رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

نوبت‌دهی تزریق واکسن کرونا، غیرحضوری می‌شود/ آیا امکان تزریق دز دوم به افرادی که در ارمنستان واکسن زدند، وجود دارد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در مورد کاهش بی‌نظمی در صف‌های تزریق واکسن، قرار شده است که ما کم کم نوبت‌دهی‌های حضوری صبحگاهی را که برای مردم در نظر گرفتیم، به سمت نوبت‌دهی و نوبت‌گیری غیرحضوری ببریم.

نوبت‌دهی تزریق واکسن کرونا، غیرحضوری می‌شود/ آیا امکان تزریق دز دوم به افرادی که در ارمنستان واکسن زدند، وجود دارد؟
کد خبر: 503530
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۰۶:۴۰

اعتمادآنلاین| «جلیل کوهپایه‌زاده» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو ستاد کرونای استان تهران در مورد تزریق واکسن کرونا‌ی 68 ساله‌ها، بیان کرد: دستورالعمل آن باید صادر شود، فعلا صحبتش شده است و احتمالا دو سال به دو سال افراد برای تزریق واکسن اضافه خواهند شد، اما فعلا در مورد این موضوع دستورالعمل مشخصی برای ما صادر نشده است.

به گزارش ایلنا، کوهپایه زاده افزود: در مورد کاهش بی‌نظمی در صف‌های تزریق، قرار شده است که ما کم کم نوبت‌دهی‌های حضوری صبحگاهی را که برای مردم در نظر گرفتیم به سمت نوبت دهی و نوبت گیری غیرحضوری ببریم، اما در شروع این کار برای اینکه مردم هم عادت کنند، نیاز است تا مقداری به شکل حضوری کار کنیم و بعد کاملا همه را به شکل نوبت‌دهی غیرحضوری مدیریت کنیم.

کوهپایه‌زاده در پاسخ به اینکه چه واکسنی در حال حاضر قرار است به افراد 68 ساله تزریق شود، بیان کرد: واکسن از هر کشوری که برسد ما استفاده می‌کنیم، آسترازنیکا، سینوفارم، اسپوتنیک و چه تولید داخل مثل برکت برای تزریق هر کدام که در سبد ما قرار گیرد از آن استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تزریق دز دوم به افرادی که در ارمنستان واکسن زدند، وجود دارد؟ گفت: تاکنون چنین موردی نداشتیم و توجه کنید که اگر چنین درخواستی هم وجود داشته باشد، ما طبیعتا طبق پروتکل تزریق را انجام می‌دهیم و مدنظر ما نیست که آن فرد کجا دز اول را تزریق کرده، چون طبق سند واکسیناسیون جلو می‌رویم.

کوهپایه زاده ادامه داد: بنابراین کسی نمی‌تواند از خودش در این رابطه اجتهاد کند، اگر پروتکل واکسیناسیون ما جوابگو باشد، تزریق دز دوم آنها در کشور انجام می‌شود، اما اگر جوابگو نباشد، امکان آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طبق گفته‌های وزیر بهداشت از امروز روزانه 400 هزار دز واکسن تزریق می‌شود، اما مدیر کل مدیریت بحران پیش‌تر اعلام کرده بود ما امکانات و نیروی انسانی برای این حجم تزریق را نداریم، بیان کرد: امکانات و نیروی انسانی برای این کار را داریم و می‌توان این کار را انجام داد، اگر از تمام ظرفیت و امکانات استفاده شود، با همین تعداد مراکز واکسیناسیون در سطح کشور قابلیت تزریق 400 هزار واکسن در روز وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها