کد خبر: 327902
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

ملی‌پوش تیم والیبال زنان ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تمام هدف ما رفتن روی سکوی قهرمانی آسیاست/ آمادگی نسبتاً خوبی داریم/ سهمیه المپیک مردان مهم است، اما تیم زنان هم نباید فراموش شود

شبنم علیخانی، بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران، گفت: «تمام هدف ما این است که روی سکو برویم. مطمئنم امسال جزو چهار تیم خواهیم بود. برای تک‌تک بازی‌ها می‌جنگیم و قطعاً این بار اتفاق دیگری برای والیبال زنان رخ می‌دهد.»

تمام هدف ما رفتن روی سکوی قهرمانی آسیاست/ آمادگی نسبتاً خوبی داریم/ سهمیه المپیک مردان مهم است، اما تیم زنان هم نباید فراموش شود
کد خبر: 327902
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دختران والیبالیست ایران اولین و آخرین مدال را سال 1966 در مسابقات آسیایی بر گردن انداختند. 53 سال بعد از آن تاریخ، حالا، تیم والیبال زنان ایران رویای تکرار آن موفقیت را در سر دارد. مسابقات قهرمانی آسیا روز 27 مردادماه آغاز می‌شود و بازیکنان تیم والیبال با انرژی مضاعف به کسب موفقیت در این تورنمنت ایمان دارند.

شبنم علیخانی، بازیکن تیم ملی، که در حال حاضر در اردو به سر می‌برد، می‌گوید مشتاق است تورنمنت کره زودتر آغاز شود.

او به اعتمادآنلاین گفت: «خداراشکر همه در آمادگی نسبتاً خوبیم و منتظریم هرچه زودتر بازی‌ها شروع شود. تورنمنت کرواسی تاثیر بسیار مثبتی روی تیم گذاشت. بعد از کرواسی هم مستقیماً به اردو آمدیم و تمرینات منظمی داریم. منتظریم هرچه زودتر مسابقات آغاز شود تا به نتیجه دلخواه برسیم.»

تیم ملی والیبال با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. علیخانی در این‌باره گفت: «بچه‌هایی که جوان‌تر هستند در لیگ کنار بازکنان باتجربه بازی کرده‌اند. بعضی از بازیکنان جوان تیم لژیونر هستند و دیگران هم در تیم‌های پیکان و نامی‌نو و... بازی کرده‌اند. هیچ‌کدام کاملاً بی‌تجربه نیستند. ضمن اینکه ما قبلاً هم در کنار هم بازی کرده‌ایم. پیشتر در تیم‌های باشگاهی و در حال حاضر در اردوها هماهنگی لازم را به دست آورده‌ایم.»

تیم ملی والیبال سال گذشته در مسابقات AVC کاپ نتوانست به نیمه‌نهایی صعود کند و نتیجه دلخواه را به دست آورد، اما شرایط تیم در بازی‌های قهرمانی آسیا متفاوت است. تیم سنگاپور، یکی از هم‌گروه‌های ایران، از بازی‌ها انصراف داده است. شبنم علیخانی در ارتباط با نگاه تیم به این تورنمنت گفت: «گروه ما سه‌تیمه بود: ما و کره و سنگاپور. سنگاپور انصراف داد، اما هدف اصلی ما با وجود سنگاپور باز هم کره بود. می‌خواهیم کره را در کشور خودش بزنیم و به عنوان تیم اول گروه بالا برویم. به این فکر نمی‌کنیم که با چه تیمی بازی داریم، فقط به برد فکر می‌کنیم.»

همزمان با بازی‌های قهرمانی آسیای زنان، تیم‌ والیبال مردان هم برای کسب سهمیه المپیک به میدان می‌رود. کسب سهمیه المپیک از اهمیت بالایی برخوردار است و به احتمال بسیار زیاد حضور زنان در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا زیر سایه مسابقات مردان قرار خواهد گرفت. علیخانی اما اعتقاد دارد تیم زنان به این مسائل فکر نمی‌کند و در ادامه گفت: «ما به هدف خودمان فکر می‌کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد، اما به نظرم با وجود اهمیت سهمیه المپیک، شرایط نباید به گونه‌ای باشد که تیم زنان فراموش شود. انگیزه خود من پس از بازی‌های کرواسی چند برابر شده. تمام هدف ما این است که روی سکو برویم. مطمئنم امسال جزو چهار تیم خواهیم بود. برای تک‌‌تک بازی‌ها می‌جنگیم و قطعاً این بار اتفاق دیگری برای والیبال زنان رخ می‌دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها