کد خبر: 463476
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۸:۵۴:۴۴
| |

حاشیه دست از سر باشگاه استقلال بر نمی‌دارد

ستقلال در روزی که با دفاع بسته و چند لایه نساجی مواجه شده بود، توانست با تک‌گل دیرهنگام فرشید اسماعیلی 3 امتیاز بازی را به دست‌ آورد و دوباره به صدر جدول برگردد. اما حواشی بعد از این دیدار اجازه شادی به هواداران این تیم نداد.

حاشیه دست از سر باشگاه استقلال بر نمی‌دارد
کد خبر: 463476
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۸:۵۴:۴۴

اعتمادآنلاین| استقلال در روزی که با دفاع بسته و چند لایه نساجی مواجه شده بود، توانست با تک‌گل دیرهنگام فرشید اسماعیلی 3 امتیاز بازی را به دست‌ آورد و دوباره به صدر جدول برگردد. آبی‌ها در این بازی یک پنالتی را هم توسط مهدی قایدی از دست دادند. قایدی که خودش پنالتی را گرفته بود خواست با ضربه چیپ دروازه حریف را باز کند که توپش به تیرک دروازه خورد.

هواداران استقلال بعد از بازی از بازیکنان تیم‌شان خواستند بی‌خیال چیپ زدن پنالتی شوند. این بازی حاشیه‌هایی در طول 90 دقیقه داشت که مهم‌ترینش تعویض وریا غفوری بود.کاپیتان استقلال در اواسط نیمه دوم خطایی روی بازیکن حریف مرتکب شد سپس به خاطر اعتراض به داور یک کارت زرد دریافت کرد و همان موقع از فکری خواست تعویضش کند. دقیقه 75 وریا جای خودش را به موسوی داد و از آن ور زمین بیرون رفت و در بین راه به بطری آب و تابلوی تبلیغاتی کنار زمین لگد زد تا نشان بدهد چقدر عصبانی است. غفوری یک راست راهی رختکن شد و از آنجا به سمت خانه رفت.

مشکل غذایی بازیکنان استقلال


بعد از سوت پایان بازی حاشیه‌های بزرگ‌تری هم در راه بود. در حالی که سوال اصلی این بود که چرا کاپیتان تیم با آن شرایط از زمین خارج شده، استقلالی‌ها در مواجهه با خبرنگاران حسابی به مدیریت استقلال حمله کردند. بازیکنان استقلال از مدت‌ها پیش نسبت به برخی اتفاقات مدیریتی باشگاه گله داشتند. روز قبل از بازی هنگامی که آنها می‌خواستند برای اردو به هتل آکادمی بروند به دلیل بدهی باشگاه با ممانعت مدیران هتل مواجه شدند و در نهایت مشکل با وساطت فکری و سایرین برطرف شد.

استقلال همچنین بابت زمین تمرین هم مثل چند سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد که در نهایت باعث شد آنها به مجموعه ورزشی انقلاب بروند که گویا از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. اینها به اضافه مشکلات مالی که در هفته‌های گذشته در میان اظهارات استقلالی‌ها به گوش می‌رسید و عدم رسیدگی مدیریت موجب شد ستاره‌های آبی‌پوش بعد از برد و صدرنشینی فرصت را برای انتقاد از مدیران تیم مناسب ببینند. انتقادات استقلالی‌ها به مدیریت برخلاف همیشه که بیشتر حول مسائل مالی می‌چرخید، این ‌بار موارد دیگری از جمله «غذا» را هم در برگرفت. پیش از این کمتر اتفاق افتاده بود بازیکنان یک تیم لیگ برتری بابت غذا شکایتی داشته باشند.

محمد دانشگر بعد از بازی در مورد مشکلات تیم گفت:«الان شرایط ما مثل پادگان شده است. اگر تیمی به هتل برود 3 یا 4 نوع غذا می‌گذارند اما برای ما یک مدل غذا بود چون بازیکنان زیاد غذا می‌خوردند. اصلا کسی نمی‌بیند ما چه مشکلاتی داریم. ما در ورزشگاه انقلاب تمرین می‌کنیم که زمینش آنقدر سنگ و شیشه دارد کسی جرات نمی‌کند تکل بزند.»

دانشگر تصریح کرد:«الان رها شده‌ایم و کسی نیست. فقط کادر و بازیکنان هستند و کسی نیست. تا الان من 12 درصد دریافتی داشته‌ام. از پارسال هم طلب دارم و کسی حرفی نمی‌زند.»

دانشگر در حالی از 12 درصد دریافتی گفت که چند روز پیش حجت نظری، عضو هیات‌مدیره استقلال اعلام کرد همه بازیکنان تیم 30 درصد دریافتی داشته‌اند.

داریوش شجاعیان دیگر بازیکن استقلال در مورد شرایط تیم به نکات مشابهی اشاره کرد و گفت:«زمین تمرین‌مان خیلی بد است. باشگاه استقلال برای وعده غذایی در هتل هم مشکل دارد. شاید یک سری‌ها بدشان بیاید من این حرف‌ها را بزنم. هر بار که به هتل می‌رفتیم دو نمونه غذا داشتیم. مگر می‌شود این تیم فقط یک نمونه غذا داشته باشد؟»

داریوش شجاعیان همچنین از نبود سالن بدن‌سازی مناسب انتقاد کرد. استقلالی‌ها در زمان مدیریت سعادتمند با یک باشگاه بدن‌سازی مجهز قرارداد داشتند که گویا آن توافق بعد از رفتن سعادتمند ملغی شده است. امیرارسلان مطهری مهاجم استقلال یکی از بازیکنانی بود که مستقیما از نقش مدیریت و اسپانسر استقلال در مشکلات تیم نام برد.

مطهری با اشاره به وضعیت نابسامان بازیکنان گفت: «شرایط افتضاح است. نمی‌دانم آقای مددی چه کاری می‌کند. حداقل می‌تواند با بازیکنان صحبت کند و بگوید مشکل چیست. مدام می‌گوید های‌وب کمک کرده است. پس کجاست؟ ما چیزی ندیدیم. در هتل به ما گفتند به خاطر هزینه فقط یک نوع غذا به ما می‌دهند. غذا را پرس کردند و به ما دادند.»

پای کادر فنی به اعتراضات کشیده شد


رشید مظاهری گلر استقلالی‌ها که بعد از یک هفته نیمکت‌نشینی به ترکیب ثابت تیمش بازگشت و در بازی مقابل نساجی یک کلین شیت دیگر در کارنامه‌اش به ثبت رساند به چند سال نتیجه نگرفتن تیم اشاره کرد و از مدیریت تیم خواست خودشان را جمع و جور کنند. رشید هم مثل سایر بازیکنان از شرایط بد زمین استقلال و اینکه یک نوع غذا به آنها داده شده،گله کرد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش از محمود فکری سرمربی تیم هم انتقاد کرد. رشید گفت:«یک چیزی در دل خودم هست که می‌خواستم آن را بگویم. اینکه من فکر می‌کنم تفکرات حاج محمود نسبت به گلرهای تیم مانند من و سیدحسین یا همه گلرهایی که شاگرد ایشان بوده‌اند، سنگین است و این تفکر، فشار را روی دروازه‌بان تیم زیاد می‌کند. فرقی ندارد من باشم یا حسینی.»

انتقاد مظاهری از فکری ذهن‌ها را برد به سمت نیمکت‌نشینی‌اش در بازی با نفت مسجد سلیمان. بعد از آن مسابقه که حسینی در دروازه تیم قرار گرفت، شایعه شد که انتقاد مظاهری در رختکن از محمود فکری او را از ترکیب اصلی دور کرده است. البته هر دو نفر این مساله را تکذیب کردند.

دیگر معترض استقلالی‌ها فرشید اسماعیلی زننده تک‌گل تیمش بود که بعد از تعویض وریا بازوبند کاپیتانی تیمش را نیز بر بازو بست. اسماعیلی بعد از بازی مدعی شد در زمین انقلاب خرده‌شیشه ریخته بوده.کاپیتان دوم استقلالی‌ها گله‌ای هم از هواداران استقلال داشت که فقط 90 دقیقه توی مستطیل سبز را می‌بینند و از سایر مشکلات آگاهی ندارند.

در میان اعتراضات یک ادعای عجیب دیگر هم مطرح شد که به نوعی کادرفنی و مدیریت را توامان با هم هدف قرار داد. سیاوش یزدانی مدافع تیم که مدت‌ها گفته می‌شد به خاطر مصدومیت از ترکیب دور مانده در مورد آن دوران و بازگشتش به میادین گفت:«چند هفته مصدوم بودم ولی با بهبودی می‌توانستم بازی کنم اما مشکلاتی پیش آمد که من خودم اعصاب بازی نداشتم. مشکلاتی با مدیریت و کادر فنی داشتم که بازی نکردم.» یزدانی به این نکته اشاره نکرد که موضع سرمربی در مورد تمایلش به بازی نکردن چه بوده است و آیا در استقلال هر بازیکنی که دلش نخواهد بازی کند، می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر؟

ز غوغای جهان فارغ


در شرایطی که بازیکنان استقلال حسابی بعد از مسابقه کولاک کردند و مدیریت تیم را زیر سوال بردند، محمود فکری حرفی از این مسائل در کنفرانس خبری بعد از بازی به میان نیاورد و بیشتر حول مسائل فنی تیم حرف زد. او همچنین در مورد ماجرای تعویض غفوری «توپ نرسیدن» به کاپیتان تیمش را دلیل این اتفاقات عنوان کرد.

فکری گفت:«وریا پس از اینکه کارت زرد گرفت کمی عصبی شد و توپ کم به او می‌رسید. یک جا هم به من گفته بود به من توپ نمی‌رسد و سر همین موضوع عصبی شد و کارت گرفت. بعد از کارت به من اشاره کرد که تعویضش کنم و بعد از تعویض مستقیم به رختکن رفت. ناراحتی وریا به این دلیل بود که توپ به او کم می‌رسید.»

با این حال روز بعد مشخص شد دلیل عصبانیت وریا غفوری چیز دیگری بوده است.کاپیتان استقلال چند روز قبل نامه‌ای به باشگاه برای دریافت مطالباتش که از 4 سال پیش باقی مانده بود فرستاد و در آن تهدید کرد که در صورت پرداخت نشدن حق و حقوقش تا پیش از بازی با نساجی اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد می‌کند اما باشگاه جوابی به این نامه نداد. وریا غفوری در حالی که از لحاظ قانونی می‌توانست در بازی مقابل نساجی به میدان نرود، بازی کرد وآن شرایط به وجود آمد.گفته می‌شود بی‌توجهی باشگاه به نامه غفوری دلیل عصبانیت او بوده است.

قرارداد 14 میلیاردی


اعتراض استقلالی‌ها درحالی وارد فضای رسانه‌ای شده که آنها در یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل رقابت‌ها قرار گرفتند. آبی‌ها برای رسیدن به این عنوان باید هفته آینده مقابل زردپوشان اصفهان که دیگر مدعی قهرمانی نیم‌فصل است و هم‌اکنون در رتبه دوم جدول جا دارد، قرار بگیرند. سپاهان در روزی که استقلال یک هیچ نساجی را برد موفق شد 3 بر یک دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن را به نفع خودش پایان دهد.

آنچه هواداران استقلال را نگران کرده تاثیر این حواشی بر کیفیت تیم در آستانه این بازی حساس است. برخی هم تصور می‌کنند دقیقا به همین دلیل است که بازیکنان استقلال این برهه را برای علنی کردن اعتراضات انتخاب کرده‌اند تا فشار روی مدیریت تیم افزایش پیدا کند تا مشکلات قدیمی برطرف شود. ریشه مشکلات بین بازیکنان و مدیریت تیم از چند ماه پیش شروع شد.

جایی که احمد مددی به عنوان مدیرعامل جدید استقلال نسبت به قرارداد نجومی بازیکنان که با سعادتمند منعقد شده بود، اعتراض کرد و پای سازمان بازرسی کل کشور را وسط کشید. مدیرعامل استقلال تلاش داشت مبلغ قراردادها را کاهش بدهد که این امر با اعتراض بازیکنان استقلال مواجه شد. روز بعد از رفتار عجیب غفوری و حمله بازیکنان به مدیریت با انتشار یک سند محرمانه از باشگاه استقلال در رسانه‌ها به نوعی ضد حمله مدیران علیه بازیکنان رقم خورد. در این سند آمده است که در تاریخ اول آذر مددی مدیرعامل استقلال نامه‌ای به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نوشته و در آن از افزایش مبلغ قرارداد وریا غفوری از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای فصل جاری به 6 میلیارد تومان و ثبت رقم 8 میلیارد تومان برای فصل بعد در زمان مدیریت احمد سعادتمند شکایت کرده است.

در این نامه که توسط «خبرگزاری فارس» منتشر شد، آمده است که قرارداد قبلی غفوری بدون هیچ دلیل قانونی فسخ و قرارداد جدید منعقد شده است. پیش از این نیزدر یکی از برنامه‌های فوتبال برتر اسماعیل خلیل‌زاده عضو هیات‌مدیره استقلال پیام‌هایی که احمد سعادتمند به یکی از خبرنگاران برای حمله به سایر افراد هیات‌مدیره فرستاده بود را رسانه‌ای کرده بود. در آن برهه هم شایعه شد که آن خبرنگار در خبرگزاری فارس فعالیت می‌کند.


کاپیتان تنها نیست


وریا غفوری تنها کسی نبوده که اواسط شهریور با احمد سعادتمند در هتل آزادی جلسه گذاشت و رقم قراردادش به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد. در آن برهه تقریبا تمام بازیکنان استقلال قراردادهای جدیدی با مدیرعامل وقت باشگاه به امضا رساندند که باعث بروز انتقاداتی هم شد. اظهارات مهدی قایدی بازیکن استقلال بعد از بازی مقابل نساجی همین مساله را تایید می‌کند.

گویا قایدی تنها کسی است که در بین بازیکنان استقلال با همان قرارداد قبلی کار می‌کند. این ستاره بوشهری که مشتریان دست به نقد خارجی هم دارد بعد از بازی با نساجی جدا از وضعیت غذا وکیفیت زمین بابت قراردادش هم شکایت کرد و مدعی شد مدیران تیم اعصابش را به هم ریخته‌اند. او با بیان اینکه دوست دارد در استقلال بماند اما باید شرایطش مشخص شود،گفت:«نزدیک به 6 ماه است که از قول باشگاه به من می‌گذرد. باشگاه به من گفته بود قراردادت را درست می‌کنیم.

خودم هیچ اقدامی نکرده بودم ولی خودشان به من قول دادند. تا امروز، هر روز به من می‌گویند امروز و فردا قراردادت را درست می‌کنیم.» قایدی در پاسخ به این پرسش که آیا قراردادش در ابتدای فصل و زمان مدیریت سعادتمند درست نشده بود؟ هم بیان کرد:«ساعت 12 شب بود که من پیش آقای سعادتمند رفتم. چون کمی خسته بودند گفتند به قطر می‌رویم و قراردادت را درست می‌کنیم. به قطر آمدند و صحبت کردیم ولی گفتند مهر باشگاه را نداریم.

برگشیتم ولی متاسفانه از باشگاه رفتند. بعد آقای مددی آمدند. مدیر برنامه‌های من هر روز به باشگاه می‌رفت و به او می‌گفتند امروز و فردا قرارداد قایدی را درست می‌کنیم. واقعا اعصاب و تمرکز من را به هم ریخته‌اند. این از یک طرف از طرف دیگر در اردو به ما پرسی غذا می‌دهند. نمی‌دانم کجای دنیا به بازیکنان این‌طور غذا می‌دهند. ما در زمین انقلاب روی سنگ و شیشه گرم می‌کردیم.» مشکل افزایش رقم قرارداد بازیکنان در حالی که هنوز قرارداد قبلی‌شان فسخ نشده تنها مختص استقلال نیست. با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در یک سال گذشته خیلی از بازیکنان لیگ برتری در فصل نقل‌وانتقالات از مدیران تیم‌شان خواستند که قراردادهای قبلی فسخ و قرارداد جدیدی برای اساس شرایط اقتصادی فعلی منعقد شود. در پرسپولیس شجاع خلیل‌زاده به همین دلیل با مدیران باشگاه به مشکل خورد و در نهایت از جمع سرخ‌پوشان جدا شد.

پنجره‌ها هم بسته شدند


بحران بی‌پولی در باشگاه استقلال چند روز قبل خودش را به شکل دیگری هم نشان داده بود. روز چهارشنبه خبری مبنی بر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال منتشر شد. در این خبر آمده بود:«به دنبال شکایت بودوروف، بازیکن بلغارستانی و سابق تیم فوتبال استقلال پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته شد.»

همچنین گفته شد که فیفا این رای را به باشگاه ابلاغ کرده است. رقم طلب مدافع سابق آبی‌ها 140 هزار دلار عنوان شد. در همین رابطه کاظم قیم، مدیر بین‌الملل باشگاه استقلال در خصوص خبر منتشره گفت:«نکته اول اینکه هنوز به موعد نقل و انتقالات نرسیده‌ایم که پنجره بخواهد بسته باشد. بیان این خبر به شکل فوق صحیح نیست.»

او ادامه داد:«نکته دوم اینکه در صورتی که باشگاه استقلال طلب 140 هزار یورویی بودوروف را پرداخت نکند با بسته شدن پنجره مواجه خواهد شد که با تلاش مدیریت باشگاه قطعا این رقم تا زمان نقل و انتقالات پرداخت خواهد شد و جای نگرانی از این جهت وجود ندارد.» قیم عنوان کرد که بر فرض بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به محض پرداخت طلب بودوروف، پنجره باز خواهد شد. بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال در شرایط فعلی جدا از مسائل فوتبالی حالتی نمادین هم دارد.

انگار که هرگز قرار نیست حواشی این باشگاه تمامی داشته باشد. روز شنبه قرار بود جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال برای بررسی حواشی ایجاد شده، برگزار شود که آن هم به دلایلی لغو شد تا در اوج حاشیه‌ها هیچ صدایی از مدیران استقلال شنیده نشود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها