کد خبر: 318378
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

اهدای سه عضو بیمار مرگ مغزی دهدشتی به نیازمندان

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت گفت: سه عضو بدن کارگر 45 ساله دهدشتی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهدای سه عضو بیمار مرگ مغزی دهدشتی به نیازمندان
کد خبر: 318378
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد طاها خادمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمار به نام محمد فروهر منش 45 سال داشت و به علت تصادف در 14 تیرماه در بیمارستان و بخش ویژه icu بستری شد.

وی بیان کرد: پس از اعلام پزشکان مبنی بر مرگ مغزی این بیمار تلاش های لازم برای رضایت خانواده برای اهدا عضو انجام شد.

خادمی تصریح کرد: با رضایت خانواده و هماهنگی ستاد پیوند عضو استان عمل برداشت دو کلیه و کبد انجام و به بیمارستانابوعلی سینا شیراز برای پیوند ارسال شد.

وی بیان کرد: این سومین اهدا عضو در سال جاری در شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه است.

به‬ گفته مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یاسوج شاخص اهدای عضو در کشور 11.28 نفر در یک میلیون نفر است، و این شاخص در کهگیلویه و بویراحمد 31 نفر در یک میلیون نفر است.

سینا سعیدی افزود: این استان رتبه دوم اهدای عضو کشور در سال 1397 را در کشور کسب کرده است.

وی گفت: در سال 1397 ،22 کلیه، 6 کبد و 50 قرنیه در بیمارستان‌های شیراز به بیماران نیازمند استان کهگیلویه و بویراحمد پیوند زده شد.
اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1383 آغاز شد و نخستین اهداکننده یک جوان 22 ساله بوده است.


سعیدی اظهار داشت: از سال 91 تاکنون حدود 600 عضو بیش از 200 بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 رتبه نخست اهدای عضو، در سال 1396 رتبه سوم و در سال 97 رتبه دوم این امر خداپسندانه در کشور را کسب کرد.


سعیدی عنوان کرد: سال گذشته در استان 21 مورد کبد، 34 کلیه، یک پانکراس و 18 مورد قرنیه از اعضای بدن 22 نفر با رضایت خانواده آنان به بیماران نیازمند اهدا شد.


مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یاسوج تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد این نهمین اهدا عضو در استان است.


وی ابراز داشت: اعضایی مانند کلیه، کبد، پانکراس و قرنیه در سه بیمارستان شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت از سویمتخصصان اعزامی از شیراز برداشت و برای پیوند به استان فارس ارسال می‌شود.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها