کد خبر: 255940
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۷:۰۰
| |

خبر خوش برای محیط‌زیست؛

لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تهیه می شود

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: نادیده گرفتن حقوق حیوانات آسیب‌های زیادی را به زیست بوم انسان وارد کرده و می‌کند و این معاونت در حال تهیه لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات است.

لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تهیه می شود
کد خبر: 255940
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر گرجی روز یکشنبه در نشست بررسی متن پیش‌نویس لایحه حقوق حیوانات که با حضور جمع گسترده‌ای از فعالان حقوق محیط زیست، کنشگران مدنی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست برگزار شد، افزود: معاونت نظارت بر اجرای قانون اساسی اولین تنها نهادی نیست که به مسئله حقوق محیط زیست و حقوق حیوانات ‌می‌پردازد اما تلاش ما در حیطه وظایف و اختیارات‌مان، این است تا در چهارچوب اصل 50 قانون اساسی اهتمام لازم را در این رابطه داشته باشیم‎.


وی خاطرنشان کرد: محیط زیست و حقوق حیوانات را نمی‌توان منفک و مجزا از آدمیان دانست. البته باید توجه داشت که حق رابطه‌ای دو طرفه و وضعیتی است که در یک سوی آن محق و در سوی دیگر مکلف وجود دارد.
گرجی تصریح کرد: نگاه به سنت‌ها، ارزش‌ها و باورهای ملی و مذهبی‌سبب می‌شود تا در نظر گرفتن حقوق حیوانات را در سپهر اندیشه‌های حقوقی ایرانی شدنی بدانیم.


وی اضافه کرد: ضروری است به این موضوع توجه کنیم که با وجود سنت‌های دیرین چرا در حوزه حقوق حیوانات جزو ناقض‌ترین‌ها هستیم و مهمتر این است که چه باید بکنیم‎.


گرجی گفت: آنچه به عنوان جامعه حقوقی می‌توانیم انجام دهیم اصلاح نظام حقوقی است و یکی از مهمترین مباحث این است که نگاه به نظام حقوق حیوانات نشان می‌دهد با نوعی پراکندگی هنجاری روبرو هستیم‎.


معاون پیگیری اجرای قانون اساسی اظهارداشت: با همت همکاران و کارشناسان معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی تلاش شده است تا لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تهیه شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها