کد خبر: 216697
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از هزینه‌های میلیاردی در فوتبال؛

ریخت و پاش سرخابی‌های پایتخت در شرایط نابسامان اقتصادی ایران

اوضاع اقتصادی کشور به‌قدری وخیم شده که صدای همه مردم را درآورده است. اعتصابات چند روز گذشته بازار تهران و دیگر شهرهای کشور گواهی به این مدعا است. اما انگار دست‌اندرکاران فوتبال باشگاهی هنوز به عمق این وضعیت پی نبرده‌اند.

ریخت و پاش سرخابی‌های پایتخت در شرایط نابسامان اقتصادی ایران
کد خبر: 216697
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهاجم خارجی استقلال برای تمدید قرارداد با این تیم درخواست 7 میلیارد تومان کرده است. این موضوعی است که پرویز مظلومی مربی پیشین استقلال مطرح کرده است. خبرهایی هم از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد که افتخاری و ملکی به دلیل مشکل مالی به دیدار وزیر ورزش رفته‌اند و از او درخواست کمک مالی کرده‌اند.

استقلالی‌ها به‌غیراز تیام باید با امید ابراهیمی، جپارف و غفوری هم تمدید کنند. بازیکنانی که برای ادامه فعالیت در استقلال درخواست مالی بالایی خواهند داشت و مدیران این تیم باید تلاش کنند تا آن‌ها را برای فصل جدید در تیم نگه‌ دارند و حسابی ولخرجی کنند. آبی‌های پایتخت یک مشکل دیگر هم دارند. مالیات شفر مربی آلمانی استقلال دردسر جدی آن‌ها است. پاسپورت شفر بعد از بازگشت به ایران توقیف شد و حالا او باشگاه را تحت‌فشار قرار داده که هرچه سریع‌تر پاسپورتش را آزاد کند.

پرسپولیس و محرومیت از نقل و انتقالات

پرسپولیس با حکم فیفا از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده اما بازهم در بازار نقل و انتقالات حضور دارد و با بازیکنان موردنظر برانکو قرارداد داخلی امضا می‌کند. مهدی شریفی، مهدی شیری و مهدی ترابی 3 بازیکن جدید پرسپولیس هستند. آن‌ها که محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی را ازدست‌داده‌اند تلاش دارند تا جایگزین مناسبی برای این بازیکنان پیدا کنند. وحید امیری دیگر سؤال این روزهای سرخ‌پوشان پایتخت است. بعد از بازی‌های درخشان امیری در جام جهانی نگرانی پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد با این بازیکن چند برابر شده است. امیری که قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده به‌زودی با مدیران این تیم وارد مذاکره خواهد شد. بدون شک مدیران پرسپولیس برای تمدید قرارداد با امیری با مشکل مواجه خواهند شد و باید حسابی دست‌به‌جیب شوند تا این بازیکن ملی‌پوش را در پرسپولیس نگه‌ دارند. سرخ‌ها برای دریافت رضایت‌نامه ترابی از سایپا هم 400 میلیون تومان پرداخت کردند که در این وضعیت اقتصادی کشور پول کمی به‌حساب نمی‌آید.

بدهی‌های پیشین سرخابی‌ها

در این‌ بین بدهی‌های پیشین این دو باشگاه شرایط این دو تیم را سخت‌تر هم کرده است. هرروز شکایت‌های جدیدی از این دو باشگاه در فیفا و ای اف سی جریان پیدا می‌کند و شرایط پیچیده‌ای را برای آن‌ها به وجود آورده است. سؤالی که برای فوتبال دوستان مطرح‌شده است این است که چرا مدیران ورزشی کشور این میزان از بدهی را در این دو باشگاه به یادگار گذاشته‌اند و هیچ نهادی هم از آن‌ها برای عملکرد ضعیفشان پاسخی نخواسته است. مدیرانی که با هزینه‌های زیاد بازیکنان خارجی و داخلی را به خدمت گرفته‌اند و این دو باشگاه را در گرداب بدهی‌های میلیاردی گرفتار کرده‌اند.

امروز هم که کشور شرایط اقتصادی سختی را پشت سر می‌گذارد بازهم مدیران با هزینه‌های میلیاردی این دو باشگاه را با هزینه‌های جدید مواجه کرده است. مدیران استقلال با کدام استدلال برای هزینه‌های میلیاردی خود دست به دامن وزیر ورزش می‌شوند و گرشاسبی با کدام پشتوانه مالی بازیکن جدید جذب می‌کند؟ این سؤالاتی است که مدیران این دو تیم مطرح پایتخت باید پاسخگوی آن باشند. در روزهایی که کشور مشکلات اقتصادی زیادی دارد درخواست 7 میلیاردی یک بازیکن از استقلال علامت سؤال بزرگ فوتبال ایران شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها