کد خبر: 464630
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۰:۳۷:۲۰
| |

تحقیقات درباره تماس لیندزی گراهام با وزیر امور ایالتی جورجیا

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، یک دادستان در ایالت جورجیا تماس تلفنی میان سناتور لیندزی گراهام و وزیر امور ایالتی جورجیا را در تحقیقات کیفری درباره قانون‌شکنی احتمالی دونالد ترامپ و متحدانش برای نفوذ در نتایج انتخابات سوم نوامبر مورد بررسی قرار می‌دهد.

تحقیقات درباره تماس لیندزی گراهام با وزیر امور ایالتی جورجیا
کد خبر: 464630
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۰:۳۷:۲۰

اعتمادآنلاین| روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، فنی ویلیس، دادستان منطقه فولتن در ایالت جورجیای آمریکا قصد دارد تماس تلفنی میان سناتور لیندزی گراهام جمهوری‌خواه با برد رافنسپرگر، وزیر امور ایالتی جورجیا را که 10 روز بعد از انتخابات سوم نوامبر 2020 انجام شد، مورد بررسی قرار دهد.

گراهام که از دوستان و متحدان نزدیک دونالد ترامپ است، از برد رافنسپرگر پرسیده بود که آیا این قدرت را دارد که تمام آرای پستی در بخش‌های خاصی را باطل کند یا خیر. رافنسپرگر گفته است، اینطور به نظر می‌رسید که گراهام از او می‌خواهد تا به شکلی نامناسب راهی را پیدا کند که موجب ابطال آرای قانونی شود.

کوین بیشاپ، سخنگوی سناتور گراهام این اتهام‌زنی را "مضحک" توصیف کرد. او مدعی شد که گراهام از وزیر امور ایالتی جورجیا پرسیده بود که فرایند تایید امضای رای‌دهندگان چگونه است و هرگز درخواستی دال بر ابطال آراء نداشته است. به گفته بیشاپ، سناتور گراهام از تحقیقات درباره تماس تلفنی خودش مطلع نشده است.

دفتر دادستانی منطقه فولتن و دفتر رافنسپرگر در این رابطه اظهارنظر نکرده‌اند.

فنی ویلیس، دادستان منطقه فولتن در حال تحقیق درباره دونالد ترامپ، پس از تماس تلفنی دوم ژانویه او با رافنسپرگر برای تغییر نتایج انتخابات در این ایالت بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده درباره وقوع تقلب است.

در این تماس تلفنی جنجالی که فایل صوتی آن موجود است، ترامپ با اشاره به اختلاف آرایش با جو بایدن خطاب به رافنسپرگر می‌گوید: تنها چیزی که می‌خواهم این است که 11 هزار و 780 رای پیدا کنی که در واقع یکی بیشتر از آن چیزی است که ما داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها