کد خبر: 221129
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از عملکرد بهترین دروازه‌بان سه فصل اخیر فوتبال ایران گزارش می‌دهد

جام جهانی سکوی پرش بیرانوند/ بیرانوند: از ماندن در پرسپولیس پشیمان نیستم

بیرانوند بعد از سال‌ها تلاش در تیم نفت تهران به پرسپولیس پیوست و با این تیم 2 قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد. او بازیکنی است که زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

جام جهانی سکوی پرش بیرانوند/ بیرانوند: از ماندن در پرسپولیس پشیمان نیستم
کد خبر: 221129
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جام جهانی روسیه برای یکی از بازیکنان تیم ملی آمد داشت. بازیکنی که از اوج تخریب‌ها قبل از جام جهانی به اسطوره تیم ملی تبدیل شد.

بیرانوند بعد از سال‌ها تلاش در تیم نفت تهران به پرسپولیس پیوست و با این تیم 2 قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد. او بازیکنی اسنت که زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

علیرضا بیرانوند که در جوانی از خرم‌آباد به تهران آمد روزهای سختی را در تهران گذراند. کارگری کرد، در یک کارواش مشغول به کار شد و شب‌ها در خیابان خوابید اما همه این ماجراها باعث نشد تا از هدفی که در سر دارد دور شود. او با تلاش فراوان تمرین کرد تا توانست دروازه‌بان شماره یک نفت تهران شود.

بحث حضور او در پرسپولیس از نیمه لیگ برتر پانزدهم سر زبان‌ها افتاد، اما این اتفاق در آن زمان رخ نداد. لیگ پانزدهم با درخشش علیرضا مقابل پرسپولیس به پایان رسید و بعد از آن به همراه صمیمی‌ترین دوستش به پرسپولیس رفت و توانست با این تیم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

او حالا دروازه‌بان اول تیم ملی ایران شده بود. روزهای خوب بیرانوند در فوتبال ادامه داشت تا اینکه با دریافت چند گل بد در بازی‌های آسیایی و لیگ برتر به همراه پرسپولیس این سؤال را در ذهن فوتبال‌دوستان ایجاد کرد که آیا او می‌تواند گزینه خوبی برای تیم ملی در جام جهانی باشد یا نه؟ هجمه‌ها به این دروازه‌بان آغاز شد اما کی‌روش و برانکو بدون توجه به این تخریب‌ها همچنان به دروازه‌بان اول تیمشان اعتقاد داشتند.

جام جهانی سکوی پرش بیرو

جام جهانی آغاز شد و بیرانوند عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. اوج کار بیرانوند در جام جهانی بازی برابر پرتغال بود. او با مهار پنالتی رونالدو امیدهای مردم ایران را زنده نگه داشت و شادی را به مردم ایران هدیه داد. بعد از این بود که وضعیت برای بیرانوند تغییر کرد و او به اوج محبوبیت بین هواداران و مردم ایران رسید. پرسپولیس با حکم فیفا از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است و از دست دادن بیرانوند می‌توانست ضربه بدی به این تیم وارد کند. او بعد از صحبت با گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس به این نتیجه رسید که در این تیم بماند.

او که پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های اروپایی و ترکیه‌ای داشت درمصاحبه ای درباره تصمیمش برای ماندن در پرسپولیس گفت: واقعاً پشیمان نیستم. زمانی که قرارداد بستم نیامدم که فقط یک سال برای این تیم دروازه‌بانی کنم.

او گفت: فکر کرده بودم که شاید با درخششم در جام جهانی پیشنهاد‌های خوبی برایم بیاید اما همیشه گفته‌ام و بازهم تکرار می‌کنم من این‌گونه فکر می‌کردم که اگر قرار است باشگاهی من را جذب کند باید با باشگاه پرسپولیس مذاکره کند.

بیرانوند درباره جدایی نزدیک‌ترین دوستش از پرسپولیس و پیوستن او به باشگاه ترکیه‌ای هم گفت: وحید یکی از دوستان نزدیک من است و دوست داشتم در پرسپولیس بماند اما الآن برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او در این شرایط نیاز به پیشنهاد مالی خیلی خوب داشت. البته قبل از این، من با وحید امیری صحبت کردم و او گفت باشگاه شرایطی را که می‌خواست برایش مهیا نکرد اما واقعاً دلم برای وحید امیری تنگ می‌شود.

شب گذشته بیرانوند به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر در لیگ هفدهم انتخاب شد تا برای سومین سال متوالی این عنوان را از آن خودش کند. این عنوانی است که به راحتی به دست نیامده و حاصل تحمل سال‌ها سختی است. بیرانوند یک نیم‌فصل دیگر در پرسپولیس خواهند ماند. او شاید بهترین تصمیم دوران فوتبالی‌اش را گرفت تا پرسپولیس در این روزهای سخت بدون دروازه‌بان مطمئن نماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها