کد خبر: 659884
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۱:۰۵:۴۸
| |

معمای دستگردی و بدون تماشاچی شدن بازی های پرسپولیس و استقلال در اکباتان

در روزهایی که لیگ به اوج حساسیت خود رسیده و فوتبال می تواند بخشی از فضای نشاط و سرگرمی مردم را فراهم کند به راحتی بازی ها بدون تماشاگر می شود.

معمای دستگردی و بدون تماشاچی شدن بازی های پرسپولیس و استقلال در اکباتان
کد خبر: 659884
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۱:۰۵:۴۸

بازی پرسپولیس و هوادار که امروز در ورزشگاه دستگردی اکباتان برگزار می‌شود طبق روال بازی‌های برگزار شده در این استادیوم بدون تماشاگر خواهد بود.

به گزارش روزنامه اعتماد، دلیل چنین اتفاقی تصمیمی است که مدت‌ها قبل شورای تامین استان تهران در این رابطه اتخاذ کرده است: برگزاری بازی در دستگردی واقع در شهرک اکباتان با حضور تماشاچیان امکان‌پذیر نیست. 

این وضعیت بسیار عجیبی است. در روزهایی که لیگ به اوج حساسیت خود رسیده و فوتبال می‌تواند بخشی از فضای نشاط و سرگرمی مردم را فراهم کند به راحتی بازی‌ها بدون تماشاگر می‌شود. عجیب‌تر اینکه وقتی پرسپولیس متوجه شده بازی‌اش مقابل هوادار در دستگردی بدون تماشاچی است درخواست کرده بازی استقلال و پیکان در هفته آخر که پیش از این و همانند بازی‌های قبل پیکان در این استادیوم برگزار می‌شود حتما در همین استادیوم باشد و آن هم بدون تماشاچی!

در مورد دلیل بدون تماشاچی شدن بازی‌های دستگردی گمانه‌زنی زیاد است. برخی این را به وقایع اعتراضی در شهرک اکباتان در پاییز و زمستان 1401 ربط می‌دهند. برخی هم بحث بار ترافیکی و کنترل جمعیت را مطرح می‌کنند. جالب اینجاست که ممنوعیت حضور تماشاچیان در این استادیوم حتی به قبل‌تر از پاییز 1401 برمی‌گردد. در تابستان همان سال یعنی 1401 بازی‌ها در این استادیوم بدون حضور تماشاچی برگزار می‌شد آن هم به دلیل مشکلات زیرساختی و عدم تامین امنیت تماشاچیان. مثلا بحث کابل‌های فشار قوی غیر استاندارد یا سکوهای نامناسب مطرح بود. 

طبیعتا ذهن همه اهالی فوتبال و هواداران در شرایط حاضر درگیر سوالاتی پیرامون چرایی این موضوع می‌رود. اولا که چرا در حالی که در فوتبال روز دنیا مدیران ارشد دولتی و ورزشی تمام تلاش خود را می‌کنند که مبادا یک بازی بدون تماشاچی باشد، در ایران مدام بازی‌ها به دلایل مختلف بدون تماشاچی برگزار می‌شود. دوم اینکه اگر بحث زیرساخت مطرح بوده چرا در تمام این همه مدت تغییری به وجود نیامده؟ کابل؟ سکوی ناایمن؟ سازه متزلزل یا هر چیز دیگری! آیا دو سال زمان برای رفع این مشکلات کافی نبوده است؟ 

از همه اینها مهم‌تر رفتاری است که تیم‌های تهرانی نظیر پیکان و هوادار در پیش گرفته‌اند. این دو تیم با علم به ممنوعیت ورود تماشاچیان به دستگردی این استادیوم را به عنوان میزبان خود انتخاب می‌کنند! یعنی این دو تیم نه تنها مشکلی با نبود تماشاچی ندارند که عمدا کاری می‌کنند رقیب هم نتواند از حضور هوادارانش بهره ببرد!

این یکی از معضلاتی است که تیم‌های بدون هوادار برای فوتبال ایران به وجود می‌آورند. بدون شک اگر به جای پیکان و هوادار پای تیم‌هایی نظیر نساجی، صنعت نفت آبادان یا ملوان در میان بود هرگز اسم ورزشگاه دستگردی برای میزبانی به میان نمی‌آمد!

حالا امروز پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود در ورزشگاهی خالی از تماشاچی به میدان می‌رود. مقابل سکوهای سیمانی خالی. بعد باید دید در هفته آخر چه رقم خواهد خورد. جنجال اصلی آنجاست. تصور اینکه استقلال بپذیرد در هفته آخر که احتمالا رقابت قهرمانی تبدیل به دیگ جوشان شده در استادیوم خالی از تماشاچی به مصاف پیکان برود دور از ذهن است. فقط فکر کنید استقلال در هفته پایانی مقابل پیکان قهرمانی‌اش را مسجل کند آن وقت باید به تنهایی و بدون حضور هوادارانش جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آیا چنین چیزی ممکن است؟

این روند قطعا نباید بیش از این ادامه پیدا کند. ورزشگاهی که نمی‌تواند میزبان تماشاچی باشد باید از گردونه استادیوم‌هایی که می‌توانند میزبان لیگ شوند کنار بروند مگر اینکه اراده‌ای در کار باشد که بازی‌ها هر چه بیشتر بدون حضور هواداران برگزار شود. می‌توان گفت اگر این ورزشگاه همچنان سال بعد به کار گرفته شود یا در بازسازی سکوهای تخریب شده آزادی بیش از این تاخیر صورت بگیرد دیگر شکی باقی نمی‌ماند که عده‌ای به دلایل مختلف تلاش می‌کنند هواداران را از فوتبال جدا کنند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها