کد خبر: 507574
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۴:۱۳:۳۱
| |

بانک آسیا رشد اقتصادی چین را 8.1 درصد پیش بینی کرد

بانک توسعه آسیا (ADB) امروز سه شنبه با انتشار گزارش «چشم انداز توسعه آسیا 2021» پیش بینی کرد که رشد اقتصاد چین در سال جاری میلادی در صورت تداوم توسعه با ثبات صنایع تولیدی، خدماتی و صادرات به رشد 8.1 درصد می رسد و در سال 2022 میلادی نیز 5.5 درصد خواهد بود.

بانک آسیا رشد اقتصادی چین را 8.1 درصد پیش بینی کرد
کد خبر: 507574
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۴:۱۳:۳۱

اعتمادآنلاین| با این حال پیش بینی این بانک از رشد کلی جوامع اقتصادی در حال توسعه در آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز، بانک توسعه آسیا در این گزارش خاطر نشان کرده است تحت تاثیر شیوع مجدد کرونا، روند بهبود برخی از جوامع اقتصادی آسیا کند شده و انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه در آسیا در سال جاری 7.2 درصد باشد که کمی کمتر از 7.3 درصدی است که قبلا پیش بینی شده بود.

از نظر منطقه ای نیز روند احیای اقتصادی چین و کره جنوبی به عنوان جوامع اقتصادی نوظهور بهتر از پیش بینی های قبلی بوده است.

پیش بینی رشد اقتصادی شرق آسیا در سال 2021 از 7.4 درصد در ماه آوریل به 7.5 درصد و پیش بینی رشد اقتصادی آسیای میانه نیز از 3.4 درصد در آوریل به 3.6 درصد افزایش یافته است.

انتشار گزارش بانک توسعه آسیا در حالی است که بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از چشم اندازهای اقتصاد جهانی که 19 خرداد سال جاری منتشر شد، رشد اقتصادی چین در سال 2021 را 8.5 درصد پیش بینی کرد که 0.6 درصد بالاتر از پیش بینی قبلی اعلام شده بود.

بانک توسعه آسیایی در 22 اوت سال 1966 به‌ منظور توسعه اقتصاد کشورهای آسیایی بنا شد. این بانک که تحت نام UNESCAP یعنی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای کشورهای آسیایی و شرق دور فعالیت دارد، در آغاز 31 عضو داشت اما اکنون دارای 67 عضو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها