کد خبر: 165509
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

ستار همدانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد بازی استقلال و الهلال عربستان:

بازی با الهلال یک بازی حیثیتی است/ شفر باید در استقلال بماند/ هواداران نمی‌خواهند استقلال به نقطه اول بازگردد

ستار همدانی، هافبک پیشکسوت باشگاه استقلال درباره بازی استقلال برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی استقلال مقابل الهلال یک بازی حیثیتی است و استقلال باید در این بازی از کیان فوتبال ایران دفاع کند.

بازی با الهلال یک بازی حیثیتی است/ شفر باید در استقلال بماند/ هواداران نمی‌خواهند استقلال به نقطه اول بازگردد
کد خبر: 165509
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در کویت به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت و پیروزی در این بازی می‌تواند استقلالی‌ها را به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد رقابت‌ها برساند. استقلال که با آمدن شفر متحول شده است در بازی رفت توانست با یک گل این تیم قدرتمند عربستانی را از پیش رو بردارد و امید دارد که در بازی برگشت هم از این تیم امتیاز بگیرد.


استقلال اگر بتواند الهلال را شکست دهد برای چهارمین‌بار در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل این تیم پیروز می‌شود و به نوعی بهترین عملکرد تیم‌های ایرانی برابر الهلال را رقم خواهد زد.


استقلال در این بازی 6 بازیکن خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد و با ترکیب دوم خود مقابل الهلال قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر الهلال هم از داشتن چند مهره تاثیرگذار خود محروم است و این موضوع می‌تواند در کیفیت بازی دو تیم تاثیر منفی داشته باشد.


استقلال اکنون با 9 امتیاز در صدر گروه مرگ جای گرفته و بعد از آن العین امارات و الریان قطر با 7 و 6 امتیاز در رده‌های دوم و سوم این گروه هستند. الهلال عربستان هم با 2 امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفته و امیدی برای صعود ندارد.


ستارهمدانی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بازی استقلال مقابل الهلال را یک بازی حیثیتی برای فوتبال دو کشور دانست و عنوان کرد: «با توجه به اینکه صعود استقلال به مرحله بعد بازی‌ها مسجل شده است، بازی استقلال برابر الهلال برخلاف اینکه تاثیری در صعود این دو تیم داشته بیشتر جنبه احساسی و حیثیتی دارد. استقلال باید در این بازی از کیان فوتبال ایران دفاع کند. استقلال در صدر جدول قرار دارد و با هر نتیجه‌ای که در بازی العین و الریان رقم بخورد باز هم استقلال را درمرحله بعدی بازی‌ها خواهیم دید. پس بازیکنان باید با خیال راحت و بدون استرس وارد میدان شوند. کادر فنی استقلال باید بداند که الهلال برای جبران نتیجه بازی رفت به میدان خواهد آمد و این موضوع می‌تواند برای استقلال خطرناک باشد. الهلال یکی از تیم‌های برتر منطقه غرب آسیا است و با سرمایه‌گذاری کلانی که در فوتبال انجام داده خود را به عنوان یک تیم قدرتمند معرفی کرده است. هرچند که انها در این دوره از بازی‌ها نتوانستند نتیجه مناسبی را کسب کنند اما بازهم می‌توانند حریفی خطرناک برای استقلال باشند.»


این بازیکن پیشین تیم ملی ادامه داد: «کدورت‌هایی که در سال‌های اخیر بین ایران و عربستان هم به وجود آمده مزید بر علت شده است و این بازی را به یک بازی مهم تبدیل کرده است. امیدوارم استقلال با برد برابر الهلال بتواند با قدرت به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند.»

همدانی شرایط روحی و روانی استقلال در این فصل را بسیار مناسب دانست و گفت: استقلال نباید به این موضوع فکر کند که در مرحله بعدی به کدام تیم برخورد خواهد کرد. برای تیمی که می‌خواهد در آسیا قهرمان شود نباید مهم باشد که با کدام تیم بازی کند. مطمئن هستم که آقای شفر به این موضوع فکر نمی‌کند. این تیم از لحاظ روحی و روانی در شرایطی قرار دارد که می‌تواند مقابل هر تیمی از آسیا قرار بگیرد. استقلال بعد از آمدن شفر تیمی کامل و یک‌دست شده و فکر می‌کنم استقلال می‌تواند به مراحل بالاتر این رقابت‌ها برسد و قهرمانی در آسیا را تکرار کند.»


این مربی پیشین استقلال تمدید قرارداد با شفر را بسیار ضروری و مهم دانست و به اعتمادآنلاین گفت: اعتقاد دارم کادر مدیریتی استقلال باید تلاش کند تا شفر را در استقلال نگه دارد. آقای شفر به یک شناخت نسبی از فوتبال ایران و استقلال رسیده است و این می‌تواند برای استقلال مفید باشد. این مربی آلمانی با تمام نقاط قوت و ضعف تیم آشنا شده و می‌تواند در فصل نقل و انتقالات تیم را تقویت کند تا لیگ هجدهم را با قدرت آغاز کند. استقلال اگر بخواهد مربی دیگری را جایگزین او کند زمان می‌برد تا با شرایط این تیم و فوتبال ایران آشنایی پیدا کند. از طرف دیگر باید بگویم که هواداران استقلال علاقه‌ای ندارند تا تیم به نقطه اول باز گردد و یک مربی جدید هدایت استقلال را به دست بگیرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها