کد خبر: 166791
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از آقای گل‌های فوتبال ایران؛

تمام آقای گل‌های لیگ برتر فوتبال ایران؛ از عنایتی تا علیپور

لیگ هفدهم به پایان رسید و شاگردان برانکو توانستند برای دومین سال پیاپی و با اختلاف زیاد با رقابای اصلی خود قهرمان لیگ برتر شوند.

تمام آقای گل‌های لیگ برتر فوتبال ایران؛ از عنایتی تا علیپور
کد خبر: 166791
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس که با هدایت برانکو چند سالی است به تیم بی‌رقیب فوتبال ایران بدل شده است برای سومین فصل آقای گل فوتبال ایران را در اختیار دارد. علی علیپور مهاجم جوان سرخ‌ها با زدن 19 گل و با اختلاف زیاد بهترین گل زن فوتبال ایران لقب گرفته است. او به دلیل مصدومیت بازی آخر تیمش برابر سپیدرود رشت را از دست داد تا نتواند تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ هفدهم را افزایش دهد.

لیگ برتر ایران که از سال 80 آغازشده است تاکنون آقای گل‌های متفاوتی را به خود دیده است. پرسپولیس با چهار آقای گل بیشترین تعداد آقای گل در لیگ برتر را دارد و استقلال هم با 3 آقای گل در رده دوم این جدول قرارگرفته است.

رضا عنایتی؛ ابومسلم

سال 80 اولین دوره لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شد. درحالی‌که رقابت اصلی برای قهرمانی بین سرخابی‌های پایتخت بود اما رضا عنایتی که آن زمان در ابومسلم مشهد بازی می‌کرد با زدن 17 گل به‌عنوان اولین آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران شد.

ادموند بزیک؛ سپاهان

ادموند بزیک که از پرسپولیس به سپاهان کوچ کرده بود توانست با زدن 13 گل آقای گل فوتبال ایران شود. سپاهان در آن سال قهرمان شد تا آقای گل لیگ از تیم قهرمان باشد.

علی دایی؛ پرسپولیس

علی دایی بعد از حضور موفق در فوتبال اروپا دوباره به فوتبال ایران بازگشته بود بازهم لباس سرخ‌های پایتخت را برتن کرد و توانست با 16 گل زده آقای گل فوتبال ایران شود.

رضا عنایتی؛ استقلال

رضا عنایتی که با حضور موفقش در ابومسلم توانست خود را به‌عنوان یک مهاجم تمام‌عیار معرفی کند به استقلال تهران پیوست. در آن سال فولاد توانست با بازیکنان جوان و آینده‌دارش قهرمان لیگ برتر شود اما عنایتی با 20 گل زده در صدر بهترین گل زنان لیگ برتر قرار گرفت.

رضا عنایتی؛ استقلال

آبی‌های پایتخت که با امیر قلعه‌نویی بازی‌های زیبایی انجام می‌دادند توانستند قهرمان لیگ برتر شوند و رضا عنایتی هم با 21 گل زده آقای گل فوتبال ایران شد تا برای سومین بار آقای گل لیگ برتر ایران شود.

مهدی رجب‌زاده و دنی اولروم؛ ذوب‌آهن و ابومسلم

پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی سایپا همراه بود. علی دایی که به سایپا آمده بود به‌عنوان بازیکن - مربی فعالیت خود را آغاز کرد و توانست قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد. در آن فصل مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن و دنی اولروم از ابومسلم با 17 گل زده به‌صورت مشترک به‌عنوان آقای گل لیگ برتر معرفی شدند.

محسن خلیلی و هادی اصغری؛ پرسپولیس و راه‌آهن

پرسپولیس به همراه قطبی توانست رقابت را از حریف قدرتمند اصفهانی خود ببرد و در هفته آخر ششمین فصل لیگ برتر قهرمان شود. آقای گلی این دوره از رقابت‌ها هم بین دو بازیکن تقسیم شد و محسن خلیلی از پرسپولیس و هادی اصغری از راه‌آهن به‌صورت مشترک آقای گل ششمین دوره لیگ برتر شوند.

آرش برهانی؛ استقلال

آرش برهانی که بعد از انتقال پاس به همدان از این تیم جداشده بود به استقلال پیوست و توانست با 21 گل رده عنوان آقای گلی لیگ برتر فوتبال را کسب کند. استقلال دران سال با هدایت امیر قلعه‌نویی بازهم قهرمان لیگ برتر شد تا آقای گل لیگ بازهم از تیم قهرمان باشد.

عماد رضا؛ سپاهان

امیر قلعه‌نویی به سپاهان آمد و تیمی قدرتمند را روانه بازی‌های لیگ برتر کرد و بااقتدار توانست قهرمان لیگ برتر شود. عماد رضای عراقی که به سپاهان پیوسته بود توانست با زدن 19 گل آقای گل لیگ برتر شود.

رضا نوروزی؛ فولاد

سپاهان برای دومی سال پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد تا اولین تیمی باشد که توانسته است از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. رضا نوروزی که در آن سال در تیم فولاد خوزستان بازی می‌کرد با 24 گل آقای گل لیگ برتر شد.

کریم انصاری‌فرد؛ سایپا

یازدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با قهرمانی سپاهان به پایان رسید. سپاهان برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شد و نام خود را در تاریخ لیگ جاودانه کند. اما آقای گل یازدهم از سایپا آمد. کریم انصاری‌فرد که به‌عنوان یک مهاجم جوان به فوتبال ایران معرفی‌شده بود توانست با 21 گل عنوان آقای گلی لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.

سید جلال رافخایی؛ ملوان

در سالی که استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد آقای گل لیگ از شمال کشور آمد. جلال رافخایی مهاجم سپیدپوشان انزلی در آن سال با 19 گل در صدر گل زنان لیگ برتر قرار گرفت.

کریم انصاری‌فرد؛ تراکتورسازی

فولاد خوزستان با جوانان آینده دارش توانست فاتح لیگ برتر شود. آن‌ها که بازیکنانی چون بختیار رحمانی و سروش رفیعی را در اختیار داشتند توانستند برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر قهرمان این رقابت‌ها شوند. اما کریم انصاری‌فرد مهاجم خوش آتیه اردبیلی توانست با 14 گل برای دومین با آقای گل لیگ شود.

لوسیانو ادینیو؛ تراکتورسازی

تراکتورسازی آقای گل جدیدی به فوتبال ایران معرفی کرد و آن‌کسی نبود جز ادینیو برزیلی که توانسته بود نام خود را به‌عنوان یکی دیگر از بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر در این لیست ثبت کند. تی تی ها در آن فصل به شکلی دراماتیک قهرمانی را به سپاهان واگذار کردند.

مهدی طارمی؛ پرسپولیس

مهدی طارمی جوان آقای گل بعدی فوتبال ایران بود. او در دو فصل پیاپی آقای گل لیگ برتر شد تا نشان دهد که مهاجمی گل زن و موقعیت‌شناس است. بپرسپولیس که با برانکو فوتبالی تماشایی را در فصل 95-96 به نمایش می‌گذاشت در جدالی نفس‌گیر هم امتیاز استقلال خوزستان شدند و به خاطر گل زده کمتر قهرمانی را به آبی پوشان اهوازی واگذار کردند. اما مهدی طارمی به‌عنوان پدیده فوتبال ایران توانست با 16 گل آقای گل لیگ شود. او فصل بعد هم با 18 گل زده آقای گلی خود را تکرار کرد تا پرسپولیس هم بعد از 9 سال قهرمان لیگ برتر ایران شود.

علی علیپور؛ پرسپولیس

هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان خود رسیده است که پرسپولیس در قهرمانی دبل کرد و بر بام فوتبال ایران ایستاد. آن‌ها که آقای گل خود را به دلیل جریمه فیفا در اختیار نداشتند و در نیم‌فصل هم با جدا شدن از پرسپولیس به الغرافه پیوسته بود با معرفی یک گلزن جدید توانستند در این زمینه هتریک کنند. علیپور جوان در این فصل اجازه نداد تا نبود طارمی در این تیم احساس شود و با زدن 19 گل توانست نام خود را در بین گلزنان فوتبال ایران ثبت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها