کد خبر: 432542
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۲:۲۷:۵۶
| |

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت‌الله صانعی درک کاملا درستی از جامعه تحول‌یافته ایران داشت

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایشان جزو مراجع نادری بودند که درک کاملا درستی از جامعه تحول‌یافته داشتند. به همین دلیل هم بود که فتاوایشان بسیار روزآمد و در پاسخ به پرسش‌های نسل جدید بود.

آیت‌الله صانعی درک کاملا درستی از جامعه تحول‌یافته ایران داشت
کد خبر: 432542
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۲:۲۷:۵۶

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام محمدعلی ایازی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبل از اینکه بخواهم درباره این ضایعه نکته‌ای را عرض کنم باید به جامعه فرهیخته ایران درگذشت آیت‌الله العظمی صانعی را تسلیت بگویم. فوت ایشان بسیار شکننده و ناراحت‌کننده است.

وی افزود: ایشان جزو مراجع نادری بودند که درک کاملا درستی از جامعه تحول یافته داشتند. به همین دلیل هم بود که فتاوایشان بسیار روزآمد و در پاسخ به پرسش‌های نسل جدید بود.

فتوای ایشان بسیاری از مشکلات را حل می کرد. ایشان بسیاری از مسائلی را که در جامعه سنتی ما مطرح است، دریافته بود و به آنها پاسخ می داد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شاید از روشن‌ترین این پاسخ‌ها در حوزه حقوق بود. می‌دیدیم که ایشان چگونه در حوزه حقوق، در باب مسائل قضایی و کیفری نظر می‌دادند و روشن‌ترین فتاوا را درخصوص حقوق زنان صادر می کردند.

آرا و نظریات ایشان بسیار راه‌گشا بود و می‌توانست گره‌های ایجادشده در مسائل فقهی را باز کند. متاسفانه نظام رسانه حکومتی ما از مرجعیت مستقل استقبال نمی کند.

وی گفت: همچنین رفتار مناسبی با روحانیون مستقل ندارد و این نابسامانی که در عرضه مسائل دینی وجود دارد و باعث فرار افکار عمومی از دین حکومتی شده، ناشی از همین رویکرد است.

عده‌ای را در صداوسیما می‌آورند که متاسفانه برخی از آنها افرادی بی‌سواد هستند و سخنانی به زبان می‌آورند که موجب به سخره گرفتن رسانه‌های دنیا می‌شود. این طبیعت دین حکومتی است که تنها یک قرائت از دین را ترجیح می‌دهد و مرجعیت مستقل و روحانیون مستقل را تحمل نمی‌کند.

وی همچنین افزود: نتیجه چنین رویه‌ای وضعی می‌شود که جامعه امروز پیدا کرده است و این صداهای بلند در عمل مستمسکی برای تخریب دین می‌شوند و این از فاجعه‌های دو، سه دهه اخیر محسوب می‌شود.

منبع: امتداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها