کد خبر: 241453
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

منصور برزگر مربی پیشین تیم ملی کشتی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

باید در نحوه تمرینات تیم ملی تغییر ایجاد کنیم/ ماهیت کشتی ایران همین است/ متأسفانه در کشتی پشتوانه‌سازی نکردیم

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان برگزار شد و تیم ملی کشتی ایران با ناکامی بزرگی روبه‌رو شد؛ حالا یک مربی پیشکسوت کشتی می‌گوید: در حال حاضر ماهیت کشتی ایران همین است و باید قبول کنیم که همه کشورها روی این ورزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شک نکنید المپیک ژاپن برای کشتی ایران بسیار سخت خواهد بود.

باید در نحوه تمرینات تیم ملی تغییر ایجاد کنیم/ ماهیت کشتی ایران همین است/ متأسفانه در کشتی پشتوانه‌سازی نکردیم
کد خبر: 241453
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کشتی ایران حال‌وروز خوبی ندارد و مشکلات زیادی پیش روی این فدراسیون و رسول خادم قرارگرفته است. با بالا رفتن قیمت ارز در کشور کشتی ایران دچار بحران شد؛ بحرانی که حتی می‌توانست تیم ملی کشتی را با ترکیبی ناقص روانه بازی‌های قهرمانی جهان کند. کشتی‌گیران ایران با هر سختی و مشقتی که بود به بازی‌های قهرمانی جهان رفتند اما گویا بوداپست میدان ایران نبود. گویا قرار بود این رقابت‌ها صحنه ناکامی ورزشکاران ایران باشد تا زنگ خطر برای کشتی به صدا درآید. بعدازاین شکست‌ها رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در رقابت بسیار نزدیکی با کشورهایی مثل آمریکا، روسیه، ترکیه، اوکراین، کوبا، گرجستان و چند کشور دیگر هستیم اما مشکلات مالی در چند وقت گذشته که به دلیل محدودیت‌های ارزی و منابع مالی محدودی که در اختیار وزارت ورزش قراردادند و وزارت ورزش هم تا آنجا که من در جریان هستم نمی‌تواند بیشتر از حدی که برایش تعیین کرده‌اند به فدراسیون‌ها بدهد باعث عدم حضور قهرمانان ما در تورنمنت‌های تدارکاتی شد.»

عدم حضور کشتی‌گیران ایران در رقابت‌های بین‌المللی، نداشتن اردوی تمرینی و بازی‌های تدارکاتی مناسب و تغییر در قوانین کشتی از طرف فدراسیون جهانی کشتی فیلا، می‌تواند دلیل اصلی این نتیجه ضعیف باشد.

حالا منصور برزگر پیشکسوت و مربی پیشین تیم ملی کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره نتایج تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: متأسفانه کشتی نتایج خوبی در بوداپست کسب نکرد. همه ما روی طلای حسن یزدانی حساب کرده بودیم که متأسفانه به مدال برنز رسید. در حال حاضر ماهیت کشتی ایران همین است و باید قبول کنیم که همه کشورها روی این ورزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شک نکنید المپیک ژاپن برای کشتی ایران بسیار سخت خواهد بود.

این مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران در پاسخ به این سؤال که تغییر قوانین کشتی در این دوره از بازی‌های قهرمانی جهان دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی بود؟ گفت: خاطره‌ای نقل می‌کنم از آقای عبدالله موحد، یکی از کشتی گیران جوان به آقای موحد گفته بود، در دوره گذشته نوع کشتی گرفتن فرق داشت، اما حالا شرایط تغییر کرده است. آقای موحد در پاسخ به این جوان گفت در آن زمان برای قوانین همان دوره خودمان را آماده می‌کردیم. اگر قرار بر این بود که با این قوانین کشتی بگیریم حتماً خودمان را برای این قوانین آماده می‌کردیم.

وی افزود: درهرصورت همه ما تابع قوانینی هستیم که فیلا وضع می‌کند. درگذشته‌های دور وزن‌کشی، یک ساعت قبل از بازی صورت می‌گرفت، بعد از آن این قانون را تغییر دادند و زمان وزن‌کشی را به یک روز قبل از بازی‌ها تغییر دادند. امروز کشتی دوباره به قانون قدیمی بازگشته، حالا اگر تیم ملی ما نمی‌تواند نتیجه بگیرد باید در نحوه تمرینات تیم ملی تغییر ایجاد کنیم. باید سعی کنیم دربازی‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم تا با قوانین جدید آشنایی پیدا کنیم.

برزگر درباره عدم حضور تیم ملی کشتی دربازی‌های مهم بین‌المللی گفت: وقتی کشتی‌گیران را به بازی‌های بین‌المللی اعزام می‌کنیم ورزشکار را در شرایط مسابقه با کشتی گیران دیگر کشورها قرار می‌دهیم. حریفان قوی باعث می‌شوند تا ورزشکاران با نقاط ضعف خودشان آشنا شوند.

این مربی پیشین تیم ملی پشتوانه‌سازی در کشتی را امری ضروری عنوان کرد و گفت: متأسفانه در کشتی پشتوانه‌سازی نکردیم و امروز ضربه آن را می‌خوریم. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود جوانان به ورزش کشتی علاقه نشان ندهند کمبود منابع مالی در این رشته است. وقتی پول در یک‌رشته ورزشی وجود نداشته باشد جوانان هم جذب رشته‌های پول‌ساز می‌شوند. همین موضوع دلیل کم شدن میزان علاقه‌مندان به کشتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها