کد خبر: 237019
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

سامان قدوس؛ جواهر فوتبال ایران+ فیلم

سامان قدوس با حضورش در آمیان نشان داده که بازیکنی تاکتیک‌پذیر است و خیلی زود خودش را با شرایط تیم هماهنگ می‌کند. با درخشش قدوس در لیگ فرانسه شاید کی‌روش دیگر نتواند بهانه‌ای برای بازی ندادن به این بازیکن در تیم ملی داشته باشد.

حجم ویدیو: 15.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 237019
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| او ایران را انتخاب کرد. سامان قدوس که در سوئد به دنیا آمد و فوتبالش را در این کشور آغاز کرد با اشاره کی‌روش به ایران آمد تا برای سرزمین مادری‌اش بازی کند. هرچند او در تیم‌های پایه سوئد بازی کرده بود و به تیم ملی بزرگ‌سالان سوئد هم دعوت شد، اما ترجیح داد تا وارد یک چالش جدید شود.

قدوس به تیم ملی ایران آمد اما نیمکت‌نشین شد و باعث شد تا هم خودش هم برخی از هواداران فوتبال ایران از این نیمکت نشینی شوکه شوند. بدون شک قدوس اگر در تیم ملی سوئد بازی می‌کرد یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم می‌شد اما حالا کی‌روش به او اعتقادی ندارد.

سامان بعد از چند فصل حضور در لیگ سوئد و بازی در اوسترشوندس، آمیان را برای ادامه فعالیت فوتبالی خودش انتخاب کرد تا اولین بازیکن ایرانی‌ باشد که در لیگ فرانسه به میدان می‌رود. لیگی که نیمار، امباپه، کاوانی و دی ماریا در آن بازی می‌کنند و هرسال هم ستاره‌های مستعدی را به فوتبال فرانسه و دنیا معرفی می‌کند.

قدوس در اولین حضورش در لیگ فرانسه توانست برای تیمش گلزنی کند و یکی ازگل‌های تیمش برابر رمس را به ثمر رساند. دقیقه 58 بازی با رمس شروع آتش‌بازی پسر ایرانی آمیان بود. او بعد از آن بازهم برای آمیان گلزنی کرد و یا پاس گل داد تا نگاه منتقدان را به خود جلب کند. قدوس با انتخاب هواداران آمیان به‌عنوان بهترین بازیکن ماه این تیم انتخاب شد تا ماهی رؤیایی را پشت سر بگذارد.

این جواهر ایرانی اما در تیم ملی نیمکت‌نشین است. او که می‌توانست نقطه محوری تیم ملی در جام جهانی باشد با تشخیص کی‌روش نیمکت‌نشین شد تا سردار آزمون بی‌انگیزه به‌عنوان بازیکن اصلی به میدان برود. دلیل کی‌روش هم این بود که سامان احتیاج به زمان دارد تا با باقی بازیکنان هماهنگ شود.

قدوس اما در آمیان نشان داده که بازیکنی تاکتیک‌پذیر است و خیلی زود خودش را با شرایط تیم هماهنگ می‌کند. با درخشش قدوس در لیگ فرانسه شاید کی‌روش دیگر نتواند بهانه‌ای برای بازی ندادن به این بازیکن در تیم ملی داشته باشد.

هر چه هست سامان بازیکن جوان و بااستعدادی است که می‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا کمک کند. کی‌روش این روزها درگیر اردوهای تدارکاتی تیم ملی است و سخت تلاش دارد تا بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کند. باید منتظر ماند و دید سی کیو، در بازی‌های دوستانه تیم ملی برابر بولیوی و ونزوئلا و جام ملت‌های آسیا در امارات، از سامان قدوس به‌عنوان بازیکن اصلی استفاده می‌کند و یا اینکه دوباره باید شاهد نیمکت نشینی این بازیکن در تیم ملی ایران باشیم.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها