرنه روز از نو ، روزی از نو!

کفسابی چگونه انجام می شود؟

کفسابی انواع مختلفی دارد که هرکدان از آن ها روش مخصوص به خود را داشته و بسته به نیاز سنگ تغییر میکند. اما به صورت کلی کفسابی به دو دسته تقسیم میشود: 

1. اپوکسی ساب

2. کفسابی با بتونه

هر دو این روش ها در سنگ سابی سابکار استفاده می شوند و هر دو از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما فرق آن ها در مواد استفاده شده برای پر کردن درز ها و شیار های سنگ است. در کفسابی اپوکسی، برای پر کردن شیار های سنگ و کف از مواد اپوکسی استفاده میشود. 

مواد اپوکسی با ترکیب رنگ، کاملا همرنگ سنگ شده و پس از خشک شدن از سنگ هم محکم تر میشوند. پس از انجام کفسابی و براق شدن سنگ، قسمت های اپوکسی شده نیز مانند سنگ براق و آینه ای شده و ظاهری یک تکه و یک دست به کف میدهد.

در کفسابی با بتونه، برای پر کردن درز ها و شیار های سنگ از ترکیب سیمان و چسب بتن استفاده می شود. این مخلوط مقاومت بالایی داشته و با ترکیب درست عمر بالایی داشته و از سنگ و شیار جدا نمی شوند. رنگ آنها با توجه به سنگ متفاوت است اما به صورت کلی به دو رنگ سفید و مشکی تقسیم میشوند. قیمت کفسابی با بتونه کمتر از اپوکسی ساب است.

مدت زمان سنگ سابی چقدر است؟

مدت زمان اجرای سنگ سابی و کفسابی بسته به نوع سنگ و نوع خدمات متغییر است. برای مثال کفسابی سنگ اسلب با اپوکسی در هر صد متر 2 روز طول میکشد. این در حالیست که کفسابی کفسابی با بتونه 200 متر سنگ اسلب هم 2 روز طول میکشد.

  • در کفسابی به صورت کی هر 100 متر اگر نیاز به بتونه یا اپوکسی باشد 2 روز زمان لازم است.
  • اگر نیاز به بتونه و اپوکسی نباشد، هر 100 تا 200 متر در یک روز انجام می شود.
  • کفسابی و شستشو سریعتر انجام شده و تا 300 متر هم در یک روز انجام میشود.

کفسابی در تهران و کرج

تهران و کرج به دلیل تراکم جمعیت بالا و ساخت و ساز های زیاد بازار کار مناسب تری نسبت به دیگر استان ها دارد. از همین رو تیم سابکار نیز در همین استان قرار گرفته است. 

کفسابی در تمام نقاط تهران و کرج در سریعتر زمان و به بهترین شکل و قیمت ممکن انجام میشود. تیم سابکار با سابقه ای 25 ساله توانسته تجربه کاری بسیار زیادی را به دست آورده و کیفیتی عالی را ارمغان بیاورد. مهم نیست کجای تهران و کرج یا دیگر استان ها باشید تیم سابکار در سریعترین زمان خدمات کفسابی را خدمتتان ارائه میکند.

کفسابی سنگ اسلب

کفسابی سنگ اسلب یکی از خاص ترین و زیبا ترین نوع سنگ سابی هاست. زیرا ابعاد سنگ ها بزرگ بوده و کیفیت بالایی دارند. با اجرای اپوکسی سنگ اسلب و هم رنگ کردن شیار های سنگ با خود سنگ ، ظاهری یک تکه به کف داده می شود. 

کفسابی اپوکسی روش مخصوص و تکنیک های خاص خود را دارد که برای رسیدن به کیفیتی خوب نیازمند دانستن این تکنیک ها هستیم. تیم سابکار تمامی این نکات و تکنیک هارا به صورت کامل بلد بوده و به بهترین شکل اجرا میکند.

کفسابی ایتالیایی

کفسابی ایتالیایی به نوعی از کفسابی گفته میشود که در آن از مواد، روش و ابزار های ایتالیایی برای کفسابی استفاده می شود. این نوع از کفسابی کیفیت بالایی داشته و باعث میشود که عمر کفسابی سنگ نیز بالا باشد.

البته این در صورتی است که مواد و ابزار و همچنین روش انجان کفسابی ایتالیایی به درستی اجرا شده و اصولی انجام شود. با انجام اصولی کفسابی عمر خدمات تا 10 سال افزایش پیدا میکند و نیازی به کفسابی و حتی شستشوی سنگ سابی هم ندارد.

نانو ساب

نانو ساب یکی از مراحل کفسابی سابکار است. استفاده از مواد نانو و پودر نانو توسط تیم سابکار رواج پیدا کرده است. استفاده از این پودر و مواد در کفسابی باعث میشود براقیت سنگ افزایش پیدا کند و همچنین لکه گیری و جرم گیری آن نیز به شدت کاهش پیدا کند.

شما میتوانید برای اطلاعات دقیق تر به وبسایت سابکار مراجعه کنید.

نتیجه گیری

کفسابی در واقع یعنی سابیدن سنگ و براق و آینه ای کردن سنگ است. اما برای رسیدن به کیفیتی خوب و مناسب از کفسابی نیازمند تیمی مناسب کفسابی هستیم .

در حال حاظر یکی از بهترین تیم های کفسابی در تهران و کرج و دیگر استان ها ، تیم کفسابی سابکار است. این تیم با سابقه ای 25 ساله در این حوزه توانسته تجربه کارایی و مهارت بالایی را پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها