کد خبر: 660040
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چه روز و چه ساعتی است؟

برخی کارشناسان بر این باورند که ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ روزهای دوشنبه تا جمعه به وقت تهران، بهترین ساعت برای ترید است.

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چه روز و چه ساعتی است؟
کد خبر: 660040
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۰۷:۰۰:۰۰

اگر چه بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات و پرنوسان هستند، اما افزایش  ارزش این نوع ارز مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در این حوزه کرده است. با این حال این ناپایداری باعث شده که تشخیص زمان مناسب برای قرار گرفتن در موقعیت معامله رمزارزها دشوار باشد. در یک نگاه کلی برخی کارشناسان بر این باورند که ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ روزهای دوشنبه تا جمعه به وقت تهران، بهترین ساعت برای ترید است.

به گزارش تجارت نیوز، به نظر می‌رسد به صورت معمول قیمت اکثر ارزهای دیجیتال، هم‌زمان با هم افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. برای تشخیص بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال، باید روند کلی بازار را بدانیم برای به دست آوردن این دانش ضروریست نمودار در تایم‌فریم‌های بالا، مثل روزانه و هفتگی را مورد بررسی قرار دهید. اگر موفق شوید به تشخیص درست روند بازار دست یابید حتی اگر در اوج هم خرید کرده باشید، باز هم در هفته‌ها و ماه‌های آینده به سود می‌رسید؛ اما اگر سرمایه‌گذاری شما در خلاف روند اصلی باشد در بلندمدت متضرر خواهید شد، ، حتی اگر در کوتاه‌مدت به سود رسیده باشید. مساله‌ای که به ضرر افرادیست که به فکر سرمایه‌گذاری بلند مدت مثلا 6 ماهه و یک ساله هستند.  

با این حال متخصصان بر این باورند که  بهترین ساعت روز برای خرید ارز دیجیتال، ساعات ابتدایی صبح و قبل از باز شدن بازار سهام نیویورک است؛ علت این موضوع این است که معمولاً قیمت‌ها در طول روز افزایش می‌یابند. البته ضروریست اخبار روزانه ارزهای مختلف را دنبال کنید زیرا  عوامل سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی بر قیمت انواع ارز‌های دیجیتال تاثیرگذارند. اما کارشناسان به افراد مبتدی توصیه می‌کنند که از معامله در ساعات اولیه بازگشایی بازار (یک ساعت اول) اجتناب کنند.

درباره بهترین زمان خرید ارز دیجیتال اما عده‌ای معتقدند که برخی روزها به‌ویژه روز دوشنبه که اولین روز کاری در سایر کشورهاست،‌ بازدهی بهتری نسبت به سایر روزها دارند. این پدیده اثر دوشنبه نام دارد که البته به نظر می‌‌رسد تا حدود زیادی کمرنگ شده است. از طرف دیگر گفته می‌شود که جمعه هم بهترین روز برای فروش است. دلیل این موضوع هم آن است که در ایالات متحده، جمعه در آستانه تعطیلات آخر هفته قرار دارد و بازارهای مالی به دلیل احساسات مثبت قبل از تعطیلات، تمایل به افزایش قیمت دارند. اما این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال زمانی است که برای شروع سرمایه‌گذاری آماده باشید. زمانی که تصمیم به قرار گرفتن در موقعیت خرید ارز دیجیتال گرفتید، می‌توانید از راهنمایی‌های بلاگ بیتمکس برای پیدا کردن بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.

در پایان به این موضوع توجه کنید که بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و دارای نوسانات زیادی است به همین دلیل هم این بازار چندان هم پیش‌بینی پذیر نیست و همیشه امکان کسب سود برای افراد مختلف در آن فراهم است . مهم‌ترین قابلیت زمان‌هایی که در این مطلب به آن اشاره شد تحلیل‌پذیرتر بودن آنهاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها