کد خبر: 660827
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ۱۱:۰۷:۳۹
| |

مافیابازی در پرونده فساد فوتبال

فوتبال ایران در برهه‌ای بسیار حساس قرار دارد. پرونده فسادی باز شده که پای چند مدیر ارشد فوتبال را به میان کشیده و طبق اطلاعات به دست آمده در روزهای گذشته پای چند نفر دیگر را هم به ماجرا باز خواهد کرد.

مافیابازی در پرونده فساد فوتبال
کد خبر: 660827
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ۱۱:۰۷:۳۹

آنهایی که به صورت حرفه‌ای مافیا بازی یا برنامه‌های رئالیتی شوی مربوط به این بازی را نگاه می‌کنند، می‌دانند منظور از «هم زدن» چیست.

به گزارش روزنامه اعتماد، معمولا این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که یکی از بازیگران که احتمال زیاد خودش مافیاست، شروع می‌کند به قاطی کردن سایدهای بازی و وارد کردن اسامی جدید به عنوان تارگت (هدف) به منظور گیج کردن اهالی شهر.   

این اتفاق دقیقا در حال رخ دادن در پرونده فسادی است که این روزها فوتبال ایران را تحت‌الشعاع قرار داده است. در روزهای ابتدایی اسامی افرادی خاص در رابطه با این پرونده مطرح شد و دو نفر از آنها هم از فدراسیون کنار گذاشته شدند، (هر چند برخی منابع خبری می‌گویند آنها هنوز سر کار خود حضور دارند!)

اما هر چه جلوتر رفتیم حجم اسامی منتشر شده در فضای رسانه‌ای رسمی و غیررسمی به شکل قارچ‌گونه‌ای افزایش پیدا کرد. تعداد زیادی مدیر ورزشی و مجری و خبرنگار و بازیکن و مربی به شکل قابل ملاحظه‌ای ریخته شد وسط ماجرا! 

هیچ شکی نیست که حتما تعدادی از اسامی مطرح شده می‌توانند به پرونده فساد مرتبط باشند، اما این همه اسم که در طیف‌های مختلف ورزشی قرار می‌گیرند کنار هم چیزی جز همان هم زدن بازی توسط مافیا نمی‌تواند باشد.

جدا از اینکه وارد کردن بدون ضابطه اسامی افراد به پرونده هم غیراخلاقی است هم غیرحرفه‌ای، چراکه پای آبروی افراد وسط است، این شلوغی به مافیای اصلی فرصت قائم شدن و فرار می‌دهد. آنها می‌توانند با این کار فشار را از روی خودشان بردارند و روی افراد دیگر بریزند. آنها می‌توانند از این فضای غبارآلود و هم‌زده شده استفاده کنند برای دو منظور: یا در بروند یا نشان بدهند پای همه گیر است و چنین چیزهایی طبیعی است. 

مقامات قضایی که قطع به یقین اسیر چنین فضاسازی‌هایی نخواهند شد. آنها به قول بچه‌های مافیاباز با «فکت» جلو می‌روند و بر اساس مدارکی که موجود است افراد را احضار، بازجویی یا بازداشت می‌کنند. اما هواداران و برخی رسانه‌ها باید بسیار مراقب باشند تا در دام مافیا نیفتند و با دامن زدن به این هم خوردن بازی برخی افراد بی‌گناه را به اشتباه «سیاه» یا برخی گناهکاران را «سفید» کنند. 

فوتبال ایران در برهه‌ای بسیار حساس قرار دارد. پرونده فسادی باز شده که پای چند مدیر ارشد فوتبال را به میان کشیده و طبق اطلاعات به دست آمده در روزهای گذشته پای چند نفر دیگر را هم به ماجرا باز خواهد کرد. این می‌تواند آغاز مسیری برای پاکسازی فوتبال باشد. اما در روزهای گذشته برخی چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به آنها با چند هدف وارد کارزار شدند. آنها ابتدا می‌خواهند پرونده فساد را کوچک جلوه بدهند، زمان آن را به یک برهه خاص محدود و با کشیدن پای آدم‌های زیاد به ماجرا چهره‌های اصلی را مخفی کنند. 

این برهه حساس باید به صورت جدی مورد توجه هواداران فوتبال قرار بگیرد تا مبادا وارد بازی مافیا شوند. کانال‌های هواداری استقلال و پرسپولیس که بیشترین مخاطبان را دارند مخصوصا مخاطب این متن هستند. البته آن کانال‌هایی که شخصی هستند و صرفا به خاطر عشق به تیم محبوب فعالیت می‌کنند، نه آنهایی که خط و ربط‌شان به چهره‌ها و جریان‌های خاص مشخص است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها