کد خبر: 658305
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۸:۰۰
| |

پنجره سه قفله استقلال و مجوز حرفه ای/ مشکل مالکیت حل شد، مشکل مالی چه؟

با وجود ادعای مدیران باشگاه استقلال پرونده شکایت سانتاکلارا از این باشگاه هنوز باز است!

پنجره سه قفله استقلال و مجوز حرفه ای/ مشکل مالکیت حل شد، مشکل مالی چه؟
کد خبر: 658305
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۸:۰۰

روز گذشته به صورت رسمی سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید منتقل شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، درست در آخرین روز مهلت تفکیک مالکیت دو تیم که ای‌اف‌سی تعیین کرده بود. مصطفی زارعی رییس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: «یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که ما همیشه در کسب مجوز حرفه‌ای داشتیم، حل شد. با کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چک کردیم و این مشکل برطرف شد. اسنادی که داشتیم را برای AFC ارسال کردیم و دیگر حرف و حدیثی باقی نماند. ان‌شاءالله دو باشگاه هم تلاش کنند که بقیه نواقص هم برطرف شود و بتوانند مجوز بگیرند.»

اظهارات زارعی این حس را به هواداران القا کرد که مشکل دو تیم به صورت کامل حل شده و مجوز حرفه‌ای در جیب آنهاست. اما نگاهی دقیق‌تر به شرایط نشان می‌دهد اوضاع همچنان حداقل برای یکی از دو تیم آشفته است. 

روز دوشنبه بار دیگر آپدیت جدید فیفا در مورد وضعیت پنجره‌ نقل‌وانتقالاتی تیم‌ها منتشر و مشخص شد پنجره استقلال همچنان بسته است! این یعنی این باشگاه هنوز نتوانسته بدهی خود را با سانتاکلارا تسویه کند. البته هر بار که بحث بسته بودن پنجره آبی‌ها و عدم پرداخت بدهی مطرح شده است، مدیران این باشگاه مدعی می‌شوند ما با سانتاکلارا توافق کرده‌ایم که در آینده این بدهی از طریق ما یا از طریق درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران نزد AFC پرداخت شود، هرچند نه متن توافقنامه را منتشر می‌کنند نه اعلام می‌کنند که باشگاه پرتغالی تا چه زمانی به آبی‌ها فرصت داده است که این پول پرداخت شود. ضمن اینکه باشگاه پرتغالی در تمام این مدت شکایت خود را از فیفا پس نگرفته است و نشانه این موضوع هم بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات آبی‌ها است.

با توجه به اینکه باشگاه استقلال روز گذشته به هلدینگ خلیج فارس واگذار شده و احتمالا طی روزها یا هفته‌های آتی تغییرات مدیریتی در این باشگاه صورت خواهد گرفت باید دانست که مسوولیت هرگونه اتفاقی که برای آبی‌ها در بحث مجوز حرفه‌ای رقم بخورد با مدیریت فعلی باشگاه استقلال و در راس آن علی خطیر مدیرعامل این باشگاه است که قول داده بود هیچ نگرانی بابت گرفتن مجوز حرفه‌ای در سال پیش رو وجود نخواهد داشت. کاش هر چه سریع‌تر مدیریت باشگاه استقلال وضعیت بدهی سانتاکلارا را مشخص کند. خیلی بعید است که این باشگاه پرتغالی تا هر چقدر که آبی‌ها زمان می‌خواستند به آنها زمان داده باشد و به همین راحتی مشکل بدهی این تیم حل شده باشد.

در واقع قبل از عید بود که مدیران استقلال گفتند پول در حال نشستن به حساب سانتاکلاراست و برای محکم‌کاری قرار شده فدراسیون فوتبال هم در این زمینه همکاری کند اما از آن روز هنوز این اتفاق رخ نداده! در روزهای گذشته مقامات صدور مجوز حرفه‌ای از قبول مدارک مالی پرسپولیس خبر دادند اما از استقلال حرفی به میان نیاوردند و همین نگرانی‌ها در مورد شرایط این تیم را افزایش داده است.  همه ما علاقه داریم که تمام تیم‌های کشورمان موفق باشند و بتوانند در سطوح مختلف قاره کهن به رقابت بپردازند اما ابهامات موجود در پرونده باشگاه استقلال نگرانی‌هایی به وجود آورده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها