کد خبر: 502187
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

بفرمایید کار!

موعد محک‌خوردن مدیران پرسپولیس تازه فرارسیده و آنها از این به بعد در مواجهه با چالش‌های پرشمار پیش‌ رو باید نشان بدهند «این‌کاره» هستند. تنها بخشی از گیر و گرفتاری‌های این روزهای باشگاه را با هم مرور می‌کنیم.

بفرمایید کار!
کد خبر: 502187
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از روزی که زوج جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری به‌ عنوان مدیران جدید راهی باشگاه پرسپولیس شدند، ایام به‌ کام‌شان بوده است. طلب مفصل برانکو پیش از حضور آنها پرداخت شد، بازیکنان خوب و کارآمدی جذب شده بود و تیم روی روال داشت کارش را می‌کرد. سمیعی هیبت رسمی خودش را داشت و شکوری هم پشت میز کارش با ژست‌های مدیریتی، عکس‌های رنگارنگ می‌گرفت.

به گزارش همشهری، گاهی فقط شاهد حضور آنها روی خط تلفن برنامه‌های مختلف بودیم. می‌آمدند، 4 جمله تند می‌گفتند و فضای مجازی پر می‌شد از تعریف و تمجید. مدیریت واقعی اما هیچ‌کدام از اینها نیست. موعد محک‌خوردن مدیران پرسپولیس تازه فرارسیده و آنها از این به بعد در مواجهه با چالش‌های پرشمار پیش‌ رو باید نشان بدهند «این‌کاره» هستند. تنها بخشی از گیر و گرفتاری‌های این روزهای باشگاه را با هم مرور می‌کنیم تا شما هم ببینید چه خبر است. به‌ علاوه حتما در جریان هستید که بازیکنان پرسپولیس با انتشار یک استوری تند مشترک، حسابی از خجالت مدیران باشگاه درآمده‌اند.

از رادوشوویچ چه خبر؟

در حساس‌ترین مقطع فصل بوژیدار رادوشوویچ به‌ خاطر این که مطالباتش را نگرفته است، قهر کرده و رفته. خطر فسخ یک‌طرفه قرارداد و غرامت 800‌ هزار دلاری پرسپولیس را تهدید می‌کند اما مدیران این باشگاه عین خیال‌شان نیست. آن اوایل می‌گفتند پول رادو آماده است و او می‌تواند روز شنبه برای دریافت آن به ایران بیاید اما بعدا معلوم شد این «شنبه»، همان «دوشنبه» ایرج عرب برای برانکو است! از مسائل مالی و خطرات حقوقی داستان که بگذریم، الان اگر حامد لک مصدوم یا محروم شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ واقعا چرا باشگاه گذاشت کار به اینجا بکشد؟

چرا کنعانی پرید؟

عالم و آدم می‌دانند محمدحسین کنعانی‌زادگان قرارداد فصل بعدش را با الاهلی قطر بسته و رفتنی است. بعد در این شرایط تازه ابراهیم شکوری برای او کامنت می‌گذارد که «بیا باشگاه مذاکره کنیم.» خدا قوت پهلوان! هر چقدر فکر می‌کنیم، به یاد نمی‌آوریم یک بازیکن پرسپولیس این‌ قدر زود با باشگاه بعدی‌اش توافق کرده باشد. شما کجا بودید؟ چه می‌کردید؟

چرا به هوش نبودید؟ کار بقیه تمدیدی‌ها به کجا کشید؟

2‌ ماه است که از بازیکنانی مثل احمد نوراللهی، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا و ... به‌ عنوان نفرات در آستانه آزادشدن پرسپولیس یاد می‌شود اما باشگاه هنوز موفق نشده حتی یک نفر از آنها را برای تمدید راضی کند. می‌دانیم که کار سختی است اما این آقایان مدیر پرسپولیس شده‌اند که همین کارهای سخت را انجام بدهند دیگر. فراموش نکنید علی‌اکبر طاهری، گرشاسبی و حتی رسول‌پناه پیش از پایان فصل با چند بازیکن تمدید کردند. ایرج عرب هم تقریبا کل اسکلت تیم را حفظ کرد. منتظر دستپخت آقایان سمیعی - شکوری هستیم.

پول کجاست؟

همزمان صدای اعتراض بازیکنان و کادر فنی هم به‌ خاطر عدم‌ دریافت به‌ موقع مطالبات‌شان درآمده است. کم‌کم شاهد جنجالی‌شدن میکس‌زون در پایان مسابقات پرسپولیس هستیم و این اواخر حتی شایعه قهر یحیی گل‌محمدی هم منتشر شد. البته امروز «شایعه» است، فردا تبدیل به «خبر» می‌شود. پرسش اینجاست که باشگاه چه می‌کند و چرا نمی‌تواند پول بازیکنان را بدهد؟

داستان کالدرون به کجا کشید؟

مهلت باشگاه پرسپولیس برای پرداخت طلب گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پیشین این تیم هم به پایان رسید و خبری از تسویه‌حساب با او نشد. هم شکایت خود کالدرون و هم شکایت دستیارانش به‌شدت پرسپولیس را تهدید می‌کند و ممکن است ناگهان جریمه‌ای در نظر گرفته شود که قابل جبران نباشد. باشگاه یک کرور شکایت داخلی مثل سوشا مکانی هم دارد که در مورد آنها هی فقط می‌گوید: «نگران نباشید، خطری ما را تهدید نمی‌کند.» آفرین به این درایت!

با سانتاکلارا چه می‌کنید؟

یکی دیگر از چالش‌های مدیران پرسپولیس، پایان قرارداد قرضی شهریار مغانلو است. به این ترتیب او در انتهای فصل باید به سانتاکلارای پرتغال برگردد. طبیعتا این پرسپولیس است که باید برای تمدید این حضور قرضی یا دریافت رضایتنامه قطعی این بازیکن با باشگاه پرتغالی تفاهم کند اما هنوز یا کاری انجام نشده یا توافقی به‌ دست نیامده است. لحن مغانلو هم در مورد آینده‌اش طوری است که انگار خیلی امیدی به ادامه حضور او نیست. اگر باشگاه نتواند مقدمات ادامه حضور شهریار را با هزینه متناسب فراهم کند، این حتما یک نمره منفی بزرگ در کارنامه آقایان مدیر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها