کد خبر: 486866
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۴:۴۱:۵۱
| |

مصائب والیبال ایران؛ سرمربی در ال‌90 جا نمی‌شود!

سرمربی روسی تیم ملی والیبال از هتل تا سالن تمرین پیاده می‌رود. سایز ماشینی که فدراسیون به او داده کوچک است‌. بازیکنان تیم او هم به کیفیت غذا معترض هستند

مصائب والیبال ایران؛ سرمربی در ال‌90 جا نمی‌شود!
کد خبر: 486866
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۴:۴۱:۵۱

اعتمادآنلاین| «این اردو و غذایی که می‌خوریم در حد بازیکنانی که قرار است به المپیک بروند، نیست.» این اعتراض بازیکنان تیم ملی والیبال است. والیبال قرار است دومین المپیکش را در توکیو تجربه کند اما می‌‌گویند این اردو با اردوهایی که قبلا تیم ملی داشته، متفاوت است.

به گزارش همشهری، یکی از بازیکنان می‌گوید: «یک روز صبح سری به ورزشگاه آزادی بزنید و ما را ببینید خنده‌تان می‌گیرد؛ ما هر روز صبح‌ با کیسه‌های خوراکی‌مان از هتل المپیک به سمت سالن والیبال می‌رویم تا در سلف صبحانه بخوریم.»

افراد نزدیک به فدراسیون می‌گویند، مسئولان فدراسیون نتوانسته‌اند اسپانسرهای خوبی بگیرند و بودجه و حمایت یک اسپانسر کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. به همین دلیل فدراسیون برای کم‌کردن هزینه‌ها مجبور شده است، کیفیت اردو را پایین بیاورد.اردوی تیم ملی والیبال از 14فروردین آغاز شده است. قبل از اینکه سعید معروف و دیگر لژیونرها به تیم اضافه شوند، تیم در خوابگاه آزادی اسکان داشت ولی با اعتراض معروف، هتل المپیک محل اسکان تیم شد. گفته‌ می‌شود خوابگاه فرسوده و موش‌هایی که هر شب آرامش یک اتاق را به هم می‌ریخت، معروف را شاکی کرده بود.بازیکنان با اینکه به هتل المپیک رفته‌اند اما در سلف فدراسیون غذا می‌خورند و کیفیت پایین غذا آنها را کلافه کرده است. گفته می‌شود بازیکنان قبلا چند انتخاب برای شام و ناهار داشتند اما حالا فقط یک نوع غذا با یک نوع سالاد می‌خورند.فدراسیون حتی برای بازیکنان اتوبوس یا مینی‌بوسی درنظر نگرفته است و آنها هر روز بین سالن و هتل در حال رفت‌و‌آمد هستند و در این پیاده‌روی چند‌نوبته، الکنو، سرمربی تیم ملی روسی هم با آنها همراه است. فدراسیون ماشین ال‌90 به الکنو داده ‌و سایز درشت او به این ماشین نمی‌خورد.

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون بخش زیادی از این اعتراض‌ها را رد می‌کند ولی حرف‌های ضدونقیض او تأیید می‌کند که حق با بازیکنان است.

*بعضی از بازیکنان از شرایط اردو راضی نیستند. می‌گویند 10روز اول در خوابگاه سالن آزادی بودند، بعد از اینکه به شرایط اردو اعتراض کردند، تیم را به هتل المپیک بردید. با این حال هنوز هم غذایشان را در غذاخوری آزادی می‌خوردند و کیفیت غذا اصلا خوب نیست.

نمی‌دانم این شکایت‌ها را چرا بچه‌ها به جای اینکه به ما بگویند به رسانه‌ها می‌گویند. تا الان چیزی به ما گفته نشده. نگاه ما این است که تیم ملی لایق بهترین‌هاست. ابرستاره‌هایی مثل سعید معروف‌، سیدمحمد موسوی و... را داریم. اگر اعتراض یا مشکلی هم وجود داشته باشد، حتما رسیدگی می‌کنیم.

*تیم ملی کجا اسکان دارد و کجا غذا می‌خورد؟

هتل المپیک اسکان دارد ولی قاعدتا همانجا غذایش را نمی‌خورد. صبح و بعد‌از‌ظهر در فدراسیون والیبال تمرین می‌کنند. نمی‌توانیم بگوییم که به هتل بروید، ناهارتان را بخورید و دوباره به سالن برگردید. اگر مشکلی سر کیفیت غذا دارند، بگویند ما کیفیت را افزایش بدهیم.

*همین که خوابگاه را از آزادی به هتل المپیک برده‌اید، نتیجه همین اعتراض‌ها بوده.

اعتراض برای وقتی است که می‌خواهی حقی را بگیری، ولی درون خانواده یکی نظر می‌دهد این کار را انجام بدهیم، بهتر است. نظر دادند ما هم انجام دادیم.

*نظرشان این بوده که خوابگاه سالن والیبال آزادی خوب نیست. در راهرو و بعضی از اتاق‌ها موش بوده.

اینطوری نیست. دفتر ما به کمپ چسبیده است. درست نیست طوری صحبت کنیم که انگار از در و دیوار خوابگاه سوسک بالا و پایین می‌رود. ما در دفتر خودمان یک دانه هم نمی‌بینیم. موش همه جا هست. اگر هم در خوابگاه باشد، ما قطعا رسیدگی می‌کنیم. ما بازیکنان بزرگی داریم و نباید این مسائل برای آنها دغدغه ایجاد کند. داورزنی حساسیت ویژه‌ای دارد و تأکید می‌کند که تیم ملی در بهترین شرایط تمرین کند.

*یکی از دغدغه‌های بازیکنان تغذیه‌شان است. اینکه منوی صبحانه‌شان محدود است و پروتئین‌هایی که لازم است به بدن بازیکنان نمی‌رسد. آنها هر روز باید خشکبار بخورند ولی نمی‌خورند. بیشتر بازیکنان هر روز صبح خودشان با کیسه‌های خوارکی که ‌خریده‌اند سر صبحانه حاضر می‌شوند.

ما برای صبحانه محدودیت‌هایی داریم. نمی‌توانیم خیلی چیزها را به‌خاطر رعایت مسائل بهداشتی به‌صورت فله‌ای وارد کنیم. این موضوع به ما هم منتقل شده و فدراسیون مکمل‌هایی را تهیه کرده است و از فردا در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد. تحت سخت‌ترین شرایط بهداشتی اردو را برگزار کرده‌ایم.

*شاید این مسائل به‌خاطر کرونا باشد ولی قبول کنید که برای آنها هم سخت است که ناهار و شام را در ظرف یکبار مصرف بخورند یا مربا با شیشه سر میز صبحانه باشد.

به خدا نمی‌شود در ظرف غیر از یکبار مصرف غذا داد. همه دنیا دارد از ظرف‌ یکبار مصرف استفاده می‌کند. اینها از عواقب رعایت پروتکل‌هاست و منطقی است که باشد.

*یکی از بازیکنان به ما گفته که تنوع غذایی هم پایین است و گاهی مجبور می‌شوند یک غذا را در هفته چندبار بخورند.

این‌طور نیست. بی‌انصاف نباشیم. شرایط غذایی نرمال است. اما اگر اعتراضی هم باشد، تعصب بیجا نداریم و رسیدگی می‌کنیم.

*برنامه یک روز غذایی اردو را می‌شود بگویید؟

الان نمی‌دانم ولی ابایی از گفتنش ندارم.

*گفته می‌شود فدراسیون به‌خاطر مشکلات مالی مجبور شده است که هزینه‌ها را کم کند و این کم‌کردن هزینه‌ها روی کیفیت اردو تأثیر گذاشته.

فقط فدراسیون والیبال این مشکل را دارد؟ این شرایط جهانی است و کرونا همه را دچار مشکل کرده است. شرایط امروز اردو اصلا ضعیف‌تر از قبل نیست. فقط نوع ارائه امکانات به‌خاطر شرایط کرونا تغییر کرده است.

*شما می‌گویید سخت است که بازیکنان برای غذا‌خوردن به هتل بروند و دوباره برای تمرین به سالن برگردند، ولی آنها هر روز سر ظهر برای استراحت به هتل برمی‌گردند. خیلی‌ها هم ماشین ندارند و پیاده می‌روند. حتی آلکنو سرمربی تیم ملی.

آلکنو ماشین دارد ولی خودش استفاده نمی‌کند.

*ماشین ال‌90 است و آلکنو توی این ماشین جا نمی‌شود.

خب ما چه کار کنیم؟ خودش به پیاده‌روی علاقه‌مند است. هتل المپیک هم در خود مجموعه آزادی است و رفت‌وآمد به آنجا سخت نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها