کد خبر: 482108
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۰:۴۱:۰۰
| |

طالبان 22 نیروی امنیتی دولت افغانستان را آزاد کرد

سخنگوی طالبان بیان کرد که 22 نیروی امنیتی دولت افغانستان از جمله دو زخمی در ولایت غزنی به احترام ماه رمضان توسط طالبان آزاد شدند.

طالبان 22 نیروی امنیتی دولت افغانستان را آزاد کرد
کد خبر: 482108
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی طالبان اعلام کرد که کمیسیون اسرای این گروه دستکم 22 نیروی امنیتی دولت در شرق افغانستان را به احترام ماه رمضان آزاد کرده است.


به گزارش تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اظهار داشت که 22 نیروی امنیتی دولت افغانستان از جمله دو زخمی در ولایت غزنی به احترام ماه رمضان توسط این گروه آزاد شدند.

وی در توییترش نوشت که آزادی زندانیان نیروهای امنیتی دولت افغانستان در پی دستور رهبر طالبان و کمیسیون اسرای این گروه انجام شده است.

سخنگوی طالبان تاکید کرد که «از افراد آزاد شده تضمین گرفته شده است که برای اهداف خارجی‌ها نجنگند».

آزادی نیروهای امنیتی از زندان طالبان در حالی صورت گرفته است که دو روز قبل نمایندگان تروئیکای گسترش یافته متشکل از آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از بررسی رفع تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان اعلام کردند.

پیش از این نیز، «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل گفته بود که طالبان خواستار آزادی 7 هزار زندانی دیگر این گروه شده است. اما دولت، پارلمان و سنای افغانستان از تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان خواسته بودند تا زمانی که این گروه برقراری آتش‌بس سراسری را نپذیرفته درباره طرح آزادی هفت هزار زندانی آن‌ها بحثی صورت نگیرد.

با این حال سخنگوی طالبان همواره تصریح کرده است که مسئله آزادی زندانیان این گروه و حذف اسامی سران آن‌ها از فهرست سیاه سازمان ملل موضوع مذاکرات با طرف افغان نیست.

«ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان نیز در نشست مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه گفته بود که موضوع آزادی زندانیان این گروه از جمله موانع اصلی بر سر پیشرفت در روند صلح است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها