کد خبر: 500833
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

داجان هاشمی، مهاجم تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای رویای کودکی‌ام بود/ هدف تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک قهرمانی در جام جهانی است/ شیفته بازی کلیان ام‌باپه هستم/ علی کریمی تکرار نشدنی است/ اگر پیشنهادی از ایران داشته باشم بعید می‌دانم بتوانم به آن پاسخ مثبت دهم

مهاجم تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک علی کریمی ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس را اسطوره ورزشی خودش می‌داند و معتقد است که جادوگر فوتبال ایران دیگر تکرار نخواهد شد.

تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای رویای کودکی‌ام بود/ هدف تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک قهرمانی در جام جهانی است/ شیفته بازی کلیان ام‌باپه هستم/ علی کریمی تکرار نشدنی است/ اگر پیشنهادی از ایران داشته باشم بعید می‌دانم بتوانم به آن پاسخ مثبت دهم
کد خبر: 500833
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- داجان هاشمی یک بازیکن 22 ساله دورگه ایرانی دانمارکی است که در لیگ فوتبال دانمارک و در تیم نورشلان دانمارک (FC Nordsjælland) توپ می‌زند. داجان که در پست مهاجم بازی می‌کند در گفتگو با اعتمادآنلاین در خصوص شرایط تمرینی لیگ این کشور و تیم ملی زنان دانمارک صحبت‌هایی را بیان کرده که در ادامه می‌خوانید.

***

تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای از کودکی رویای من بود

*چه شد که رشته فوتبال را انتخاب کردی و آن را ادامه دادی؟

از بچگی خیلی به فوتبال علاقه داشتم. همیشه با دوستانم فوتبال بازی می‌کردم و هیچ فرصتی را برای این کار از دست نمی‌دادم. در واقع تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای از کودکی رویای من بود که خیلی برای رسیدن به آن تلاش کردم و بابت آن خیلی خوشحال هستم.

داجان هاشمی

لیگ فوتبال زنان دانمارک از سطح بالایی برخوردار است

* شما در حال حاضر در پست فوروارد و در لیگ دانمارک بازی می‌کنید. لطفا در مورد شرایط تمرینی تیم و بازیکنان آن برایمان صحبت کنید؟

من پس از مدتی دوری از لیگ دانمارک دوباره به اینجا بازگشتم. البته سطح امکانات حرفه‌ای و زیرساخت‌ها در لیگ این کشور خیلی نسبت به سه سال گذشته پیشرفت داشته است. لیگ فوتبال زنان دانمارک از سطح بالایی برخوردار است و هر روز بیشتر از روز قبل پیشرفت می‌کند. علاوه بر این سطح تمرینات تیم ما و همینطور شرایط فیزیکی، روحی بازیکنان‌مان هم در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد. واقعا از اینکه در نورشلان بازی می‌کنم احساس خوبی دارم.

شرایط تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک بسیار عالی است

* داجان شما برای تیم‌ملی فوتبال بانوان دانمارک بازی می‌کنید؟ کمی در مورد شرایط تیم‌ملی این کشور و اهداف تیمی‌تان برایمان صحبت کنید؟

من در تمامی مقاطع مختلف جوانان و در سنین 16، 17، 19 و 23 سالگی برای تیم‌ملی دانمارک بازی کردم. در این بین یک بار هم به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و 2 یا 3 بار با آنها تمرین کردم. در مجموع شرایط تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک بسیار عالی است و فدراسیون فوتبال این کشور تمامی امکانات را برای دختران در سطح بین‌المللی فراهم کرده است. هدف اصلی ما قهرمانی در جام‌جهانی فوتبال زنان است. هدف شخصی‌ خودم هم این است که بتوانم در آینده به بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری برای تیم ملی بزرگسالان دانمارک تبدیل شوم.

داجان هاشمی

به ثمر رساندن 2 گل مقابل هلند بسیار شگفت‌انگیز بود

* همانطور که قبل‌تر گفتی تو در تیم‌ ملی دانمارک در تمامی مقاطع مختلف سنی بازی کردی و توانستی با گلزنی مقابل هلند به یکی از بازیکنان موثر در مسابقات قهرمانی زیر 19 سال زنان اروپا در سال 2018 تبدیل شوی. نظرت در این مورد چیست؟ دست یافتن به چنین رکوردی چه احساسی داشت؟

راهیابی به مسابقات قهرمانی زیر 19 سال زنان اروپا یک دستاورد بسیار بزرگ برای من و همینطور برای تیم‌ملی کشورم بود. اصلا نمی‌توانم حس و حالم را در آن لحظه به درستی بیان کنم. انگار کلمه برایش کم می‌آورم. چرا که موفقیت در بازی‌های قهرمانی و به ثمر رساندن 2 گل مقابل هلند بسیار شگفت‌انگیز بود. بدون شک این یک فرصت استثنایی بود تا کارشناسان و مربیان بزرگ دنیا بتوانند من را با بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار رده سنی خودم مقایسه کنند. واقعا من از حضور در تیم‌ملی جوانان در رده‌های مختلف و کار کردن با مربیان بزرگ و کاربلد چیزهای زیادی یاد گرفتم و خوشحالم که توانستم در این رده عملکرد قابل قبولی در پست خودم داشته باشم.

سطح مسابقات، کیفیت و امکانات فوتبال ایران را نمی‌دانم

* داجان تو یک بازیکن دورگه ایرانی-دانمارکی هستی. اگر از طرف تیم‌ملی فوتبال زنان ایران پیشنهادی برای حضور و بازی در ترکیب این کشور داشته باشی آن را می‌پذیری؟

نه! به این خاطر که تا بحال در ایران بازی نکردم و سطح مسابقات، کیفیت و امکانات فوتبال آنجا را نمی‌دانم. علاوه بر آن خیلی در تیم‌ملی فوتبال زنان دانمارک و لیگ این کشور شرایط خوبی دارم و اگر پیشنهادی از ایران داشته باشم بعید می‌دانم بتوانم به آن پاسخ مثبت دهم.

علی کریمی همیشه یک اسطوره ورزشی برایم بود

* از بین فوتبالیست‌های ایرانی کسی وجود دارد که سبک بازی‌ او را دوست داشته باشی و عملکرد‌ش را دنبال کنی؟

راستش نه چون من خیلی بازی‌های لیگ ایران را تماشا نکرده‌ام به همین خاطر بازیکن‌های زیادی را نمی‌شناسم. ولی در بین آنها علی کریمی همیشه یک اسطوره ورزشی برایم بود. در گذشته همه بازی‌هایش را دنبال می‌کردم. به نظرم او واقعا بازیکن بزرگ و با تکنیکی بود و معتقدم که هرگز تکرار نخواهد شد.

* از بین فوتبالیست‌های مرد دنیا سبک بازی چه کسی را بیشتر دوست دارید؟

در بین فوتبالیست‌های مرد دنیا شیفته بازی و عملکرد کلیان امباپه بازیکن فوق‌العاده پاری‌سن‌رژمن هستم. او واقعا بازیکن با استعداد و آینده‌داری است و امیدوارم هر تصمیم ورزشی که در زندگی حرفه‌اش می‌گیرد با موفقیت همراه باشد.

دلفین کاسکارینو بازیکن تیم لیون فوتبالیست محبوبم است

*در بین فوتبالیست‌ها و ورزشکاران زن دنیا کسی الگوی تو است؟

به هر حال زنان ورزشکار و موفق بسیار زیادی در زمینه‌های ورزشی داشته‌ایم که همگی به نوبه خودشان موفق بوده‌اند ولی من به شخصه هیچ الگوی به خصوصی ندارم. ولی دلفین کاسکارینو بازیکن تیم لیون فرانسه فوتبالیست محبوبم است. او را یک ورزشکار با اخلاق و تمام عیار می‌دانم.

* با توجه به اینکه تو ایرانی-دانمارکی هستی، چقدر از ایران شناخت داری و آیا تا به حال به ایران سفر کرده‌ای؟

بله. من دوستان ایرانی بسیار زیادی دارم. من بارها همراه با خانواده‌ام به آنجا سفر کردم. ایران یک کشور فوق‌العاده زیبا است و مردمان خیلی مهربان و مهمان‌نوازی دارد.

* در بین غذاهای ایرانی کدام یک را بیشتر دوست داری؟

واقعا کشور ایران یکی از لذیدترین غذاهای دنیا را دارد. انتخاب از بین آنها برایم بسیار دشوار است ولی جوجه کباب یکی از غذاهای محبوب من است.

* صحبت پایانی؟

خیلی دوست دارم از پدر و مادرم و تمامی مربیانی که من را در این مسیر سخت همراهی کردند، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. امیدوارم روزی بتوانم به بازیکن بزرگی تبدیل شوم در بهترین لیگ‌های اروپایی دنیا بازی کنم.

داجان هاشمی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها