کد خبر: 230660
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه:

اقتدار نظامی ایران در منطقه جنبه بازدارندگی دارد

فرمانده کل سپاه توان دفاعی و نظامی ایران را الگو و مدل موفقی برای حل مشکلات اقتصادی با محوریت مردم توصیف و تصریح کرد: اقتدار نظامی ایران در منطقه جنبه بازدارندگی دارد.

اقتدار نظامی ایران در منطقه جنبه بازدارندگی دارد
کد خبر: 230660
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه ) در مراسم تکریم فرماندهان نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بازدارندگی ایجاد شده در خلیج فارس سبب ناامیدی دشمنان از طمع ورزی به مرزهای آبی کشور شده است، اظهار کرد: با توجه به توسعه و گسترش گفتمان مقاومت‌ شکل گرفته در منطقه که متاثر از انقلاب اسلامی است ، روز به روز بر استیصال و ناامیدی دشمنان ما افزوده می‌شود.


سرلشکر جعفری با بیان اینکه نیروی دریایی ما در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی بزرگ ترین مدافع و برقرار کننده امنیت در تنگه هرمز بوده است، گفت: پیام ایران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صلح و دوستی و ایجاد همکاری مشترک برای تامین امنیت در آبراه خلیج فارس بدون حضور نیرو‌های بیگانه است.


وی افزود : توان و اقتدار نظامی ایران در منطقه تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد.


فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن از روز‌های نخست انقلاب اسلامی با روش‌های نظامی، تحریم‌های اقتصادی و تهدید‌های سیاسی در تلاش برای تضعیف و نابودی جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: امروز نیز دشمنان ما با ابزار‌هایی مانند تهدید‌های امنیتی سعی در ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه دارند.


وی افزود: سپاه با برخورداری از 2 هزار گردان بیت المقدس،100 گردان دفاعی امام حسین(ع) و 100 گردان عاشورا و فاطمه الزهرا(س) و صد‌ها هزار نیروی بسیجی مردمی، آماده مقابله با هر گونه تهدید علیه انقلاب اسلامی است.


فرمانده کل سپاه امنیت امروز کشور را ثمره فداکاری‌های رزمندگان و ایستادگی ملت عزیز ایران دانست و با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی جوهره و درس اصلی انقلاب اسلامی است ،گفت : به برکت این گفتمان الهام بخش ،امروز کشورهای سوریه، لبنان، یمن و فلسطین با ایستادگی و مقاومت سرنوشت خود را انتخاب کرده‌اند و به طور قطع پیروزی در انتظار آنان خواهد بود.


سرلشکرجعفری پاسداری از انقلاب اسلامی برابر تهدیدات دشمن را توفیقی بزرگ برشمرد و تصریح کرد : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ، هر کجا دشمنان اقدام و توطئه ای علیه جمهوری اسلامی ایران داشته اند ، تهدید آنان به خودشان بازگشته و به فرصتی برای ما مبدل شده است.


وی توان دفاعی و نظامی ایران را الگو و مدل موفقی برای حل مشکلات اقتصادی با محوریت مردم توصیف و تصریح کرد: برغم برخی مشکلات، ملت ایران همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و خواهند بود و تعصب آنان نسبت به حراست از آرمان و کیان سرزمین و اعتقاداتشان تحسین برانگیز است.


سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه با بسترسازی نقش دادن به مردم در اقتصاد ، مشکلات کشور در این حوزه به سرعت حل خواهد شد ، گفت : امروز اقدامات فراوانی نظیر خیریه‌ها و ... توسط مردم در حال اجراست که نیازمند حمایت و توسعه است.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص توجه به رویکرد مدیریت جهادی در کشور، اظهار کرد: باید توجه داشت که نوع مدیریت کشور باید مدیریت اسلامی باشد که متکی به مردم و برای مردم است.


فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه ضرورت پایبندی مدیران به مبانی و اعتقادات دینی ، اظهار کرد : موضوع مهم دیگر، تغییر تفکر و دیدگاه مدیران مطابق مبانی اسلامی است که متاسفانه توجه به مبانی غیراسلامی از سوی برخی ، بر مشکلات مدیریتی کشور افزوده است.


وی با اشاره به رسالت خطیر سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار کرد : پاسداری از انقلاب اسلامی امروز علاوه بر حضور در مرزها و جبهه‌های فیزیکی، در عرصه‌های دیگر که همان فضای مجازی و جنگ نرم است برعهده سپاه بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


سرلشکر جعفری در ادامه تاکید کرد : وظیفه حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی علاوه بر حضور دریادلان در مرزهای آبی ، به شهرها، بازار، جامعه و حتی خانه‌های ما باز می‌گردد که نباید از آن غفلت کنیم.
فرمانده کل سپاه در پایان خودباوری و نگاه به درون را راه حل رفع مشکلات امروز اقتصادی کشور و از تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توصیف و تصریح کرد: با مدیریت مبتنی بر مبانی اسلامی و اعتقادات دینی بدون شک از این مشکلات نیز عبور خواهیم کرد.


آیین تکریم فرماندهان نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر پاسدارمحمد علی جعفری فرمانده کل سپاه ، سرتیپ پاسدار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ، سرتیپ پاسدار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان در بندر عباس برگزار شد.

منبع: سپاه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها