کد خبر: 248174
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۰:۳۸:۰۰
| |

آیت الله فاضل لنکرانی:

فقه قضایی کشور نیاز به ابتکار و نوآوری دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فقه قضایی کشور نیاز به ابتکارات و نوآوری هایی دارد و باید اندیشمندان و صاحب نظران، تدوین نظام قضایی اسلامی از میان فقه شیعه را مورد توجه جدی قرار دهند.

فقه قضایی کشور نیاز به ابتکار و نوآوری دارد
کد خبر: 248174
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دومین همایش نکوداشت مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی دردانشگاه مفید قم افزود: تعداد زیاد زندانیان برای نظام اسلامی پسندیده نیست باید بر مبنای فقه اسلامی به دنبال حل این موضوع شد چرا که فقه شیعی در این رابطه راه حل هایی دارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اجتهاد موجود را کافی نمی دانستند ولی معتقد به کامل بودن فقه اسلامی بودند اظهار داشت: فقه جوابگوی تمام سئوال‌های جدید بشری است ولی پاسخگویی به آنها بر مبنای فقه شیعی نیازمند تدبیر، تفکر و خلاقیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابتکار در فقه را از جمله ویژگی های مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی دانست و گفت: فقه نیاز به ابتکار دارد و تاکنون برخی قواعد فقهی در قوانین قضابی بی توجهی شده است که اگر این قواعد فقهی اجرایی گردد باید بسیاری از زندانیان آزاد شوند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: از تدبر در کتب و روش مرحوم آیت الله اردبیلی می توان دریافت که ایشان بدون اینکه ملتزم به نظام قضایی اسلام باشد وارد میدان شده و با ابتکار و نوآوری با تکیه بر فقه شیعی به مسائل روز پاسخ داده اند که یکی از این ابتکارات تدوین قضاوت جمعی بر مبنای فقه است.

وی آیت الله موسوی اردبیلی را مرجعی برجسته، شخصیتی ارزنده، فقهی ممتاز و از استوانه های نظام قضایی کشور دانست و گفت: آن عالم ربانی را می توان یکی از بزرگان شیعه و از جمله کسانی دانست که نقش مهمی در ایجاد تحول در حوزه علمیه داشت.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم، با تجلیل از شخصیت علمی مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی افزود: ایشان از جمله شخصیت های بزرگی است که حق بزرگی بر گردن نظام، انقلاب اسلامی و شیعه دارد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها