کد خبر: 226770
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

سرمربی تیم ملی تکواندو:

همه ملی‌پوشان توان کسب مدال را دارند

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران با اشاره به اینکه تمامی شاگردانش توان کسب مدال در بازی های آسیایی را دارند، گفت: چنانچه آنان توانایی خود را در شیاپچانگ به نمایش بگذارند، به موفقیت می رسند.

همه ملی‌پوشان توان کسب مدال را دارند
کد خبر: 226770
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران گفت: از اوایل فروردین ‌ماه تمرینات را با هدف حضوری موفق در بازی های آسیایی آغاز کردیم و در این بین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و گرندپری را نیز در برنامه داشتیم.


وی افزود: در ادامه با توجه به در پیش بودن دو رویداد، تیم به دو گروه تقسیم شد که یک گروه برای حضور در مرحله دوم مسابقات گرندپری و گروهی دیگر به منظور شرکت در بازی‌های آسیایی آماده شدند که با توجه به فاصله زمانی اندک برگزاری این رقابت‌ها هدفمان در یک راستا پیگیری شد.


سرمربی تیم ایران افزود: نفرات طبق برنامه پیش بینی شده تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. تست آمادگی جسمانی نیز آغاز و پایان اردو از ملی‌پوشان گرفته شد که آمار بدست آمده پیشرفت چشمگیر آنها را نشان می‌دهد و اکنون آماده رویارویی با حریفانشان هستند؛ امیدوارم توانایی و شایستگی‌های خود را در میدان مبارزه به نمایش بگذارند و مثل همیشه برای ایران پیام آور شادی باشند و مدال‌های خوش‌رنگی کسب کنند. آنها به خودباوری لازم رسیده اند و از نظر روانی نیز در جایگاه خوبی قرار دارند هرچند شرایط روز مسابقات متفاوت است و مهم این است که بازیکن در آن مرحله بتواند از تمام داشته های خود استفاده کرده و خوش بدرخشد.


وی با بیان اینکه تکواندو در دنیا پیشرفت خوبی داشته و نمی توان حریفی را دست کم گرفت، ادامه داد: قزاقستان، ازبکستان، چین و تایلند تیم‌هایی هستند که نفرات خوبی را در اختیار دارند و همچنین تک چهره‌هایی نیز هستند که می‌توانند رقیب جدی برای ما باشند، ولی مهمترین حریف ایران رقیب سنتی‌اش کره جنوبی است که توانسته در این سال‌ها همانند ایران نتایج خوبی را بدست آورد و بهترین نفرات خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده کند.


عسکری گفت: تکواندو ورزش لحظه‌ها و ثانیه هاست و پیش‌بینی نتایج آن واقعا کار سخت و دشواری است. ترکیبی از باتجربه و جوانان را در کنار یکدیگر برای حضور در بازی‌های آسیایی در اختیار داریم؛ ممکن است تجربه‌ها گاهی به آنها کمک کنند و مواقعی نیز باری بر روی دوش آنها باشد.


وی که برای دومین مقطع زمانی هدایت تیم ایران را بر عهده گرفته است، گفت: با ترکیبی از جوانان با انگیزه و جویای نام در بازی‌های آسیایی حضور پیدا خواهیم کرد. تمامی آنها پتانسیل کسب مدال را دارند؛ اگر توانایی خود را در میدان مبارزه به نمایش بگذارند و فعل خواستن را به خوبی صرف کنند می‌توانند مدال‌های خوشرنگی در المپیک آسیایی کسب نمایند.


عسکری در بازی های المپیک 2012 لندن نیز هدایت تیم ایران را بر عهده داشت.


کاروان ورزشی ایران با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در 42 ماده ورزشی در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی که به میزبانی اندونزی برگزار می شود، حضور دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها