کد خبر: 504910
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۳:۱۶:۳۴
| |

مذاکره اردن و عراق برای انتقال انرژی و برق

شبکه المملکه اردن از دور مذاکرات جدید مقامات این کشور با مسئولان عراقی برای انتقال انرژی و برق بین دو کشور خبر داد.

مذاکره اردن و عراق برای انتقال انرژی و برق
کد خبر: 504910
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۳:۱۶:۳۴

اعتمادآنلاین| «هاله زواتی» وزیر انرژی و منابع معدنی اردن امروز (پنجشنبه) در بغداد با مقامات عراقی در باره نتایج نشست سه جانبه بغداد (اردن، مصر، عراق) در زمینه انرژی گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المللکه اردن، بر اساس گزارش این رسانه اردنی، انتقال برق و ایجاد خط لوله انتقال نفت از بصره به «العقبه» همچنین واردات نفت خام از عراق از جمله مهمترین پروژه‌های بین دو کشور است.

«زاواتی» وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت: در دیدار با طرف عراقی که در راستای نشست سه جانبه روسای جمهور مصر، شاه اردن و نخست وزیر عراق انجام شد، پرونده‌های مختلف و کار بر روی پروژه‌های ارائه شده در اجلاس یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

چهارمین اجلاس سه جانبه اردن، مصر و عراق در ماه ژوئن گذشته با حضور عبدالله دوم شاه اردن، عبدالفتاح السیسی رویس جمهوری مصر و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بغداد برگزار شد.

براساس اعلام وزارت انرژی و منابع معدنی اردن دولت‌های اردن و عراق برای اتصال شبکه و فروش برق بین دو کشور در سپتامبر سال 2020 قراردادی امضا کردند.

در دسامبر سال 2020 اردن تاکید کرد که آماده تامین برق عراق در سال 2022 است.

پیشتر اردن از توافق با عراق برای توسعه همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی خبر داده و اعلام کرده بود برای اینکه بندر «عقبه» پایانه صادرات نفت عراق باشد با بغداد به توافق رسیده است.

صادرات اردن به عراق در سال گذشته میلادی بیش از 444 میلیون دینار و واردات آن از این کشور بیش از 43 میلیون دینار بوده است.

«مها علی» وزیر صنعت و تجارت اردن دوشنبه گذشته با هدف پیگیری اجرای نتایج اقتصادی اجلاس سه جانبه به همراه هیاتی متشکل از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی به بغداد سفر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها