کد خبر: 468338
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۲:۰۲:۲۰
| |

حجت‌الاسلام خاموشی خبر داد:

صرفه‌جویی 60 درصدی در روند اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس سازمان اوقاف در نشست خبری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از صرفه‌جویی 60 درصدی از محل غیر حضوری شدن مسابقات خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، این دوره، بین شش تا هشت میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داشته باشد.

صرفه‌جویی 60 درصدی در روند اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 468338
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۲:۰۲:۲۰

اعتمادآنلاین| نشست خبری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، یازدهم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست وحید خزائی، قاری دارای رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه تیزر این دوره از مسابقات پخش شد.

در ادامه حجت‌الاسلام خاموشی به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم، چهارمین دوره در بخش بانوان در رشته حفظ کل قرآن و چهارمین دوره طلاب علوم دینی در رشته‌های قرائت تحقیق و تفسیر، قرائت ترتیل و تفسیر، حفظ کل و تفسیر و خطابه و تفسیر تخصصی قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در این دوره شاهد برگزاری دومین دوره مسابقات کتابت قرآن و نیز دومین همایش کتابت قرآن کریم خواهیم بود.

خاموشی در مورد اهداف مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: تکریم‌ منزلت قرآن به عنوان کتاب اندیشه و عمل و به عبارت دیگر‌ کتاب زندگی و خوشبختی در بین امت اسلامی و تکریم منزلت قاریان و حافظان از جمله مهمترین اهداف مسابقات است که از ابتدای انقلاب تا کنون این نقش را بر عهده داشته است.

وی در این نشست به غیر حضوری شدن مسابقات و کاهش هزینه‌ها از این طریق اشاره و تصریح کرد: با غیر حضوری شدن مسابقات شاهد کاهش 60 درصدی هزینه‌ها بوده‌ایم.

خاموشی بیان کرد: همچنین غیر حضوری شدن مسابقات و انتشار آن از طریق فضای مجازی می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن شود. مسابقات سراسری قرآن که اخیراً برگزار شد حدود دو و نیم میلیون بازدیدکننده از طریق فضای مجازی داشت و پیش‌بینی می‌شود مسابقات بین‌المللی بین شش تا هشت میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داشته باشد.

منبع: ایکنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها