کد خبر: 424991
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۴:۱۹
| |

تبلیغات مهم‌تر از فوتبال!

تصاویر بدقواره جشن قهرمانی پرسپولیس که دلیل اصلی‌اش تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین، روی سکوها و کنار سکوی اهدای جام بود، آن قدر توی ذوق مخاطب می‌زد که هر چقدر هم مجریان برنامه تلاش داشتند به ما ثابت کنند جشن تدارک دیده شده شکیل و در شأن لیگ برتر است کسی باور نمی‌کرد.

تبلیغات مهم‌تر از فوتبال!
کد خبر: 424991
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۴:۱۹

اعتمادآنلاین| در پایان آخرین بازی هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر بالاخره پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برد. سرخ‌ها که از دو هفته قبل مقام قهرمانی‌شان را مسجل کرده بودند، بعد از بازی با ذوب‌آهن و البته شکست مقابل این تیم با نتیجه یک بر صفر، طی مراسمی پر حرف و حدیث پوکر قهرمانی‌شان را جشن گرفتند و با مدال‌های آویخته به گردن راهی خانه شدند. خوشحالی پرسپولیسی‌های حاضر در آزادی و طرفداران این تیم در خانه‌هاشان اما به واسطه چند اتفاق کمی تحت تاثیر قرار گرفت.

اول به خاطر شکستی که متحمل شدند و دوم به دلیل شکل برگزاری مراسم قهرمانی. در واقع آنچه در تصاویر تلویزیونی بیشتر از قهرمانی پرسپولیس به چشم آمد، تبلیغات بزرگ و حجیم و بدسلیقه‌ای بود که هر قابی از آزادی را مال خود می‌کرد.


تصاویر بدقواره جشن قهرمانی پرسپولیس که دلیل اصلی‌اش تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین، روی سکوها و کنار سکوی اهدای جام بود، آن قدر توی ذوق مخاطب می‌زد که هر چقدر هم مجریان برنامه تلاش داشتند به ما ثابت کنند جشن تدارک دیده شده شکیل و در شأن لیگ برتر است کسی باور نمی‌کرد. گویا آنچه برای تلویزیون و سازمان لیگ اهمیت داشته نه برپایی جشنی خاطره‌انگیز برای پرسپولیسی‌ها که کسب درآمد حداکثری از این فرصت بوده است. نکته جالب توجه این است که هواداران پرسپولیس تقریبا مطمئن هستند از این حجم وسیع تبلیغات چیزی به جیب تیم محبوب‌شان نمی‌رود.


ادای دین صداوسیما و سازمان لیگ به اسپانسرهای مالی نه تنها صدای هواداران پرسپولیس را در‌آورد و طرح‌های موزاییکی کانون هواداران این تیم را خراب کرد، بلکه داد سایر هواداران فوتبال، مخصوصا علاقه‌مندان به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به آسمان برد. در حالی که بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن از ساعت20:30 آغاز شده بود، به نظر می‌رسید بعد از اتمام بازی در ساعت 20: 22 الی 30: 22 نهایتا تا 20 دقیقه بعد سکوی قهرمانی آماده شود و مراسم اهدای مدال و جام و مصاحبه‌های بعد از آن حداکثر در ساعت 30: 23 به پایان برسد. اهمیت این موضوع برمی‌گشت به شروع بازی فوق‌العاده حساس منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا. رقابتی که بعد از نزدیک به 5ماه قرار بود از سر گرفته شود. این بازی قرار بود از شبکه سوم پخش مستقیم شود.


در کمال تعجب اما آنچه اتفاق افتاد، متفاوت از برنامه‌ریزی صورت گرفته بود. همانطور که گفته شد به خاطر سود حداکثری و هماهنگی با اسپانسرها، مراسم اهدای جام دیرتر از موعد مقرر آغاز شد، بیش از حد به طول انجامید و در نهایت وقتی تمام شد که چند دقیقه از بازی حساس سیتی رئال گذشته بود. عجیب‌تر اینکه حتی وقتی آن مراسم طولانی به پایان رسید، آنتن مستقیما سراغ پخش بازی لیگ قهرمانان نرفت و تازه نوبت رسید به مجری برنامه گزارش ورزشی که بیاید و او هم به نوبه خود اعصاب علاقه‌مندان را به هم بریزد. رضا جاودانی در حالی که می‌دانست هیچ کس در حال حاضر علاقه‌ای به دیدن چهره‌ او و گوش دادن به حرف‌هایش ندارد مقابل دوربین حاضر شد و شروع به عذرخواهی بابت تاخیر در پخش مسابقه کرد! در نهایت همه این اتفاقات باعث شد بینندگان گل اول بازی منچسترسیتی رئال مادرید را از دست بدهند!


مقایسه جشن قهرمانی پرسپولیس با جشن قهرمانی در سایر کشورها نشان می‌دهد مشکل کار تنها مربوط به برگزار‌کنندگان و برنامه‌ریزان مراسم می‌شود. تمام لیگ‌های فوتبال دنیا از بالاترین سطح گرفته تا همین لیگ‌های آسیایی قرارداد اسپانسری دارند. همه جای دنیا از تبلیغات پول به دست می‌آورند. در هیچ جای دنیا شرکت‌های تبلیغاتی از چنین فرصت‌هایی چشم‌پوشی نمی‌کنند. چرا که می‌دانند علاوه بر پخش تصاویر تلویزیونی ویدئوهای مراسمی از این دست در حد وسیعی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود و تبلیغ اصلی شاید آنجا اتفاق بیفتد. با این وجود آنها می‌دانند قرار نیست همه‌چیز فدای اسپانسرهای تبلیغاتی و کسب درآمد شود. قرار نیست همه ‌چیز برای فروش باشد.


به هر حال پرونده اهدای جام نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هم بسته شد. در هفته‌ای که پرسپولیس نتوانست با برد به جشن قهرمانی برود و اکثر مدعیان کسب سهمیه نیز هر یک به شکلی ناکام ماندند. استقلال بعد از دو پیروزی ارزشمند، مقابل شهر خودرو در یک بازی جذاب و پر برخورد به تساوی دو بر دو رسید. در این بازی هیجان‌انگیز ابتدا شهر خودرو توسط حسین مهربان به گل رسید اما استقلال در نیمه دوم دو بار توسط مطهری و دیاباته (از روی نقطه پنالتی) دروازه حریف را گشود. کادر فنی شهر خودرو به هر دو گل استقلال معترض بودند. آنها اعتقاد داشتند ضربه زلاتانی مطهری در شرایط آفساید به گل تبدیل شده و در صحنه پنالتی نیز قائدی شبیه‌سازی کرده. شهر خودرو در دقیقه 80 با ضربه کاشته تماشایی خلعتبری بازی را به تساوی کشاند تا بازی دو بر دو تمام شود. سپاهان نیز در ادامه روند ناکامی‌های خودش مقابل نساجی در خانه با یک گل شکست خورد. در این بازی که می‌توان از آن به عنوان عجیب‌ترین مسابقه هفته نام برد، شاگردان امیر قلعه‌نویی 4 بار توپ را به تیرک دروازه علیرضا حقیقی زدند اما موفق به گلزنی نشدند. در سمت مقابل محمد میری که دو هفته قبل با شوت وحشتناکش به دروازه استقلال سر زبان‌ها افتاده بود با شلیکی مشابه دروازه پیام نیازمند را گشود تا یک گل باورنکردنی دیگر به نام خود ثبت کرده باشد. همچنین فولاد خوزستان در یک بازی عقب‌افتاده موفق شد نفت مسجد سلیمان را با تک گل فرشاد احمدزاده شکست دهد تا همچنان امیدهایش را برای کسب سهمیه حفظ کند. سایر بازی‌های این هفته روز دوشنبه برگزار می‌شود و در مهم‌ترین دیدارها فولاد با سایپا مصاف می‌دهد و تراکتور در بوشهر مهمان شاهین این شهر است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها