کد خبر: 501741
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۲:۰۵:۵۹
| |

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش تقاضا برای گاز

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد بهبود تقاضای جهانی برای گاز تا سال 2024 پس از کاهشی که سال گذشته داشت، جهان را از مسیر دستیابی به هدف اقلیمی صفر کردن آلایندگی کربن تا سال 2050 بازمی دارد.

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش تقاضا برای گاز
کد خبر: 501741
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۲:۰۵:۵۹

اعتمادآنلاین| بیش از 190 کشور توافق اقلیمی پاریس را که هدف آن محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سلسیوس بوده و مستلزم کاهش عظیم استفاده از سوختهای فسیلی مانند زغال سنگ و گاز است، امضا کرده اند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین دورنمای گاز اعلام کرد تقاضا برای گاز طبیعی در سال 2021 بهبود قوی پیدا می کند و اگر دولتها سیاستهای قوی برای هدایت جهان به سوی مسیر صفر کردن آلایندگیها تا اواسط قرن جاری اجرا نکنند، رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

پیش بینی می شود با احیای اقتصادهای جهانی از رکودی که در سال 2020 تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تجربه کردند، تقاضای جهانی برای گاز در سال 2021 به میزان 3.6 درصد رشد کند. رشد تقاضا برای گاز از سال 2022 تا 2024 به 1.7 درصد در سال می رسد یعنی تقاضا برای گاز به حدی بالا می ماند که نقشه راه آژانس بین المللی انرژی به سمت صفر شدن آلایندگیهای جهانی تا سال 2050 را دور از دستیابی قرار می دهد.

آژانس بین المللی انرژی در ماه مه نقشه راهی برای بخش انرژی به منظور تحقق هدف صفر کردن آلایندگیها را منتشر و اعلام کرد سرمایه گذاران نباید پروژه های جدید تولید نفت، گاز و زغال سنگ را تامین مالی کنند. اما اکنون تقاضای جدید توسط پروژه هایی که پیش از این تصویب شده یا پیش از شیوع ویروس کرونا در دست توسعه قرار داشتند، تامین می شود.

قیمت جهانی گاز طی ماه گذشته تحت تاثیر تقاضای قوی، به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد. دمای بالای هوا باعث افزایش تقاضا برای تولید نیرو در نیمکره شمالی و مناطقی در آسیا به دنبال ذخیره سازی گاز پیش از زمستان هستند.

در این گزارش پیش بینی شد که قیمت گاز در هاب هلند در سال 2021 به 9.5 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش صعود می کند که بالاترین قیمت از سال 2013 است در حالی که قیمت محموله های تک LNG در آسیا به 11 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش صعود خواهد کرد که بالاترین قیمت از سال 2014 است.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی از صنعت گاز خواست تلاشها برای کاهش آلایندگی شامل پرداختن به انتشار متان را مضاعف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها