کد خبر: 659523
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ۲۲:۵۰:۰۰
| |

پروانه ساخت برای فیلمسازان مشهور حذف می‌شود

سید جمال ساداتیان گفت: همانطور که می‌دانید مدتها بود بحث حذف مراحل پروانه ساخت در سینمای ایران مطرح بود گویا در حال حاضر این بحث برای فیلمسازان شناخته شده و معتبر مطرح  شده است.

پروانه ساخت برای فیلمسازان مشهور حذف می‌شود
کد خبر: 659523
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ۲۲:۵۰:۰۰

سیدجمال ساداتیان درباره عدم اخذ مجوز ساخت فیلمسازان معتبر به خبرنگار سینما اعتماد گفت: مدتی است بحثی در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مطرح است  مبنی بر اینکه اگر فیلمسازان و تهیه کننده های شناخته شده مورد تایید ، ریسک ساخت فیلم بدون پروانه ساخت  را  می پذیرند فیلمشان را وارد مراحل تولید کرده و بسازند.

به این معنی که مراحل دریافت پروانه ساخت را سپری نکنند و فیلمشان را تولید کنند.

او افزود: همانطور که می دانید مدتها بود بحث حذف مراحل پروانه ساخت در سینمای ایران مطرح بود  گویا در حال خاضر این بحث برای فیلمسازان شناخته شده و معتبر مطرح  شده است و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی این نکته  را کاملا قبول کردند که فیلمسازان شناخته شده نیازی به دریافت مجوز ساخت ندارند و فقط برای دریافت پروانه نمایش اقدام کنند اما هنوز به مرحله احرایی نرسیده است .

ساداتیان گفت: البته این مورد پیشتر درباره فیلم «مست عشق »اتفاق افتاده بود که این فیلم بدون پروانه ساخت در ایران تولید شد و فقط از جانب کشور ترکیه مجوز ساخت داشت و خب در حال حاضر پروانه نمایش دریافت  کرد.

ساداتیان در انتهای صحبت گفت: به نظرم این اعتماد به فیلمسازان شناخته شده و معتبر برای ساخت فیلم بدون مجوز ،بسیار اهمیت دارد و قابل تامل است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها